Toon posts:

Asus TUF gaming 4070Ti wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Frank0378
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-03 08:42
hallo,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd maar de videokaart krijg ik niet aan de gang.

Ik heb nu via de onboard graphics windows geinstalleerd maar als ik mijn videokaart plaats en de stroomkabels en de hdmi kabel aansluit en vervolgens de computer opstart krijg ik geen hdmi signaal.
- HDMI kabel werkt (via onboard graphics)
- monitor werkt ook.

Wat kan ik nog meer doen om mijn videokaart aan de praat te krijgen?

Update:
- Asus ROG Strix Z-790F (bios update gedaan)
- Intel i7 13700K
- 32gb RAM
- ASUS tuf 4070ti
- 850W voeding

Alvast bedankt,
Frank

[Voor 11% gewijzigd door Frank0378 op 28-01-2023 17:39. Reden: Onderdelen toegevoegd]

Beste antwoord (via Frank0378 op 29-01-2023 16:52)

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 7700X | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA 4090 FE | LG 77B9 4K 120Hz | Corsair RM850x

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Wat voor systeem,welke componenten ect.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:22
Merk en type van de voeding?

Probeer met een DisplayPort kabel.

• Frank0378
Uszka schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:09:
Merk en type van de voeding?

Probeer met een DisplayPort kabel.
Be quiet straight power 11 850w als voeding.

Display port kabel heb ik al geprobeerd en dat werkte ook niet.

• freaky35
  • Nu online
Ander scherm al geprobeerd?
en heb je toevallig geen andere gpu?

[Voor 41% gewijzigd door freaky35 op 28-01-2023 19:09]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Julian
  • Nu online

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 7700X | NZXT Kraken Z63 | 32GB DDR5 6000C30 | NVIDIA 4090 FE | LG 77B9 4K 120Hz | Corsair RM850x

• Frank0378
Ik heb de videokaart aan de praat gekregen alleen werkt het nu alleen via hdmi en niet via displayport

• Julian
  • Nu online
Hmmmm apart.

Ik had overigens ook vergelijkbare problemen met mijn 4080, die zijn toen opgelost met een BIOS update. Hoop dat voor jou hetzelfde geldt en dat het niet lang meer duurt!

• freaky35
  • Nu online
Frank0378 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 16:53:
[...]

Ik heb de videokaart aan de praat gekregen alleen werkt het nu alleen via hdmi en niet via displayport
Misschien even de firmware van de 4070ti updaten er zijn best wat problemen geweest met de 4090 en 4080 dat die geen beeld gaven tijdens boot en je dus ook niet in de bios terecht kon komen.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:03
Probeer een firmware update.

• Frank0378
Firmware update --> was al de laatste versie
Zat nog wat te proberen want het scherm bleef maar "no HDMI signal" geven na uitschakelen scherm en computer. Heb hiervoor ook de MSI software gedownload en daarvoor moest de DP kabel worden aangesloten en toen kreeg ik de melding dat de DP was aangesloten, nu werkt het zonder hdmi en met DP.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee