ik heb een probleem als ik een spel wil spelen in windows2000 pro zodra ik een spel opstart schakelt mijn monitor terug naar 60hz terwijl hij op 85hz ingesteld staat mijn systeem bestaat uit:p3 700 512mb ram msi starforce 826 geforce2 mx 400 64mb op een daewoo 712b monitor ik ben ten einde raad ik heb allles geprobeerd wie kan mij helpen?
Kan mischien zo zijn dat jij je monitor op 85 Hz hebt ingesteld op de resolutie en kleuren die je op de desktop gebruikt.
als je dan naar een spel gaat en het spel heeft bijvoorbeeld een lagere resolutie of 16 ipv 32 bits vergeleken met je desktop instellingen dan pakt hij de standaard 60 Hz.
Even in windows bij alle resoluties en kleur instellingen de refresh rate omhoog schroeven en denk dat het wel opgelost zal zijn.
als je dan naar een spel gaat en het spel heeft bijvoorbeeld een lagere resolutie of 16 ipv 32 bits vergeleken met je desktop instellingen dan pakt hij de standaard 60 Hz.
Even in windows bij alle resoluties en kleur instellingen de refresh rate omhoog schroeven en denk dat het wel opgelost zal zijn.
Verwijderd
Das een bekend probleem van win2k en nvidia kaarten geloof ik...
moet je eens in de meuk tracker kijken kan me vaag iets herrineren van een oplossing daarvoor, maar ik twijfel.
en anders pech
zet er gewoon win95
moet je eens in de meuk tracker kijken kan me vaag iets herrineren van een oplossing daarvoor, maar ik twijfel.
en anders pech
Neej hoor is prima op te lossen .. gebruik de search. Hier werkt alles perfect iig (nu ik PIN15 van me monitorkabel heb afgebroken
). Verder gebruik ik nog een regedit die ik ooit op Rage3D vondt. Die staat hier op GoT ook al 5 keer dus search maar ff. Ik gebruik geen nVidia refreshrate fixer oid, die deed bij mij helemaal niets.
Spit de Geforce FAQ eens door, daar wordt geloof ik wel iets over gezegd. Vreemd dat ik zelf nooit last van deze 'bug' heb gehad, terwijl ik ook Nvidia en 2k gebruik
Misschien gebruik je Powerstrip .. volgens mij heeft iedereen daar last van.
Piccolo:
* Als je geen idee hebt waar ik over praat of wat ik bedoel kun je het maar beter laten zitten of een andere manier zoeken. Kloten in je register en pinnetjes afbreken
zijn voor eigen risico !
Piccolo:
Verder Pin15 van m'n monitor kabel gehaald. Nu werkt alles perfectos. Werkt bij mij goed in alle resoluties in zowel OpenGL als Direct3D als 2D.OpenGL 60Hz Trick
You can force OpenGL refreshrates by directly manipulating the registry entry,
that describes the min and max frequencies of your currently installed monitor.
Usually you can find the key in
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet0001\Control\Class\{4D36E96E-E325-11CE-BFC1-
08002BE10318}\0000\MODES\1600,1200]
(ControlSet0001 *could be* ControlSet0002 ... 000x, so look for the key
beginning with "Mode1"
The key is stored in the following format:
Mode1"="(min.vHz-max.vHz,min.hHz-max.hHz,polarity,polarity
Mostly you will find the key as
Mode1"="30.0-96.0,48.0-160.0,+,+
as this is a typically 19" monitor
Now you can chance the "48.0" to a higher value, like 75.0 or 85.0. After
reboot, the OpenGL-Game will default to the changed value as the refreshrate.
CAUTION: Be carefull. Read the specs of your monitor and your GraCa. False
values can destroy monitor and damage the W2K installation irreparably
* Als je geen idee hebt waar ik over praat of wat ik bedoel kun je het maar beter laten zitten of een andere manier zoeken. Kloten in je register en pinnetjes afbreken
--> [forum=12] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Pagina: 1