Dit wordt de eerste keer dat ik ooit een vergunning aanvraag, dus misschien begrijp ik het proces niet helemaal goed.
We willen een kantoor kopen, met voorbehoud van vergunning tot bewoning.
Deze woning moet volledig verbouwd en uitgebouwd worden, daarvoor schakelen we een architect in.
Het is een woning in beschermd stadsgezicht, dus met een waslijst een regels en (vage) eisen en welstand etc.
In welke volgorde pak ik dit aan?
- Snel een architect zoeken, hem/haar een vooroverleg met de gemeente laten doen, vergunning aanvragen
- Of zelf vooroverleg doen, architect zoeken, vergunning aanvragen
- Of vergunning voor bewoning aanvragen, dan architect zoeken, vooroverleg, en dan aparte vergunning voor de verbouwing aanvragen
Vanaf het moment dat ik een voorlopig koopcontract heb, welke kant moet ik dan op gaan rennen?
Dus eerst architect, eerst gemeente, of eerst vergunning bewoning aanvragen?
We willen een kantoor kopen, met voorbehoud van vergunning tot bewoning.
Deze woning moet volledig verbouwd en uitgebouwd worden, daarvoor schakelen we een architect in.
Het is een woning in beschermd stadsgezicht, dus met een waslijst een regels en (vage) eisen en welstand etc.
In welke volgorde pak ik dit aan?
- Snel een architect zoeken, hem/haar een vooroverleg met de gemeente laten doen, vergunning aanvragen
- Of zelf vooroverleg doen, architect zoeken, vergunning aanvragen
- Of vergunning voor bewoning aanvragen, dan architect zoeken, vooroverleg, en dan aparte vergunning voor de verbouwing aanvragen
Vanaf het moment dat ik een voorlopig koopcontract heb, welke kant moet ik dan op gaan rennen?