Toon posts:

Monitor 19" met DVI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het, weeral een 19" monitor vraag.

Ik ben echter op zoek naar een 19" (CRT) monitor met DVI. Ik heb nog maar 1 monitor gevonden, de nieuwe Iiyama VM Pro 453. Ik zou graag weten als er nog andere keuzes zijn (past namelijk goed op mijn nieuwe Matrox G550).

Het zouden wel CRT monitoren moeten zijn en geen TFT's. Ik wissel nogal veel van resolutie en een TFT is daar niet echt voor geschikt.

Andere tips over 19" monitoren (liefst trinitron of aanverwanten, die lijnen storen me namelijk niet) zijn ook goed.

Alvast bedankt *D,
Thommy

Verwijderd

Ik weet niet welke andere monitoren er nog mogelijk zijn, maar de VMP 453 is wat je zoekt :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar heb je die Iiyama VM Pro 453 gekocht (ik heb hem nog nergens zien staan in een prijslijst) en hoeveel heb je ervoor moeten betalen?

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05 10:03
Hij staat voor 1397 gulden in pricewatch.

Ik zit zelf ook een 19" met DVI te overwegen. NEC heeft ook een model met DVI. Maar dat is wel hun duurste volgens mij: FP955.

Wat ik me wel afvraag is of het veel verschil maakt. Zou die Iiyama nou echt veel scherper worden omdat je die analoge kabel niet gebruikt of blijft toch het scherm zelf de beperkende factor. (en de electronica die het DVI signaal omzet naar analoog voor de CRT)

Op nl.comp.hardware heb ik gevraagd naar ervaringen hiermee maar die heeft niemand nog blijkbaar.

Wel jammer dat je maar met maximaal 1280*1024*75Hz kan werken met DVI. Ik wil eerst het verschil wel eens in het echt zien voor ik besluit mijn huidige monitor te vervangen.

Verwijderd

Ik heb hem voor 1095 piek.. :)
Het was een foutje van de winkel, ik had de VMP 452 besteld.

DVI gebruik ik nu nog niet, ds kan er weinig over zeggen. Achteraf misschien beter een Radeon met DVI kunnen kopen....