AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2
Vraag
Alle reacties
Wat is dit voor hok? Is het een zolder? Hangt de ketel tegen een oud stuk schoorsteen? Ik zie niets door het dak gaan namelijk.
maw. hoe ziet dit er aan de buitenkant uit?
Hoe loopt die rookgasafvoer en inlaat naar buiten?
maw. hoe ziet dit er aan de buitenkant uit?
Hoe loopt die rookgasafvoer en inlaat naar buiten?
Loopt deze door tot boven de schoorsteen? Of zit hij er voor de sier maar een 30cm in?TrainedFTW schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:24:
[…]
De uitlaat van de CV ketel is in een oude schoorsteen geleid.
Ik vermoed dat de rookgassen condenseren in de schoorsteen en terugkomen naar beneden. Als dit in de buis gebeurt dan stroomt het terug de ketel in en zo het riool in, maar als de buis niet doorloopt tot bovenin dan werkt dat principe niet. Dat condenswater is best wel zuur trouwens, dus dat vreet stenen en cement gewoon aan op termijn.
Is mogelijk ook een gevaar op koolmonoxide, dus een koolmonoxidemelder ophangen is ook geen slecht idee.
Die grijze PVC-buis als luchttoevoer voor de ketel mag volgens mij ook niet meer trouwens.
[Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 29-01-2023 19:12]
★ Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen ★
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.
Wat @thinkpad zegt, de rookgassen condenseren en dat condenswater zou terug de ketel in moeten lopen.
Of de flexibele rookgasafvoer is in de schoorsteen kapot of niet correct aangesloten aan de bovenkant van de schoorsteen.
Of de flexibele rookgasafvoer is in de schoorsteen kapot of niet correct aangesloten aan de bovenkant van de schoorsteen.
Thanks, dan laat ik de CV monteur ernaar kijken.
De ketel hangt in de kelder! Ik weet niet hoe ver de buizen doorlopen in de schoorsteen. Zover als ik kan zien in ieder geval, maar dat is niet ver.
Er hangt een CO meter.
De ketel hangt in de kelder! Ik weet niet hoe ver de buizen doorlopen in de schoorsteen. Zover als ik kan zien in ieder geval, maar dat is niet ver.
Er hangt een CO meter.
AMD 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | G.Skill Trident Z Neo 3600 CL14 2x16GB | MSI Suprim X RTX3080 | Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 870 QVO 8TB | Corsair HX1000 Platinum | Noctua NH-U14S | Fractal Design Meshify 2