In verband met mogelijk huur van een woning, wil graag zeker weten of de woning eigendom is van de verhuurder of (sociale) huur. Mijn onderbuik zegt dat de woning niet echt in bezit is van de verhuurder. De bewoner beweert het 2 jaar terug te hebben gekocht van een woningbouwvereniging. Ik zie een bericht over hetzelfde adres, als zijnde beschikbaar, in dezelfde periode terug op https://sociale-huurwoning.com/. Het gebouw is een mengeling van koop- en sociale huur.
Ik heb van het adres het volgende uit het kadaster gehaald:
- Hypotheekinformatie: Wonderlijk genoeg krijg ik in hetzelfde document ook 24 andere adressen mee uit hetzelfde pand. Dat zal ongeveer de helft zijn van het pand. Onderaan staat: 'Er zijn geen hypotheken en beslagen gevestigd op dit object".
- Eigendomsinformatie: opnieuw dezelfde 25 adressen (terwijl ik er maar eentje opvraag). Onderaan staat:
1 Eigendom (recht van)
Het recht van eigendom is gesplitst in appartementsrechten
Afkomstig uit stuk Hyp4 53299/112 Ingeschreven op 18-10-2007 om 13:35
Vereniging van eigenaren Vereniging van Eigenaars Blok 47blablabla
Statutaire zetel AMSTERDAM
KvK-nummer 343XXXXX (Bron: Handelsregister)
Voor de meest actuele naam, zetel en adres, raadpleeg het Handelsregister
- Koopsominformatie:
Hier zie ik 45 transacties van adressen in hetzelfde pand sinds 2010. Soms is een woning vaker van eigenaar gewisseld. Maar geen enkel adres komt overeen met één van de 25 adressen hierboven.
Kan ik hiermee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid constateren dat het adres waarschijnlijk van een woningbouwvereniging is? Zelf begin ik die conclusie te trekken.
Alleen begrijp ik dan niet hoe ze dat doen met woningen die wel in eigendom van particulieren zijn. Is daar een aparte VVE voor?
Heb de potentiele huurder het al afgeraden. Maar ben toch benieuwd hoe jullie er naar kijken.
Ik heb van het adres het volgende uit het kadaster gehaald:
- Hypotheekinformatie: Wonderlijk genoeg krijg ik in hetzelfde document ook 24 andere adressen mee uit hetzelfde pand. Dat zal ongeveer de helft zijn van het pand. Onderaan staat: 'Er zijn geen hypotheken en beslagen gevestigd op dit object".
- Eigendomsinformatie: opnieuw dezelfde 25 adressen (terwijl ik er maar eentje opvraag). Onderaan staat:
1 Eigendom (recht van)
Het recht van eigendom is gesplitst in appartementsrechten
Afkomstig uit stuk Hyp4 53299/112 Ingeschreven op 18-10-2007 om 13:35
Vereniging van eigenaren Vereniging van Eigenaars Blok 47blablabla
Statutaire zetel AMSTERDAM
KvK-nummer 343XXXXX (Bron: Handelsregister)
Voor de meest actuele naam, zetel en adres, raadpleeg het Handelsregister
- Koopsominformatie:
Hier zie ik 45 transacties van adressen in hetzelfde pand sinds 2010. Soms is een woning vaker van eigenaar gewisseld. Maar geen enkel adres komt overeen met één van de 25 adressen hierboven.
Kan ik hiermee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid constateren dat het adres waarschijnlijk van een woningbouwvereniging is? Zelf begin ik die conclusie te trekken.
Alleen begrijp ik dan niet hoe ze dat doen met woningen die wel in eigendom van particulieren zijn. Is daar een aparte VVE voor?
Heb de potentiele huurder het al afgeraden. Maar ben toch benieuwd hoe jullie er naar kijken.