Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de final versie van WindowsXP Pro gedownload (de versie zonder activation/timebomb shit >:))
Ik wil deze gaan installeren op een lege hardeschijf, eerst formatteren dus, maar kan ik nu het beste NTFS of FAT32 formatteren ?

Ik ga WinXP vooral gebruiken voor gewoon werk in windows, browsen, FTPservertje en gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

FAT32 zal voldoen, maar NTFS heeft bepaalde voordelen. Minder fragmentatie, en minder fouten.
Sommige beweren dat NTFS trager is als FAT32, omdat NTFS een security systeem heeft, hier heb ik echter nooit iet van gemerkt.

Maak de keus! :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:01

Urk

Ik heb ook die versie! (Devilsown? 8-) ) Hij draait als een TREIN, RTM 2600 :P
Maar ik zou gewoon NTFS doen als ik jouw was, meer voordelen ten opzichte van FAT32!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik Heb XP Pro final geinstalleerd maar ik heb het zelfde probleem met ghost ..ghost heeft een probleem Met XP NTFS ook windows2000 kan ik niet meer zomaar over XP heen installeren omdat hij dan de C:\ schijf gewoonweg niet meer ziet zitten dus FAT32 zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-07 16:45
Gewoon NTFS, snelheid scheelt (bijna) niks, en minder fragmentie ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb binnen een paar uur ook die versie. Momenteel draai ik op Win98.

Nu wil ik voor de zekerhied die er nog laten opstaan... Hoe zorg ik voor een dual boot, en geeft dat geen problemen met FAT/NTFS ?

Ik heb ook al Linux op m'n hd, en die boot ik via een speciale bootdiskette...

bedankt
Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:04
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:44 schreef Jppr het volgende:
ik heb binnen een paar uur ook die versie. Momenteel draai ik op Win98.

Nu wil ik voor de zekerhied die er nog laten opstaan... Hoe zorg ik voor een dual boot, en geeft dat geen problemen met FAT/NTFS ?

Ik heb ook al Linux op m'n hd, en die boot ik via een speciale bootdiskette...

bedankt
Thomas
Gewoon FAT gebruiken, dan kan je nog met Win98 de Win2k schijf bereiken. Je kan nog altijd converteren naar NTFS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus gewoon xp installeren, en hij maakt een boot menu?

gaat hij dan linux ook herkennen? niet wsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik eerst eens legale software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Op vrijdag 31 augustus 2001 17:57 schreef Jppr het volgende:
dus gewoon xp installeren, en hij maakt een boot menu?

gaat hij dan linux ook herkennen? niet wsl?
Ja, dan maakt hij een boot menu. Maar ik denk niet dat die linux herkent. Installeer gewoon lilo, als je dan Windows 98 in het bootmenu selecteert, dan zie je eerst de keuze tussen WinXP en Win98, als je dan Win98 selecteert, dan kan je kiezen tussen Win98 en Linux..

Misschien is er een betere oplossing, maar ik gebruik Linux niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:00 schreef RenevdVeen het volgende:
# Give me one good reason, and i'll give you two! #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

FAT32 heet het voordeel dat je de partities ook onder DOS kan benaderen met een Windows 98 bootdiskette. Dit kan handig zijn als er problemen zijn. Als je de security functies van NTFS niet gebruikt is FAT32 aan te raden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:01 schreef zedonite het volgende:

[..]

Ja, dan maakt hij een boot menu. Maar ik denk niet dat die linux herkent. Installeer gewoon lilo, als je dan Windows 98 in het bootmenu selecteert, dan zie je eerst de keuze tussen WinXP en Win98, als je dan Win98 selecteert, dan kan je kiezen tussen Win98 en Linux..

Misschien is er een betere oplossing, maar ik gebruik Linux niet meer.
ik gebruik linux ook niet echt, ik denk dat ik hem er eerst ga afgooien, dan xp, en daarna opnieuw. Hopelijk gaat e bootmanager er dan geen enkel prob van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:00 schreef RenevdVeen het volgende:
Je hebt wel humor :D

Ga jij een paarhonderd piek neerleggen om XP te kopen (wat nu nog niet eens kan) en om het dan te testen of zo?

En als XP 'm nou niet bevalt dan zit ie dus met die aanschafprijs..... nou mij niet gezien, gewoon lekker downloaden/kopiëren :)

en dit is GEEN WAREZ request of wat dan ook, gewoon mijn mening!

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikke_
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 22:11
Win xp kan je ook op een andere schijf zetten onder NTFS,
bij het installeren kan je een partitie aangeven of aanmaken.
Dus als je toch linux eraf gaat gooien en op die partitie is genoeg (veel) ruimte gewoon daarop installen. Dan blijft c gewoon fat32 met win98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:05 schreef Jppr het volgende:

[..]

ik gebruik linux ook niet echt, ik denk dat ik hem er eerst ga afgooien, dan xp, en daarna opnieuw. Hopelijk gaat e bootmanager er dan geen enkel prob van maken...
De bootmanager gaat wel moeilijk doen, die verdwijnt niet bij een format. Ik zou er eerst een Windows 98 opstartdiskette in gooien en dan FDISK /MBR in dos typen, dan krijg je het Master Boot Record van Windows 98 terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toen ik linux installeerde kon ik kiezen om lilo in de mbr te zetten, of met een boot diskette.

Ik probeerde in de mbr, maar om een of andere reden lukte dat dus niet, en start ik linux via boot diskette. Dus normaal gezien is de mbr nog altijd van toen ik 98 installeerde...

gaat dat ook problemen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
Op vrijdag 31 augustus 2001 18:15 schreef Jppr het volgende:
toen ik linux installeerde kon ik kiezen om lilo in de mbr te zetten, of met een boot diskette.

Ik probeerde in de mbr, maar om een of andere reden lukte dat dus niet, en start ik linux via boot diskette. Dus normaal gezien is de mbr nog altijd van toen ik 98 installeerde...

gaat dat ook problemen geven?
Nee, dat gaat geen problemen geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, fijn zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:10 schreef Garrett het volgende:

[..]

Je hebt wel humor :D

Ga jij een paarhonderd piek neerleggen om XP te kopen (wat nu nog niet eens kan) en om het dan te testen of zo?

En als XP 'm nou niet bevalt dan zit ie dus met die aanschafprijs..... nou mij niet gezien, gewoon lekker downloaden/kopiëren :)

en dit is GEEN WAREZ request of wat dan ook, gewoon mijn mening!
Ik betaal voor de spullen die ik gebruik ja, vreemd hè. Jij steelt je eten ook zeker?

Als je het OS te duur vindt, gebruik dan wat anders. En testen? Dat kost je maar 15 Euro. Dat is inderdaad heel veel geld ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

Ook schattig dat dit ook een XPstandaard topic is....

Sonde dat we niet meer mogen zeggen dat je de search moet gebruiken, nou moet ik elke keer weer in overtreding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd dat dit topic na 19 uur nog steeds niet op slot is, aangezien de eerste post al aangeeft dat deze user niet LEGAAl aan deze XP build gekomen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja en jij bent zo'n lieverdje zeker
het enige waar ze hier op GOT over kunnen lullen is
goh wanneer zou de topic gesloten worden...
daar word ik nu zo onderhand wel zo moe van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55

Nietzman

Woei!

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:12 schreef Severt het volgende:
Weet je waar ik moe van word? van 100en topics over hetzelfde onderwerp, en dan nog mensen die dezelfde vraag vrolijk weer gaan vragen zonder eerst even in een van de vele andere topics te kijken....

Ook word ik moe van mensjes die lekker door blijven lullen over illegale dingen, aangezien ze kennelijk niet door hebben dat GOT hier best wel door in de problemen kan komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:27 schreef nietzman het volgende:

[..]

Weet je waar ik moe van word? van 100en topics over hetzelfde onderwerp, en dan nog mensen die dezelfde vraag vrolijk weer gaan vragen zonder eerst even in een van de vele andere topics te kijken....

Ook word ik moe van mensjes die lekker door blijven lullen over illegale dingen, aangezien ze kennelijk niet door hebben dat GOT hier best wel door in de problemen kan komen....
Punt 1 waar je het over hebt ben ik met je eens...
Dat 2e niet. Waar denk je dat moderators voor zijn. Als er hier iets niet mag staan dan is het hun werk dat weg te halen. Dus kap met zeiken en doe niet alsof je alles weet zodat je daar weer reacties mee uitlokt...
( wat ik hier vast ook wel mee doe maar goed.. het moest ff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 17:20

[..]

helemaal mee eens, blijft een publiek forum...

en aangezien winxp ~ w2k is qua opstartstructuur is dit onderwerp al ongeloofelijk veel gepaseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop
  • Laatst online: 09-09 19:54

dop

Windows needs to reboot now

[..]

stel je niet aan
als ze daar werkelijk bang voor zijn moeten ze of got opdoeken of streng modereren

wat denk je waar de gemiddelde bezoeker naar opzoek is ?
alleen verhaaltjes over engeltjes ?

tweaken is het maximum ergens uit halen

en dat doe je niet door altijd braaf te zijn

dop :Y)

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:12 schreef Severt het volgende:
ja en jij bent zo'n lieverdje zeker
het enige waar ze hier op GOT over kunnen lullen is
goh wanneer zou de topic gesloten worden...
Ik wordt moe van mensen die denken mij te kennen, en eveneens suggereren dat ik mij ook schuldig maak aan illegaal gebruik van bv. software.

