Toon posts:

Hue - automatisering en motion sensor combinatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NielsvY
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-03 18:35
Hallo,

Ik wil graag met een automatisering instellen dat mijn lichten in de voortuin aangaan vanaf schemering tot 23:00 uur en dan met mijn nieuwe outdoor motion sensor instellen dat na 23:00 uur de lampen van de voortuin aangaan op beweging voor 5 of 10 minuten, maar ik krijg dit niet ingesteld, Als ik dit zo beide instel gaat voor 23:00 uur de lampen na een paar minuten uit alsof alleen de bewegings sensor instellingen erop staan.

Ik hoop dat iemand me kan en wil helpen?! groet, Niels

Alle reacties

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:59
Ik heb geen ervaring met de hue automatiseringen, doe alles in Home Assistant. Maar het zou helpen als je even laat zien wat je gemaakt hebt.

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

• NielsvY
Hi, dank je wel voor je reactie, wat ik doe is gewoon in de HUE app een automatisering aanmaken voor voortuin verlichting;

en dan wil ik dat als het 23:00 uur geweest is, de lichten aangaan na bewegingsdetectie;

Maar wat er nu dus gebeurt is dat de lampen ook tussen zonsondergang en 23:00 na de ingestelde tijd uit gaan als er geen beweging in de tuin is...

Ik hoop dat iemand me kan helpen

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:57
Het is die na 5 min actie die verteld dat je lampen uit moeten. Daar moet je eigenlijk terug naar de staat van de lamp voordat de beweging gedetecteerd werd. Ik weet alleen niet of die optie daar beschikbaar is.

• nieuwslezer
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-03 15:55
Ik denk het ook. Je stelt een automatisering in die tussen 08:00 en 23:02 op zoek gaat naar beweging, (laatste screenshot) en bij het uitblijven van beweging gaat de verlichting na 5 minuten uit.
Je zou ook die automatisering eerder kunnen stoppen denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door nieuwslezer op 30-01-2023 06:59]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:01

charrel

Cortisol4life..

Inderdaad tot 23:00 kiezen voor "terugkeren naar vorige status" ipv uitzetten zoals het nu in je sensor staat. Nu geef je de sensor opdracht om ook tot 23:00 de lampen uit te zetten na beweging.

Nu gaan je lampen aan bij zonsondergang, zodra de sensor beweging krijgt zet ie ze uit na 5 minuten > dat is nu de opdracht. Doet ie keurig ;)

[Voor 60% gewijzigd door charrel op 30-01-2023 07:20]

• NielsvY
super, dank jullie wel de instellingen zijn nu gedaan, ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren straks, ik houd julie op de hoogte!

• NielsvY
Het werkt! Dank jullie wel!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee