Toon posts:

Achterhalen of adres koopwoning of sociale huurwoning is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19
In verband met mogelijk huur van een woning, wil graag zeker weten of de woning eigendom is van de verhuurder of (sociale) huur. Mijn onderbuik zegt dat de woning niet echt in bezit is van de verhuurder. De bewoner beweert het 2 jaar terug te hebben gekocht van een woningbouwvereniging. Ik zie een bericht over hetzelfde adres, als zijnde beschikbaar, in dezelfde periode terug op https://sociale-huurwoning.com/. Het gebouw is een mengeling van koop- en sociale huur.

Ik heb van het adres het volgende uit het kadaster gehaald:

- Hypotheekinformatie: Wonderlijk genoeg krijg ik in hetzelfde document ook 24 andere adressen mee uit hetzelfde pand. Dat zal ongeveer de helft zijn van het pand. Onderaan staat: 'Er zijn geen hypotheken en beslagen gevestigd op dit object".

- Eigendomsinformatie: opnieuw dezelfde 25 adressen (terwijl ik er maar eentje opvraag). Onderaan staat:

1 Eigendom (recht van)
Het recht van eigendom is gesplitst in appartementsrechten
Afkomstig uit stuk Hyp4 53299/112 Ingeschreven op 18-10-2007 om 13:35
Vereniging van eigenaren Vereniging van Eigenaars Blok 47blablabla
Statutaire zetel AMSTERDAM
KvK-nummer 343XXXXX (Bron: Handelsregister)
Voor de meest actuele naam, zetel en adres, raadpleeg het Handelsregister

- Koopsominformatie:
Hier zie ik 45 transacties van adressen in hetzelfde pand sinds 2010. Soms is een woning vaker van eigenaar gewisseld. Maar geen enkel adres komt overeen met één van de 25 adressen hierboven.

Kan ik hiermee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid constateren dat het adres waarschijnlijk van een woningbouwvereniging is? Zelf begin ik die conclusie te trekken.

Alleen begrijp ik dan niet hoe ze dat doen met woningen die wel in eigendom van particulieren zijn. Is daar een aparte VVE voor?

Heb de potentiele huurder het al afgeraden. Maar ben toch benieuwd hoe jullie er naar kijken.

Alle reacties

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:09
Al gevraagd bij de desbetreffende woningbouw, of het een pand van hun is, of verkocht?

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17

Sport_Life

Solvitur ambulando

Als je 't adres pm't haal ik m even door WL.

Je kunt ook de laatste koopovereenkomst kopen bij het kadaster, dat kost je 16 euro en dan weet je wie de eigenaar is. (Gek genoeg incl persoonsgegevens.., AVG is daar nog niet echt doorgedrongen).

https://www.kadaster.nl/p...derzoek/koopakte-opvragen

[Voor 87% gewijzigd door Sport_Life op 29-01-2023 09:56]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:38
Als het adres niet van eigenaar verandert en het pand was van origine een sociale woning dan is de kans groot dat het te huren object ook nu nog een sociale huurwoning betreft.

Mag je je ook inschrijven op het woonadres?

• BazzH
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:55

BazzH

Kei-goed...

Termi schreef op zondag 29 januari 2023 @ 08:36:
Als het adres niet van eigenaar verandert en het pand was van origine een sociale woning dan is de kans groot dat het te huren object ook nu nog een sociale huurwoning betreft.

Mag je je ook inschrijven op het woonadres?
Je bent verplicht om je in te schrijven op het adres waar je volgens de definities woont. En met een huurcontract kun je dat ook gewoon. De gemeente gaat daarover niet eens iets melden bij verhuurder. Die moeten de werkelijkheid registreren. Verhuurder krijgt niet eens antwoord als hij het bij de gemeente vraagt. Die kan alleen een onderzoek vragen als hij meent dat er mensen mogelijk onterecht zijn ingeschreven.

Think smart........ Act stupid........

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:56
Je kunt toch gewoon de betreffende coöperatie bellen en vragen hoe dit zit?
Hey hallo, ik heb een aanbieding voor dit adres gekregen, lijkt op jullie naam te staan. Klopt dat? Waar moet ik tekenen?

Stel dat het verhuurd is, en dus onderhuur betreft, gaat het balletje dan echt wel rollen.
Als het ooit verkocht is, zullen ze waarschijnlijk antwoorden dat dit adres bij hun niet bekend is, of gewoon dat het niet meer in hun beheer is.

Of denk ik te simpel?

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
aan de eigenaar ? vragen of hij kan aantonen dat hij echt eigenaar is?

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19:04
Bij het kadaster kun je zien of meerdere huizen een groot perceel zijn of niet.

Als dat wel zo is, weet je genoeg.
Als dat niet zo is, weet je het nog niet zeker.

[Voor 35% gewijzigd door FuaZe op 29-01-2023 10:57]

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:41
PLAE schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:39:
Alleen begrijp ik dan niet hoe ze dat doen met woningen die wel in eigendom van particulieren zijn. Is daar een aparte VVE voor?
Ik herken wel de constructie waarbij woningbouw als verhuurder van aantal appartementen lid is van VvE. Heeft deze info mogelijk betrekking op zo’n lidmaatschap? Dus geen zelfstandige VvE voor 25 appartementen, maar namens die appartementen lid van VvE, samen met kopers overige appartementen?

