Afgelopen zomer heb ik een Nibe F2040-8 Warmtepomp geïnstalleerd in een hybride opstelling met een bestaande Atag CV-ketel. (CV ketel nu alleen nog voor WW)
Regeling d.m.v. een Nibe SMO 40.
Ons huis is spouw opgebouwd (minerale wol geïsoleerd) Thermopane 6 mm glas/6mm lucht/6mm glas, riet gedekte kap, vloerisolatie 5 cm PIR onder betonvloer.
Vloerverwarming 8 groepen passieve verdeler 16mm leidingen 10cm van elkaar.
woonkamer 30m2
keuken/hal 30m2
badkamer 6m2
Buffervat 40l
Gasverbruik sept 2021-sept 2022 1500m3
Ik meet het verbruik van de WP apart met een kWh meter.
Op de koudere dagen van de afgelopen maanden zie ik een E-verbruik van tussen de 30 en 60 kWh per dag bij temperaturen van rond het vriespunt (25 a 30kWh) tot -5 a -7 graden.(40 tot 60kWh)
Ik heb al veel Nibe topics bekeken maar nergens iets bruikbaars kunnen vinden.
Ik zoek wat referenties om te kijken of dit een normaal verbruik is.
Als iemand aan kan geven of dit een beetje bij de weg is en vergelijkbare verbruiken heeft zou ik dat zeer op prijs stellen
Relevante hardware die ik gebruik
SMO40
Regeling d.m.v. een Nibe SMO 40.
Ons huis is spouw opgebouwd (minerale wol geïsoleerd) Thermopane 6 mm glas/6mm lucht/6mm glas, riet gedekte kap, vloerisolatie 5 cm PIR onder betonvloer.
Vloerverwarming 8 groepen passieve verdeler 16mm leidingen 10cm van elkaar.
woonkamer 30m2
keuken/hal 30m2
badkamer 6m2
Buffervat 40l
Gasverbruik sept 2021-sept 2022 1500m3
Ik meet het verbruik van de WP apart met een kWh meter.
Op de koudere dagen van de afgelopen maanden zie ik een E-verbruik van tussen de 30 en 60 kWh per dag bij temperaturen van rond het vriespunt (25 a 30kWh) tot -5 a -7 graden.(40 tot 60kWh)
Ik heb al veel Nibe topics bekeken maar nergens iets bruikbaars kunnen vinden.
Ik zoek wat referenties om te kijken of dit een normaal verbruik is.
Als iemand aan kan geven of dit een beetje bij de weg is en vergelijkbare verbruiken heeft zou ik dat zeer op prijs stellen
Relevante hardware die ik gebruik
SMO40