sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Schilders of stucadoors fout?

Pagina: 1
Acties:

• nxt0206
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 27-03 19:45
Beste, op 6 januari is mijn huis ( tussenwoning 1978 ) gestuct 3 dagen.
Ruim 2,5 week laten drogen. Stucadoor is op einde langs geweest en had groen licht gegeven om te schilderen.

De schilder heeft geschilderd ( gespoten )

Nu zijn er behoorlijke barsten zichtbaar.

Zoals ik had verwacht wijzen ze naar elkaar wiens fout het is. Ik heb zelf geen idee. Wat kunnen jullie hieruit zien?

Schilder heeft gisteren geschuurd en nog een keer gespoten maar op sommige plekken lijkt het zelfs erger geworden.

Mijn voornaamste angst is dat op lange termijn het gaat overlopen naar de rest van de muren..

Ten tweede, valt dit nog te fixen?
Opmerking van stucadoor is :
1.het wordt veroorzaakt door de verf en de schilder
2. er zal een compleet 120 nummer schuurpapier zijn en renpbant reparati en premiren dan verven.

Voor het schilderen waren er geen barsten te zien. Enkele oneffenheden die je kan schuren wel maar geen opmerkelijke dingen verder..

Ik ga de trapgang en hal boven zelf verven ( rollen ) ben benieuwd of het gaat barsten.. indien het niet gaat barsten, is het dan duidelijk dat de schilder een fout heeft gemaakt? Of kan je het dan als og niet concluderen?

Mijn dank is groot aan iedereen die even kan mee denken🙏

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tsja, het is aan de schilder om te beoordelen of het oppervlak goed is om te schilderen.

De stukadoor lijkt me hier geen partij in.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53
Werd er voldoende gestookt in de woning na het stucen? 2,5 weken droogtijd moet in de meeste situaties wel voldoende zijn voor schilderwerk. Wat was de laagdikte van het stucwerk? Was het op bakstenen of gipsplaten? Gemiddeld droogt stucwerk een mm per dag, maar als er niet gestookt werd in de woning dan was het waarschijnlijk nog wel vochtig na 2,5 weken.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ja, nog te nat en hier en daar best een dikke laag gespoten.

Wise enough to play the fool

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:27
Voor de binnenmuren wordt meestal gebouwd met ytong/cellenbeton blokken. Deze zuigen het vocht uit de verf. Heb je het probleem ook op de buitenmuren? Ik zie ook nog oneffenheden in het stucwerk, lijkt op een filmlaag. Is er wel een voorbehandeling geweest?

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-03 17:35
Al die kleine "krasjes" in je verf is craquelé.
Dit ligt 100% bij je schilder. Waarschijnlijk was de ondergrond nog niet voldoende droog of twee lagen te snel over elkaar heen gespoten.

De grote diepe kras op je laatste foto is dan weer de schuld van je stucadoor.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:56
eamelink schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:29:
Tsja, het is aan de schilder om te beoordelen of het oppervlak goed is om te schilderen.

De stukadoor lijkt me hier geen partij in.
Dit.

Is er wel grondeermiddel gebruikt door de schilder?

De stucadoor kan hier sowieso niets aan doen, leuk dat de schilder naar de stucadoor wijst, naar als hij meent dat het oppervlak (nog) niet geschikt is om te beschilderen, moet hij dat zeggen.

• nxt0206

2 kachels en bouwdroger en 2x per dag ventileren door alle ramen open te doen voor korte tijd.. flinke energierekening ook nog eens..

De schilder geeft aan dat die goed heeft voorbehandeld met primer

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 06:09

MLLL

Palm Treo 650

BBB-Nick schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:14:

De grote diepe kras op je laatste foto is dan weer de schuld van je stucadoor.
Niet mee eens, een beetje schilder vult putjes en krassen op voordat hij gaat spuiten, het liefst ook nog met een schuurpapiertje sommige oneffenheden weghalen.

Met spuiten moet de ondergrond zo egaal mogelijk zijn want je ziet alles na het spuiten omdat het minder camoufleert dan rollen.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:53
Zitten er ook barstjes in de verf op gestucte delen met een laagdikte van 3mm zoals op gipsplaten? Een stuclaag op gipsplaten met een bouwdroger en kachels is echt al wel met 3 dagen droog, laat staan na 2,5 weken. Als zelfs daar barstjes zijn ontstaan, is er echt iets mis gegaan met het spuiten. Verf niet goed gemengd van te voren?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:33
Schilder en Stucadoor zullen altijd naar elkaar wijzen.

Ik zou idd schilder aanspreken. Door latex te verdunnen verliest latex ook een deel van zijn elastiene. Daarnaast krimpt verf bij het drogen.

Er kunnen drie oorzaken zijn. Of de ondergrond is niet of onvoldoende droog geweest. Niet de juiste primer gebruik. De verhoudingen voor het mengen van de verf voor het spuiten is niet correct.

Diepe krassen zijn geen fout van de Stucadoor vind ik persoonlijk. Dit had na het drogen goed nagelopen moeten worden. Als die afspraak er niet is met de Stucadoor. Dan had de schilder dit moeten oplossen dat is redelijk normaal voor een schilder.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• nxt0206
frennek schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 15:00:
Zitten er ook barstjes in de verf op gestucte delen met een laagdikte van 3mm zoals op gipsplaten? Een stuclaag op gipsplaten met een bouwdroger en kachels is echt al wel met 3 dagen droog, laat staan na 2,5 weken. Als zelfs daar barstjes zijn ontstaan, is er echt iets mis gegaan met het spuiten. Verf niet goed gemengd van te voren?
Zover ik kan zien is het plafond wel strak en redelijk goed gelukt. Hij had gisteren besloten om die wel te rollen ipv te spuiten. Het lijkt wel beter te zijn gelukt. In de hoeken wel hele kleine barstjes, maar dat kan wellicht komen doordat die eerst de wanden heeft gespoten waardoor het een beetje op het plafond is gekomen. Maar dat is maar een gok van mijn kant..

Toegegeven is dat de grootste barsten idd op yetoncellen blok is. Dat hele muurtje is zo wat gebarsten.. de schilder komt maandag voor controle.. ben benieuwd hoe we dit gaan oplossen. Hij vroeg me al een meerprijs omdat hij meer verf moest gebruiken door de situatie.. ik denk dat ik hier uiteindelijk toch niet meer mee akkoord ga gezien de situatie.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:59
Ik zou hem sowieso niets betalen totdat het er netjes uitziet

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:37
Dit is precies wat er gebeurt als je op een te natte laag stuc verft. Ik heb zelf een nogal dik gestuukt muurtje gehad waar ik 3 maanden moest wachten voor het niet craquelé werd.

Lijkt me toch echt de verantwoordelijkheid van een schilder dit. Wordt gewoon alles er afschuren en over een paar weken nog een poging..

[Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 28-01-2023 15:43]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee