Muziek streamen via Raspberry Pi via Home Assistant

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
Ik heb thuis een hele mooie Windows Server draaien met daarop mijn hele muziekcollectie in MP3 en FLAC formaat.
Op zolder heb ik nog een Raspberry Pi 3b liggen die ik nu niet gebruik maar waar ik wel wat mee wil gaan doen.
Ik heb nog een leuk 5.1 setje liggen (Logitech Z5500) die ik wil gaan gebruiken om muziek op te streamen, dit moet dan gaan gebeuren via de Raspberry Pi.

Mooist zou zijn dat dit dan ook nog weer via Home Assistant aan te sturen is voor het in en uitschakelen.

Iemand tips hoe ik dit het beste kan aanvliegen, en wat het handigst is om op de RPi te installeren?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klinkt als Volumio.
Of je die via HA aan en uit kunt zetten durf ik niet te zeggen, maar zon pi verbruikt dermate weinig dat dat eigenlijk niet de moeite is. Bovendien starten ze wat traag op.

Met Volumio kun je daarentegen gewoon je hele muziekcollectie mounten en indexen, en gaan :)

Kleine opmerking: de analoge audio uitgang van de pi is niet heel denderend. Ik zou er zelf iets van een dac hat op zetten, wereld van verschil :)

Stereo uiteraard. Wil je meerkanaals voor je Logitech 5.1 zul je dat anders aan moeten vliegen. Al vraag ik me serieus af of dat iets toevoegt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:38
Volumio vanuit home assistant werkt. Ik heb het in het verleden ook gebruikt.

Maar ik gebruikte het met de Spotify addon. Dus muziek selecteren deed ik vanuit de Spotify app.

En dan met een volumio tegel in HA kon ik de muziek pauzeren, volume wijzigen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:01

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Topicstarter
@The Eagle stereo is prima ik heb toch geen meerkanaals muziek.

Ik ga eens kijken naar Volumio thanks

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X