Toon posts:

Muziek streamen via Raspberry Pi via Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:07
Ik heb thuis een hele mooie Windows Server draaien met daarop mijn hele muziekcollectie in MP3 en FLAC formaat.
Op zolder heb ik nog een Raspberry Pi 3b liggen die ik nu niet gebruik maar waar ik wel wat mee wil gaan doen.
Ik heb nog een leuk 5.1 setje liggen (Logitech Z5500) die ik wil gaan gebruiken om muziek op te streamen, dit moet dan gaan gebeuren via de Raspberry Pi.

Mooist zou zijn dat dit dan ook nog weer via Home Assistant aan te sturen is voor het in en uitschakelen.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanvliegen, en wat het handigst is om op de RPi te installeren?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als Volumio.
Of je die via HA aan en uit kunt zetten durf ik niet te zeggen, maar zon pi verbruikt dermate weinig dat dat eigenlijk niet de moeite is. Bovendien starten ze wat traag op.

Met Volumio kun je daarentegen gewoon je hele muziekcollectie mounten en indexen, en gaan :)

Kleine opmerking: de analoge audio uitgang van de pi is niet heel denderend. Ik zou er zelf iets van een dac hat op zetten, wereld van verschil :)

Stereo uiteraard. Wil je meerkanaals voor je Logitech 5.1 zul je dat anders aan moeten vliegen. Al vraag ik me serieus af of dat iets toevoegt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:22
Volumio vanuit home assistant werkt. Ik heb het in het verleden ook gebruikt.

Maar ik gebruikte het met de Spotify addon. Dus muziek selecteren deed ik vanuit de Spotify app.

En dan met een volumio tegel in HA kon ik de muziek pauzeren, volume wijzigen etc.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:07
@The Eagle stereo is prima ik heb toch geen meerkanaals muziek.

Ik ga eens kijken naar Volumio thanks

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S20FE | XBOX One

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee