Toon posts:

Plant: Calathea ziek?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:36
Dag Tweakers,

Ik heb geen idee in welk subforum ik mijn vraag zou kunnen stellen dus daarom maar even in het algemene.

Ik heb reeds enkele jaren een Calathea plant in huis staan die het de eerste jaren vrijwel zeer goed deed maar na een verhuis zie ik deze plant van week tot week zwakker worden. Althans, dat vermoed ik.

Vroegere situatie: deze plant stond in het midden van de woonkamer/eetkamer, niet in direct zonlicht. Er waren ook geen huisdieren.

Huidige situatie: plant staat nu in een huis waar 2 katten rondlopen en naast een binnendeur.

Probleem: de stelen beginnen slap te hangen; de bladeren beginnen bruin te verkleuren langs de buitenkant; sommige bladeren verkleuren helemaal geel.

Wat ik zelf al geprobeerd heb?
Ik heb de plant een week geleden verpot in een grotere pot met onderaan hydrokorrels en verse potgrond voor binnenplanten.
De stelen die geknakt zijn omdat ze beginnen te hangen afknippen net boven de grond.
De verkleurde bladeren met steel verwijderen tot net boven de grond.
Op regelmatige tijdstippen terug wat water beginnen geven, dat vergat ik af en toe wel eens. Dan had de plant al eens rap een week geen water gehad.
Recent heb ik de bladeren eens besproeid met water omdat de plant dit blijkbaar wel leuk zou vinden.

Zijn er nog zaken die ik zou kunnen doen om deze plant er terug wat bovenop te helpen?

Aangezien foto’s ook nog altijd meer zeggen dan woorden:

Alle reacties

• psychonetics
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:19
Is dat niet je probleem? Calathea's kunnen slecht tegen tocht. Ook opletten dat je niet juist teveel water geeft, en de plant de tijd geven om te herstellen van het verpotten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee