Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor het gebruik van de muziek software Ableton (Live 11) wil ik een dedicated desktop gaan gebruiken. Bij het pakket heb ik ook erg veel plugins en addons die veel ruimte in beslag nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit staat nog open. Het systeem moet voldoen aan de eisen, zie volgende vraag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de eisen die Ableton stelt:
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 4TB aan schijfruimte en minstens 6 USB poorten. Ik weet dat 6 veel is, kan ik hier ook een USB hub voor gebruiken?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben totaal niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De Best-Buy-Guides heb ik bekeken maar die lijken voornamelijk gericht op gaming. Mijn vraag is dan ook of jullie mij hierin willen helpen. Als ik zelf meer voorwerk moet doen dan hoor ik dat ook graag.
Ik wil een systeem dat goed presteert met zo veel mogelijk bang-for-buck. Ik hoef geen computerkast met RGB strips en dergelijke er in. De kast komt ergens buiten het zicht.
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite en ik sta open voor alle feedback!
Voor het gebruik van de muziek software Ableton (Live 11) wil ik een dedicated desktop gaan gebruiken. Bij het pakket heb ik ook erg veel plugins en addons die veel ruimte in beslag nemen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit staat nog open. Het systeem moet voldoen aan de eisen, zie volgende vraag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Beeldscherm is aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit zijn de eisen die Ableton stelt:
- Intel® Core™ i5 processor or an AMD multi-core processor
- 8 GB RAM
- Approximately 3 GB disk space on the system drive for the basic installation (8 GB free disk space recommended)
- Optionally up to 76 GB disk space for additionally available sound content
Geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Minimaal 4TB aan schijfruimte en minstens 6 USB poorten. Ik weet dat 6 veel is, kan ik hier ook een USB hub voor gebruiken?
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben totaal niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. De Best-Buy-Guides heb ik bekeken maar die lijken voornamelijk gericht op gaming. Mijn vraag is dan ook of jullie mij hierin willen helpen. Als ik zelf meer voorwerk moet doen dan hoor ik dat ook graag.
Ik wil een systeem dat goed presteert met zo veel mogelijk bang-for-buck. Ik hoef geen computerkast met RGB strips en dergelijke er in. De kast komt ergens buiten het zicht.
Alvast hartelijk dank voor jullie moeite en ik sta open voor alle feedback!
[Voor 37% gewijzigd door tism30 op 28-01-2023 14:42]