Ik zou daaruit ook opmaken dat het om een huurappartement gaat, maar checken bij woningbouw kan dat vermoeden bevestigen.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:47
Kan ik hiermee met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid constateren dat het adres waarschijnlijk van een woningbouwvereniging is? Zelf begin ik die conclusie te trekken.
Alle 25 adressen zijn eigendom van één eigenaar. Je maakt de meeste logische conclusie en die is vaak de juiste. Het hoeft overigens geen woningbouw te zijn, het kan ook een particuliere investeringsmaarschappij zijn.
Dat noemen we een grootaandeelhouder in VVE recht. De eigenaar van de 25 woningen is lid van de VVE. Hij heeft echter wel 25x meer stemrecht dan de andere woningen (bij gelijke verdeelsleutel).
Heb de potentiele huurder het al afgeraden. Maar ben toch benieuwd hoe jullie er naar kijken.
Nergens voor nodig. Particulier of woningbouw. Uiteindelijk bepaald 't puntensysteem toch of 't in de sociale huur valt of er buiten als ik me niet vergis.

Eventueel kan je ook de VVE bellen. Vragen wie de grootaandeelhouder is.

[Voor 3% gewijzigd door PROnline op 29-01-2023 14:14]

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:19
PROnline schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:13:
[...]
Nergens voor nodig. Particulier of woningbouw. Uiteindelijk bepaald 't puntensysteem toch of 't in de sociale huur valt of er buiten als ik me niet vergis.
Het is onderhuur, denk dat het illegaal is bij sociale huurwoning. Maar dank voor je verder heldere reactie!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:52
PLAE schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:45:
[...]
Het is onderhuur, denk dat het illegaal is bij sociale huurwoning. Maar dank voor je verder heldere reactie!
Onderhuur kan best als de VVE het ermee eens is, staat verder los van puntensysteem, Een partner en ik hebben zowel appartementen die onder "sociale huur" als onder "vrije verhuur" vallen. Als ze het niet ermee eens zijn dan zou ik er niet aan beginnen, in een complex van 25 woningen waar ook leden van de VVE in wonen gaat dit gegarandeerd mislopen...

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:37
In verband met mogelijk huur van een woning, wil graag zeker weten of de woning eigendom is van de verhuurder of (sociale) huur. Mijn onderbuik zegt dat de woning niet echt in bezit is van de verhuurder. De bewoner beweert het 2 jaar terug te hebben gekocht van een woningbouwvereniging. Ik zie een bericht over hetzelfde adres, als zijnde beschikbaar, in dezelfde periode terug op https://sociale-huurwoning.com/. Het gebouw is een mengeling van koop- en sociale huur.

Ik heb van het adres het volgende uit het kadaster gehaald:

- Hypotheekinformatie: Wonderlijk genoeg krijg ik in hetzelfde document ook 24 andere adressen mee uit hetzelfde pand. Dat zal ongeveer de helft zijn van het pand. Onderaan staat: 'Er zijn geen hypotheken en beslagen gevestigd op dit object".

- Eigendomsinformatie: opnieuw dezelfde 25 adressen (terwijl ik er maar eentje opvraag). Onderaan staat:

1 Eigendom (recht van)
Het recht van eigendom is gesplitst in appartementsrechten
Afkomstig uit stuk Hyp4 53299/112 Ingeschreven op 18-10-2007 om 13:35
Vereniging van eigenaren Vereniging van Eigenaars Blok 47blablabla
Statutaire zetel AMSTERDAM
KvK-nummer 343XXXXX (Bron: Handelsregister)
Voor de meest actuele naam, zetel en adres, raadpleeg het Handelsregister

- Koopsominformatie:
Hier zie ik 45 transacties van adressen in hetzelfde pand sinds 2010. Soms is een woning vaker van eigenaar gewisseld. Maar geen enkel adres komt overeen met één van de 25 adressen hierboven.

Het kadaster kijkt puur naar percelen, niet zozeer naar adressen. Die zijn slechts gekoppeld aan een perceel of appartementsrecht.

Als je een adres opvraagt wordt er gekeken naar welk perceel/app.recht bij dat adres hoort, vervolgens krijg je daarvan de (eigendoms)informatie en alle adressen.

Wat je vaak ziet bij gestapelde woningen die sociaal of institutioneel verhuurd worden, is dat het verhuur gedeelte ongesplitst is, meerdere woningen vallen dan onder één perceel of appartementsrecht. Als je van zo’n woning de eigendomsinformatie gaat opvragen krijgt je een waslijst met adressen.

De situatie zoals hier geschetst riekt dus nogal naar onderhuur ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

bvdbos schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:17:
[...]

Onderhuur kan best als de VVE het ermee eens is, staat verder los van puntensysteem, Een partner en ik hebben zowel appartementen die onder "sociale huur" als onder "vrije verhuur" vallen. Als ze het niet ermee eens zijn dan zou ik er niet aan beginnen, in een complex van 25 woningen waar ook leden van de VVE in wonen gaat dit gegarandeerd mislopen...
Je mist het 'huur' deel in zijn post, gaat om mogelijk onderverhuur van een sociale huurwoning (die iemand dus huurt), dat mag niet. Dat jij appartementen bezit die worden verhuurt, prima, puntensysteem bepaalt sociaal of vrij.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee