Ik ben mijn dakkapel (geplaatst in 1994) van binnenuit aan het renoveren. Zaten lelijke schrootjes aan de binnenzijde (ga ik vervangen door gipsplaten). Nu ik dat allemaal verwijderd heb, komen er wat vraagjes op, wat betreft isolatie en tocht. Hopelijk is er hier iemand met ervaring hiermee, en kan mij adviseren.
- Achter het voorste boeideel zit een balk maar daarachter zit geen isolatie. Volgens de bouwtekening zou dit wel erachter moeten zitten. Lijkt me dus verstandig om het alsnog te isoleren. Ik ben van plan om PIR platen tussen de balken te stoppen en rondom te purren of af te tapen. Is dat de juiste methode? Dak is overigens een warmdak. Dus onder het dak ga ik niet isoleren.
- Bij de aansluiting van dakkapeldak en zolderdak tocht het enorm via een kier. Deze het beste dichtzetten met acrylaatkit?
- De zijwangen zijn geïsoleerd maar ik kijk dwars door de isolatie naar buiten. Isolatie lijkt me dus niet veel te doen? Zit nu 5 cm isolatie. Beste vervangen door 5 cm PIR plaat, rondom purren en aftapen?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.