Dat noemen ze ook wel laster..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 19:37 schreef dop
stel je niet aan
als ze daar werkelijk bang voor zijn moeten ze of got opdoeken of streng modereren
Jaja dus omdat sommige gebruikers zich schuldig maken aan Warez moet wij opdoeken? Hoezo omgekeerde wereld.
wat denk je waar de gemiddelde bezoeker naar opzoek is ? alleen verhaaltjes over engeltjes ?
Ik denk niet dat meerderheid van de bezoekers opzoek is naar iemand die toegeeft een illegale XP gedownload te hebben maar nog niet het verschil tussen FAT en NTFS weet.
tweaken is het maximum ergens uit halen
en dat doe je niet door altijd braaf te zijn

dop :Y)
Tweaken is geen vrijbrief voor illegale handelingen. Leuke argumenten heb je, je moet advocaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dop
  • Laatst online: 09-09 19:54

dop

Windows needs to reboot now

mij hoor je niet zeggen dat het een vrijbrief is

ik beschrijf alleen wat ik denk dat een gemiddlede tweaker is

en gezien het aantal postings hier met onderwerpen van genoemde strekking kun je dat niet ontkennen
denk ik

EPC Debian Gnu Linux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 17:56

Bert

nee, geen banaan in m'n oor

[quote]Op vrijdag 31 augustus 2001 19:47 schreef RenevdVeen het volgende:

Ik denk niet dat meerderheid van de bezoekers opzoek is naar iemand die toegeeft een illegale XP gedownload te hebben maar nog niet het verschil tussen FAT en NTFS weet.

:+ LOL

Mensen die hier niet gekochte software gebruiken houden dat over het algemeen vrij stil... ze zeggen wel dat ze XP gebruiken, maar niet dat ze DE GEKRAAKTE VERSIE hebben en daar prat op gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:04
Off-Topic, maar wel nuttig :

Mensen die geen moderator zijn moeten zichzelf onthouden van mod-achtig gedrag.
Laat die mensen lekker zelf hun werk doen en hou op met je gezeur .
Als iemand warez wil gebruiken is dat de keuze van die persoon (hij weet echt wel dat het gebruik ervan illegaal is, dus dat hoeft niemand hem te vertellen).

Als een ander overal voor wil betalen vind ik dat bewonderenswaardig, maar dit is een vrij land ;) en ieder mag bepalen wat hij doet (je moet alleen niet gepakt worden, maar dat is een keuze die je zelf maakt).

(nu deed ik zelf ook even mod-achtig, maar dat eindigt........NU).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:02 schreef Tyrian het volgende:
FAT32 heet het voordeel dat je de partities ook onder DOS kan benaderen met een Windows 98 bootdiskette. Dit kan handig zijn als er problemen zijn. Als je de security functies van NTFS niet gebruikt is FAT32 aan te raden.
Daar heb je NTFSDOS voor. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 11:39 schreef AnotherFruitcake het volgende:
Off-Topic, maar wel nuttig :

Mensen die geen moderator zijn moeten zichzelf onthouden van mod-achtig gedrag.
Laat die mensen lekker zelf hun werk doen en hou op met je gezeur .
Als iemand warez wil gebruiken is dat de keuze van die persoon (hij weet echt wel dat het gebruik ervan illegaal is, dus dat hoeft niemand hem te vertellen).

Als een ander overal voor wil betalen vind ik dat bewonderenswaardig, maar dit is een vrij land ;) en ieder mag bepalen wat hij doet (je moet alleen niet gepakt worden, maar dat is een keuze die je zelf maakt).

(nu deed ik zelf ook even mod-achtig, maar dat eindigt........NU).
LOL wat een beargumentatie weer.. Nee, van dit soort mensen moeten we meer in de maatschappij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vweereld
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 08:38
Dacht dat deze topic over NTFS/FAT32 ging :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 17:22 schreef vweereld het volgende:
Dacht dat deze topic over NTFS/FAT32 ging :Z
Dat dacht ik ook ja :) ik heb ondertussen ook al lang voor NTFS gekozen, en alles draait hier als een trein >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Dit topic is weer uitgelopen op de strijd van een wereldverbeteraar tegen de bad en evil harde wereld (de rest dus ;))
Dit soort gelul krijg je alleen maar door pietluttig te zijn over dingen die niet eens verboden zijn. Zoals ons t-net crewlid.

Je hoeft heus niet bang te zijn dat je in problemen komt, de bsa komt heus niet naar GOT omdat één gebruiker heeft toegegeven dat ie iets illegaals heeft en dat hij daar een vraag over heeft. Zolang er geen warez worden uitgewisseld etc, is er helemaal niks aan de hand en kan GOT lekker doorblijven leven, het gaat immers in dit geval over WOS!

Daarom heeft dat geflame van een of ander T-net Crewlid helemaal geen zin, immers, de modjes zullen het topic wel sluiten en er gebeurde immers niks illegaals, dus vanwaar haal je die ellende aan je hals

Gegroet (iets te serieus misschien, maar naar mijn mening nodig) :)

JayGTeam (213177)

Pagina: 1