Toon posts:

Verbinding zwak

Pagina: 1
Acties:

• Ardino0001
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-02 17:46
Hallo ik heb boven ontzettend slecht internet verbinding en ik kan ook geen kabel trekken & boren wat kan ik anders gaan gebruiken. Ik kan sowieso geen power line adapter gebruiken want als een licht op de gang aanstaat dan werkt de powerline adapter niet optimaal dus ik zoek toch wel wat oplossingen ik maak deze probleem mee sinds we geswitched zijn van online.nl naar ziggo en we hebben ook al zeker monteurs van ziggo gebeld en ze kwamen langs en ze zeiden dat er geen probleem is alleen ik heb nog steeds dezelfde probleem enige tips?

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:39

Umbrah

The Incredible MapMan

Kan kabelboren écht niet? Dat is namelijk wel de beste manier. Mits je een modem/router hebt die óók je wifi doet, dan is de kans groot dat deze in de buurt van je overnamepunt staat, vaak de meterkast. Die dingen zijn per design doorgaans al niet optimaal voor wifi (vaak een branddeur voor), eigenlijk zou je wifi en je modem gesplitst willen hebben.

De ideaal oplossing is wifi via een kabeltje regelen, en indien de 2,4GHz band slecht is bij je in de buurt, zo veel mogelijk op 5GHz werken wat doorgaans betekend: accesspoint in elke ruimte waar het belangrijk is -- mits je écht wifi nodig hebt, apparaten die vast staan zul je doorgaans echt het beste met een kabel kunnen aansluiten.

Om problemen uit te sluiten, kun je altijd eerst testen of je uberhaupt aan je modem zelf een goede verbinding hebt. Dit doe je door de PC/laptop met een ethernetkabel gewoon op de modem zelf aan te sluiten. Daarmee sluit je het internet uit. Als wifi daarna direct het enige probleem is, dan weet je uit bovenstaande wat een ideaaloplossing is -- kabels, en extra wifi met kabels.

Veel oudere huizen hebben in veel ruimtes coax aansluitingen. Dat is doorgaans vrij eenvoudig te vervangen door ethernet. Mits zelfs dat niet kan (wat ik bijzonder zou vinden), dan zou je naar moca kunnen kijken. Daarmee vervang je min of meer ethernet door coax. Een stuk stabieler dan wifi of powerline (wat, zoals je proefondervindelijk hebt ervaren, genoeg problemen heeft).

Pas als allerlaatste oplossing zou ik een wifi mesh overwegen. Dit raad ik af omdat het duur is, en de bandbreedte zal instorten en bovendien erg gevoelig zijn voor jitter. Een accesspoint met een aparte wifi backhaul zal dan een must moeten zijn, en elk AP zal in goed bereik van een ander AP moeten zijn. Als gamen echter ook een factor is, dan zal ik dit van harte afraden.

Ik geloof best dat Ziggo zegt dat er geen probleem is met het internet. Immers, op de modem zelf zal het goed zijn. Het wifi gedeelte daarvan zal niet het beste zijn (immers een provider verhuurt die dingen en heeft er baat bij om zo'n goedkoop mogelijk stukje hardware te leveren voor een zo'n hoog mogelijke huur), en daardoor zul je door de locatie (meterkast) per definitie slecht wifi hebben. Dit moet je los zien van internet, echter. Kabels zijn en blijven koning.

• Ardino0001
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-02 17:46
Ja snap het heel erg bedankt! @Umbrah

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:27
Als er coax kabel/outlet in je huis ligt kun je overwegen om MoCa adapters te gebruiken.
Super stabiel en ook echt 1Gbps snelheid.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee