Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
of 32 bits kleuren?
als je fat32 wil moet je het er gewoon naar toe formatten
32 bits kleuren kan niet aan je hdd lichen
AMD XP2400+, ASUS A7V333, ATI 9800 Pro 128mb, SBlive Audigy 2, 768MB DDR 2700, 96.4GB HDD + 120 GB in raid 2+0
Als je niet weet wat dat is, geef dan ook geen antwoord!
32bit mode off -> dat betekent dus zo ongeveer dat je harddisk in MS-DOS compatibiliteits modus is (16 bit). De DMA is dus uitgeschakeld en je harddisk wordt zowat tweemaal zo traag.. Welke besturingssysteem gebruik je? Kunnen we meer specificaties van je PC krijgen?
Het kan aan een foute BIOS instelling en/of drivers liggen. Ook kan het dat je DMA is uitgeschakeld of fout is ingesteld. Check deze allemaal even.
Verder heb ik net een nieuw mobo gekocht, namlijk de K7T266 Pro raid van MSI. Deze heeft een behoorlijke nieuwe bios dacht ik zo.
Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter
minds are like parachutes, they work only when opened.
Verwijderd
Verder heb ik allerlei andere problemen (o.a vensters die op een gegeven moment geen tekst meer bevatten).
Deze problemen zijn ontstaan na het installeren van een cd writer(phillips CCD3610)....
In het bios opstartscherm staat idd dat de 32 bit mode voor beide harddisks OFF is.
Sandra sisoft zegt verder dat de "max transfer width" van mijn harddisks 16 bit is.
Maar wel UDMA 2 ingeschakeld!
De "block transfer" is dan wel weer 32 bit..
Wie begrijpt dit nog
Weet je het zelf wel? Als hij die melding krijgt is het OS nog niet geladen, dus het heeft niks met ms-dos mode te maken.Op vrijdag 31 augustus 2001 09:11 schreef BalusC het volgende:
*zucht*
Als je niet weet wat dat is, geef dan ook geen antwoord!
Hmm.. Volgens mij begrijp jij het verkeerd.. Hij heeft het alleen over de mode waarin de hdd draait.. (dus voor het booten nog).Op woensdag 10 juli 2002 20:28 schreef OlafvdSpek het volgende:
Weet je het zelf wel? Als hij die melding krijgt is het OS nog niet geladen, dus het heeft niks met ms-dos mode te maken.
Oh, en let er ook op dat dit een topic is uit augustus 2001!!
Ja, weet ik. Maar dat heeft toch niks met ms-dos mode te maken (real of protected mode)?Op woensdag 10 juli 2002 20:31 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Volgens mij begrijp jij het verkeerd.. Hij heeft het alleen over de mode waarin de hdd draait.. (dus voor het booten nog).
Nu je het zegt valt het me pas op.Oh, en let er ook op dat dit een topic is uit augustus 2001!!
Da's waar.. Daar heeft een hdd sowieso niks mee te makenOp woensdag 10 juli 2002 20:33 schreef OlafvdSpek het volgende:
Ja, weet ik. Maar dat heeft toch niks met ms-dos mode te maken (real of protected mode)?
Maar 't idee erachter was niet verkeerd
Query/enable (E)IDE 32-bit I/O support. A numeric parameter can be used to enable/disable 32-bit I/O
support: Currently supported values include 0 to disable 32-bit I/O support, 1 to enable 32-bit data
transfers, and 3 to enable 32-bit data transfers with a special sync sequence required by many chipsets.
The value 3 works with nearly all 32-bit IDE chipsets, but incurs slightly more overhead. Note that
"32-bit" refers to data transfers across a PCI or VLB bus to the interface card only; all (E)IDE drives
still have only a 16-bit connection over the ribbon cable from the interface card.
Verwijderd
Ok,Op woensdag 10 juli 2002 20:54 schreef OlafvdSpek het volgende:
[..]
Waar moet dat dan ingesteld worden?
Als ik mijn defekte? writer weghaal, staat in het biosscherm de 32 bits mode wel aan.
Sandra zegt echter dat de transfer width nog steeds 16 is....
Verwijderd
Maar ik merk er bijzonder weinig van, dat het in 16 bit mode is.
en ik verdenk de hdd daar van .
Asus RTX 5090 OC - AMD 7-9800X3D en DDR5 G-Skill 64GB Ram
Verwijderd
Als je je harddisk samen met je cdrom aangesloten word gaat je harddisk op de snelheid van de writer werken...
Je harddisk word ook slomer als de flatcable verkeerd om zit
En mijn ata 6 en ata 5 hddtjes op de primery poort .
Helaas is dat ook niet optimaal .
maar goed het laden gaat niet tragen of sneller door die 32 bit mode dus hij kan weer aan gezet worden heheheh
Verwijderd
Je harddisk doet het helemaal niet meer als je flatcable verkeerd zit, Als het goed is moet de bios het zelf lekker uitzoeken, teminste, ik draai mijn 2 schijfjes op de 1 ste poort & de brander + cdrom op de 2de poort wat aanzienlijk snel werkt.Op maandag 22 juli 2002 03:44 schreef TweakMaster het volgende:
een writer/player/dvd is tegenwoordig ata33 tot ata 66 maar vroeger was het onder de ata 33..(pio mode 4???)
Als je je harddisk samen met je cdrom aangesloten word gaat je harddisk op de snelheid van de writer werken...
Verwijderd
Klopt, zo heb ik het nu hangenOp maandag 22 juli 2002 04:01 schreef mmxmmx het volgende:
Ik heb het al wel bij mensen zien draaien hoor met de grijze stekker op de master en de zwarte op de slave .
Verwijderd
Is dat zoOp maandag 22 juli 2002 03:44 schreef TweakMaster het volgende:
......
Ik heb hem namelijk andersom, maar dat maakte niet uit, dacht ik.
In mijn bios kan ik ook voor mijn IDE aansluitingen 32 bit aanzetten.
Voor ik dit doe wil ik toch graag weten of dit wel kan en wat de voordelen hier van zijn. En juist dat zag ik hier niet behandeld.
BalusC zei al: 32 bit is sneller:Kaap schreef op 25 November 2002 @ 18:12:
Sorry voor de kick maar wrom een nieuw topic openen als dit topic over mijn vraag gaat.
In mijn bios kan ik ook voor mijn IDE aansluitingen 32 bit aanzetten.
Voor ik dit doe wil ik toch graag weten of dit wel kan en wat de voordelen hier van zijn. En juist dat zag ik hier niet behandeld.
32bit mode off -> dat betekent dus zo ongeveer dat je harddisk in MS-DOS compatibiliteits modus is (16 bit). De DMA is dus uitgeschakeld en je harddisk wordt zowat tweemaal zo traag.. Welke besturingssysteem gebruik je? Kunnen we meer specificaties van je PC krijgen?