sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Vraag

• Mortov Molotov
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-03 20:19
Ik zoek een?
Vriend van mij vroeg me of zijn voorziene aankoop van een uitvoering: Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB een goed idee is. Hij wil per se een nvme PCI 4.0, ondanks mijn opmerking dat 't qua SSD voor gaming en OS loading het er momenteel niets toe doet; hij wil echter een soort future proof investering.

Wat is je budget?
250 euro max voor een 2TB nvme

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Hij wil graag die Samsung, maar mijn voornaamste bezwaar is dat bij die nvme er kennelijk na vrij korte tijd een significante vertraging in write speeds optreden, irreversiebel, zo blijkt --> https://us.community.sams...ed-1100-mb-s/td-p/1562864

Nu denk ik niet dat hij daar iets van zal voelen, maar ik vind het voor dergelijke investering niet kunnen dat zo'n issues optreden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij zal vooral gamen en richt zich op DirectStorage API games (waarvan er actueel slechts één bestaat)

Concreet heb ik twee vragen:

1. Hoe zit het nu met die irreversiebele write speed issues?

2. Heeft hij een heatsink nodig, of gebruikt hij die van zijn moederbord (X570)?

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 22:12
Gewoon het heatsink gebruiken van het moederbord

De 980 pro is op dit moment wel een prima koop als je voor een snelle nvme gaat.
Zal hij het gaan merken, denk het niet.
Ik merk zelf het verschil niet tussen mijn Wd 850x en een SATA ssd.
Als het maar een ssd, dat is voor mij een beetje de conclusie.

• Mortov Molotov
@freaky35 believe me, heb 'm dat ook al duidelijk gemaakt. Maar goed.

Heeft niemand nog input inzake die write speed issues?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Ok dit wist ik niet.
Ik wilde deze kopen:
uitvoering: Kingston NV2 1TB

Met het idee dat mijn sata ssd's weg kunnen en het sneller zou zijn. Voor os en games.
Maar dat is het dus niet?

Dit is trouwens mijn moederbord.

Ps. Wilde voor deze vraag niet speciaal een apart topic openen om het forum te vervuilen

[Voor 10% gewijzigd door Harribo op 30-01-2023 11:05]

• Mortov Molotov
Harribo schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:05:
Met het idee dat mijn sata ssd's weg kunnen en het sneller zou zijn. Voor os en games.
Maar dat is het dus niet?
Totaal niet. Kijk er de vele bechmarks inzake gaming en OS laadtijden maar op na: er is geen statistisch verschil tussen de verschillende ssd's, zelfs niet tussen sata en nvme. Het enige voordeel van dat laatste is dat je geen kabeltje meer hebt.

Als je veel grote videobestanden moet verplaatsen ligt dat anders, maar qua gaming en os laadtijden maakt het dus niet uit.

De directstorage API zal hier verandering in brengen, maar de eerste game die hiervoor is uitgebracht, nl. Forspoken, heeft dan weer andere performance problemen (op dit moment toch), waardoor het nut van die API wat ondergesneeuwd raakt.

[Voor 0% gewijzigd door Mortov Molotov op 31-01-2023 09:53. Reden: Typo]

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:47
Dank voor je reactie.
Voor grote video bestanden kan het misschien voor mij wel handig zijn.

Het is dan natuurlijk wel zo dat als die Api in de toekomst (goed) gebruikt gaat worden, dat je er dan wel met profijt van hebt. In dat opzicht snap ik die vriend van je wel.

Ik denk dat ik er wel 1 koop. Scheelt voor mij dan twee sata kabels waarvan 1 zelfs nog een magnetische hd is.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee