Hallo!
Aangezien mijn huidige PC inmiddels alweer een jaar of 6/7 oud is ben ik op zoek naar een vervanger! Liefst in de huidige case, lijkt me groot genoeg voor wat ik zoek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen. Greep uit de games die ik speel zijn COD MW2, Escape from Tarkov, Stellaris, New World etc...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem exclusief GPU mag ongeveer €900-€1000 kosten exclusief GPU. De GPU wil ik later aanschaffen om de kosten te spreiden, advies hierin is wel degelijk welkom. Budget voor GPU mag €500-€600 zijn denk ik?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige case, GPU en scherm wil ik nog behouden. Scherm + GPU later upgraden.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd Intel systemen gehad, daar lag mijn voorkeur. Altijd tevreden geweest over MSI producten, vandaar de keus in moederbord. Bij betere alternatieven sta ik open voor de opties. Zit niet vast aan de merken. Liefst wel de A-merken, i.v.m. betrouwbaarheid (als dat uberhaupt een ding is?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, PC staat onder mijn bureau. RGB niet nodig. Maak gebruik van headset dus super stil hoeft het niet te zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies in keuze Intel / AMD. Optimaliseren van het budget / gekozen componenten. Niet zo heel technisch qua onderdelen, ben op het onderstaande uitgekomen door inlezen en systemen binnen mijn budget te vergelijken. GPU voorkeur ligt denk ik in de NVIDIA 3XXX serie of Radeon 6XXX. Maar heel eerlijk, ik zie door de bomen het bos niet meer
.
Zijn de onderstaande systemen overkill zijn voor een GPU van €500-600? Mogelijk dat ik hier al mis zit, maar vandaar mijn vraag voor advies!
Alvast bedankt voor jullie input!
Aangezien mijn huidige PC inmiddels alweer een jaar of 6/7 oud is ben ik op zoek naar een vervanger! Liefst in de huidige case, lijkt me groot genoeg voor wat ik zoek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
PC wordt voornamelijk gebruikt om te gamen. Greep uit de games die ik speel zijn COD MW2, Escape from Tarkov, Stellaris, New World etc...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Systeem exclusief GPU mag ongeveer €900-€1000 kosten exclusief GPU. De GPU wil ik later aanschaffen om de kosten te spreiden, advies hierin is wel degelijk welkom. Budget voor GPU mag €500-€600 zijn denk ik?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige case, GPU en scherm wil ik nog behouden. Scherm + GPU later upgraden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0 | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 800 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | Dell S2716DG Zwart | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Altijd Intel systemen gehad, daar lag mijn voorkeur. Altijd tevreden geweest over MSI producten, vandaar de keus in moederbord. Bij betere alternatieven sta ik open voor de opties. Zit niet vast aan de merken. Liefst wel de A-merken, i.v.m. betrouwbaarheid (als dat uberhaupt een ding is?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, PC staat onder mijn bureau. RGB niet nodig. Maak gebruik van headset dus super stil hoeft het niet te zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Advies in keuze Intel / AMD. Optimaliseren van het budget / gekozen componenten. Niet zo heel technisch qua onderdelen, ben op het onderstaande uitgekomen door inlezen en systemen binnen mijn budget te vergelijken. GPU voorkeur ligt denk ik in de NVIDIA 3XXX serie of Radeon 6XXX. Maar heel eerlijk, ik zie door de bomen het bos niet meer

Zijn de onderstaande systemen overkill zijn voor een GPU van €500-600? Mogelijk dat ik hier al mis zit, maar vandaar mijn vraag voor advies!
1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed | € 321,96 | € 321,96 |
1 | Moederborden | MSI PRO Z690-A DDR4 | € 211,50 | € 211,50 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 68,58 | € 68,58 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold-V2 | € 118,25 | € 118,25 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 114,69 | € 114,69 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 926,88 |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X3D Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 164,90 | € 164,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 68,58 | € 68,58 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 91,90 | € 91,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold-V2 | € 118,25 | € 118,25 |
1 | Solid state drives | Kingston NV2 2TB | € 114,69 | € 114,69 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 897,32 |
Alvast bedankt voor jullie input!