Ik wil graag een nieuwe gaming pc
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe gaming PC. Huidige pc is ongeveer 5 jaar geleden samengesteld en wil graag mijn games weer op hogere settings kunnen spelen. Tijdens het gamen kijk ik regelmatig youtube of netflix dus dat vraagt ook wel wat meer volgens mij. Games zijn bijvoorbeeld Europa Universalis (icm chill youtube kijken) of games zoals god of war of COD MW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro vind ik wel voldoende. Mag iets meer of iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 1080 videokaart in mijn huidige set up die ik misschien voorlopig mee wil nemen. Als de 1080 wordt vervangen, dan zal dat waarschijnlijk zijn door een 4070 of 4070Ti. Voor het gemak heb ik een 4070Ti toegevoegd in het voorstel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een i5 13600 voldoende is icm een 4070Ti.
Zit nu op een i5600K met 1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een Intel processor gehad icm een videokaart van Nvidia en die combo geniet wel mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat afgekeken van andere soortgelijke topics op dit forum en ben vooral benieuwd of de samenstelling ook goed met elkaar gaat. Niet dat ik straks ergens een kabeltje mis of een flinke bottleneck op mijn hals haal. Ik stel zelf zo'n 1x in de 5 jaar een nieuwe pc samen dus mijn kennis is flink weggezakt
Daarnaast ook benieuwd of ik nog even door kan met mijn huidige videokaart in deze set up.
Huidige videokaart is een ASUS ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Nieuwe gaming PC. Huidige pc is ongeveer 5 jaar geleden samengesteld en wil graag mijn games weer op hogere settings kunnen spelen. Tijdens het gamen kijk ik regelmatig youtube of netflix dus dat vraagt ook wel wat meer volgens mij. Games zijn bijvoorbeeld Europa Universalis (icm chill youtube kijken) of games zoals god of war of COD MW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 2000 euro vind ik wel voldoende. Mag iets meer of iets minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een 1080 videokaart in mijn huidige set up die ik misschien voorlopig mee wil nemen. Als de 1080 wordt vervangen, dan zal dat waarschijnlijk zijn door een 4070 of 4070Ti. Voor het gemak heb ik een 4070Ti toegevoegd in het voorstel.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat een i5 13600 voldoende is icm een 4070Ti.
Zit nu op een i5600K met 1080.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb altijd een Intel processor gehad icm een videokaart van Nvidia en die combo geniet wel mijn voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- RGB is allemaal niet nodig maar vind het wel handig om in mijn kast te kunnen kijken. Bovenkant moet voornamelijk dicht zijn aangezien de kat er regelmatig op zit. Vandaar de kast die ik nu heb geselecteerd.
- Google Chrome vreet werkgeheugen alsof het niets is dus 32gb wel de minimale vereiste.
Nee denk het niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb al wat afgekeken van andere soortgelijke topics op dit forum en ben vooral benieuwd of de samenstelling ook goed met elkaar gaat. Niet dat ik straks ergens een kabeltje mis of een flinke bottleneck op mijn hals haal. Ik stel zelf zo'n 1x in de 5 jaar een nieuwe pc samen dus mijn kennis is flink weggezakt

Daarnaast ook benieuwd of ik nog even door kan met mijn huidige videokaart in deze set up.
Huidige videokaart is een ASUS ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 321,96 | € 321,96 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 211,50 | € 211,50 |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 969,- | € 969,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 89,57 | € 89,57 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 Rev.C | € 56,95 | € 56,95 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF432C16BBK2/32 | € 81,03 | € 81,03 |
1 | Voedingen | NZXT C850 Gold v2 | € 125,- | € 125,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 164,90 | € 164,90 |
Totaal | € 2.019,91 |