Toon posts:

Ervaringen energieverbruik NibeF2040-8 in hybride opstelling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pbleijsw
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11-02 17:34
Afgelopen zomer heb ik een Nibe F2040-8 Warmtepomp geïnstalleerd in een hybride opstelling met een bestaande Atag CV-ketel. (CV ketel nu alleen nog voor WW)
Regeling d.m.v. een Nibe SMO 40.
Ons huis is spouw opgebouwd (minerale wol geïsoleerd) Thermopane 6 mm glas/6mm lucht/6mm glas, riet gedekte kap, vloerisolatie 5 cm PIR onder betonvloer.
Vloerverwarming 8 groepen passieve verdeler 16mm leidingen 10cm van elkaar.
woonkamer 30m2
keuken/hal 30m2
badkamer 6m2
Buffervat 40l
Gasverbruik sept 2021-sept 2022 1500m3
Ik meet het verbruik van de WP apart met een kWh meter.
Op de koudere dagen van de afgelopen maanden zie ik een E-verbruik van tussen de 30 en 60 kWh per dag bij temperaturen van rond het vriespunt (25 a 30kWh) tot -5 a -7 graden.(40 tot 60kWh)
Ik heb al veel Nibe topics bekeken maar nergens iets bruikbaars kunnen vinden.
Ik zoek wat referenties om te kijken of dit een normaal verbruik is.
Als iemand aan kan geven of dit een beetje bij de weg is en vergelijkbare verbruiken heeft zou ik dat zeer op prijs stellen

Relevante hardware die ik gebruik
SMO40

Alle reacties

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:20
Van sept 2021 tot sept 2022 heb je 1500m3 gas verbruikt. Stel dat daarvan 1300 m3 voor verwarming was.

Ik kom van 1200 m3 gas, waarvan 1000 m3 voor verwarming. Gemiddelde jaarverbruik voor verwarming is nu 2200 kWh per jaar. (ik heb radiatoren)
Afgelopen woensdag 25 januari heb ik zo`n 23 kWh verbruikt.
Als jouw warmtevraag 1.3 x groter is zou ik bij jou zo`n 30 kWh verbruik per dag verwachten voor de warmtepomp.

Hoe meet je je verbruik?

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee