Toon posts:

ACER XV273 defect

Pagina: 1
Acties:

• roelzxr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-03 18:48
Greetings Tweakers .

Al 3-4 jaar heb ik de ACER XV273K in mijn bezit . best een goed scherm .

Mss kan ik hiermee een al waarschuwing geven aan anderen die dit scherm hebben door niet te lang die experimentele setting aan te laten , prijzig scherm indertijd en het is nu defect .

4K 144Hz aangezet en nooit meer teruggekeken .
Ik wist toen al dat dit een experimentele setting was maar niet veel van aangetrokken .

Ik heb heel wat games en niet elke game loopt op 4K 144Hz natuurlijk .
Ik gebruik ook wel eens Dosbox en WinUAE ( amiga emulator ), dus veel switchen van resoluties is normaal bij mij .
Niet erg gezond had ik ergens al gelezen op het internet .

Een paar weken geleden kwam er bij de monitor iets bij , een hele horizontale zwarte streep pal in het midden op het scherm . die pixeldikte is 1 denk ik . maar een fijne lijn over de gehele breette van het scherm is erg frustrerend , al zeker in het midden ergens vanonder had ik nog mee kunnen leven maar dit ?
NEE

Ik heb een test gedaan door het scherm af te koppelen en opgestart zonder kabels en daar zie ik dan ook die gehele beruchte horizontale zwarte streep .elke resolutie geeft ook maar hetzelfde .
Ja dat is naar de XXXXX .
Ik heb ook al op die lijn aan beide kanten gedrukt men men vinger , lichtjes op getikt, mss helpt dat iets maar nee , niets helpt .

99.9% zeker dat men scherm defect is en geen mogelijkheid voor de garantie ( 2 jaar )
Dit is dan ook men eerste scherm dat al zo vroeg defect is geworden .

Ik heb nog een oude IIYama Gmaster GE 2788HS 60-75Hz monitor en die ga ik maar eens terug aansluiten .
Is dit nog te herstellen ? ik vrees ervoor .
Mijn fout en een beter scherm gaan zoeken denk ik . Eentje zonder dat experimenteel gedoe .

Hoe kan ik dit vermijden in de toekomst ?
Oud scherm gebruiken voor Dosbox en WinUEA games ?

Toch nostalgisch om die oude games nog te kunnen spelen , Alien breed Tower assault , Super Skidmarks , Microcosm , Syndicate 1 , Worms , lotus triologoly , Emerald mines , Cannon Fodder , UFO 1,... om er een paar op te noemen van de zovele en die nog steeds werken . Amiga CD32 bit en amiga 500 kheb wel geen floppies meer .

CPU I7 8700K
ASRock Z370 Extreme4
Memory DDR4 32GB
Nvidia Geforce 1080

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee