Vraag

• LoofWafel
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-03 22:30
Hoi! Ik ben op zoek naar een laptop voor zakelijk gebruik, wat voor mij vooral neerkomt op presentaties maken en geven, schrijven in Word, en soms wat mailtjes sturen (dus heel simpel Office + browsen).

Het lijkt mij dat budget hiervoor niet per se heel hoog hoeft te zijn (~EUR 750) aangezien dit zo basic klinkt als maar kan, maar ik heb al een tijdje geen laptop meer gekocht en weet niet wat tegenwoordig de standaarden zijn.

Ik zal de laptop veel meenemen, dus wat mij betreft is accuduur een van de belangrijkste aspecten.

Qua merk heb ik geen voorkeur.

Ik heb natuurlijk de best buy guides bekeken en de HP Pavilion 14-ec1350nd lijkt mij prima, maar mochten er betere opties zijn hoor ik het graag!

Ter update: het is de Lenovo IdeaPad 5 15ALC05 82LN00WWMH geworden.

[Voor 4% gewijzigd door LoofWafel op 29-01-2023 13:49]

Alle reacties

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:49
En vind je on-site support service belangrijk?

Bij zakelijke toestellen kan je vaak een optie erbij nemen dat er bij een defect aan je laptop de volgende werkdag een technieker voor de deur staat (of op locatie van keuze) om een herstelling uit te voeren. Op die manier is de kans op een dag technisch werkloos lager.

Daarnaast zou je nog even kunnen nadenken over het formaat, ik vind 14" iets te klein omdat die vaak geen aparte numpad hebben.

Als laatste, zorg dat je zeker een hdmi uitgang hebt. Als je vaak presentaties geeft zijn er nog veel bedrijven met hdmi aansluitingen naar de beamer ;)

• LoofWafel
En vind je on-site support service belangrijk?
Niet per se - al is dit vooral vanuit mijn naieve veronderstelling dat dit niet nodig zal zijn. Scheelt dit meestal veel in prijs?

[quotes] Daarnaast zou je nog even kunnen nadenken over het formaat, ik vind 14" iets te klein omdat die vaak geen aparte numpad hebben. [/quote]

Numpad heb ik niet per se nodig, maar mijn huidige laptop (inmiddels 8 jaar oud) is inderdaad 15.6", en dit vind ik wel het prettigste.

Thanks, HDMI is inderdaad zeker nodig.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:15

Yucon

*broem*

Ik ben voor dit gebruik heel blij met een zenbook. Die zitten tussen consument en zakelijke lijn in. Klein, lange accuduur, nette uitstraling en relatief goedkoop.

Ze zijn erg dun en daarmee wat minder stevig dan iets als een elitebook. Maar wel stevig genoeg, en ze voelen tegelijkertijd juist daardoor ook minder lomp aan.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

LoofWafel schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:44:
[...]

Niet per se - al is dit vooral vanuit mijn naieve veronderstelling dat dit niet nodig zal zijn. Scheelt dit meestal veel in prijs?

[quotes] Daarnaast zou je nog even kunnen nadenken over het formaat, ik vind 14" iets te klein omdat die vaak geen aparte numpad hebben. [/quote]

Numpad heb ik niet per se nodig, maar mijn huidige laptop (inmiddels 8 jaar oud) is inderdaad 15.6", en dit vind ik wel het prettigste.

Thanks, HDMI is inderdaad zeker nodig.
Ik heb mn autogordel eigenlijk nooit nodig, maar ik doe hem toch elke keer om.
Je moet je niet afvragen of je het nodig hebt, maar vooral bedenken wat het zou betekenen als je laptop defect is. En je moet wat anders regelen. Kun je dagen zonder laptop?

Sinds het een zakelijke investering is, zou ik mij persoonlijk niet te druk maken om de extra kosten.

Wat doe je als vandaag je laptop stuk gaat en je hebt over 3 dagen een presentatie.

Kies vooral een laptop die relatief energiezuinig is en lang op de batterij werkt. Dan ben je met presentaties niet gebonden aan het nodig hebben van je adapter. Verder kan elke laptop met HDMI wat je nodig hebt.

[Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 29-01-2023 11:00]

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09:49
LoofWafel schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:44:
[...]
Bij dell 200 euro voor 3 jaar support (en geloof zelfs dat dat incl btw is).
Sowieso doet de absolute prijs er niet zo toe. Reken eens uit wat het jou zou kosten als je laptop het plots niet meer doet:
- kans op deadline missen
- je verzet op dat moment geen werk => geen omzet
- je moet tijd steken in oplossing / nieuwe laptop configureren

Voor zakelijke toestellen ga je er best van uit dat er iets stuk kan gaan ;)

• LoofWafel
Yucon schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:55:
Ik ben voor dit gebruik heel blij met een zenbook.
Thanks!
Hann1BaL schreef op zondag 29 januari 2023 @ 10:59:
[...]Ik heb mn autogordel eigenlijk nooit nodig, maar ik doe hem toch elke keer om.

Kies vooral een laptop die relatief energiezuinig is en lang op de batterij werkt. Dan ben je met presentaties niet gebonden aan het nodig hebben van je adapter. Verder kan elke laptop met HDMI wat je nodig hebt.
Lt.Mitchell schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Voor zakelijke toestellen ga je er best van uit dat er iets stuk kan gaan ;)
Goede punten. Ik twijfel nog of dit het waard is of dat ik dan mijn oude laptop als backup kan gebruiken. Heb je suggesties voor een energiezuinige laptop? Dat is inderdaad wel wat denk ik het belangrijkste wordt.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Als je bij veel verschillende bedrijven komt, dan denk ik dat het sowieso verstandig is om een laptop te nemen die onder Windows draait. Want bij sommige bedrijven hebben ze van die gare presentatiesystemen die Windows software installeren op je laptop en dat werkt niet op bijvoorbeeld een Chromebook.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee