Toon posts:

Whatsapp reinstall prompt niet voor chat geschiedenis herste

Pagina: 1
Acties:

• tommy234
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-01 19:11
tldr; iphone heeft een paar oude messages in whatsapp for business staan. Deleten en reinstalling de app (zoals de faq aangeeft te doen) geeft nooit een prompt om iets opnieuw in te stellen of een backup te restoren. Hij behoudt die paar oude berichten en 'lijkt te denken' dat hij up to date is (of checkt dit in elk geval niet).
Backup is in orde want op 2e device kunnen zetten, weliswaar zonder alle bestanden.
zit nu met 2 vragen:
1. wat gebeurd er als ik vanuit dat 2e device een nieuwe reservekopie maak, terwijl de bestanden niet zijn geladen?
2. uiteraard de vraag; hoe krijg ik alles weer volledig op de main phone?

het lange verhaal:
whatsapp voor business geinstalleerd op een chromebook en dit verwart met een desktop client. toen ik merkte dat hij alles wou overzetten dit proces gestopt (stom, I know.. )
Toen alles weer terug willen zetten naar de telefoon, maar daar staan dus maar een paar berichtjes en ik krijg nooit de prompt om dingen terug te zetten.
Vervolgens een andere telefoon gepakt om naar over te zetten en gelukkig laadt hij daar wel de volledige geschiedenis in. Echter, wel zonder bestanden want te weinig storage voor alles.
Geprobeerd weer over te zetten naar de main telefoon, maar met hetzelfde resultaat en ondertussen blokt whatsapp for business het overzetten steeds langer. Inmiddels 2 dagen.
Ik zit dus nu met een backup die inmiddels een week oud is, er komen nieuwe dingen bij op de 2e telefoon en ik durf ook niet al te veel te doen omdat ik bang ben dat ik alles kwijt raak. (hoezo heb je geen optie om een 2e/3e/.. backup ergens neer te zetten...).

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
iPhone houd eea tijdelijk vast bij verwijderen.

Denk dat op dit moment je helaas door de zure appel heen moet bijten en doorgaan op wat je wel hebt. En eventueel missende media opnieuw laat opsturen door de vorige afzender/ontvanger.

Voor de toekomst maak een aparte backup van de media naar je computer voor je gaat rommelen, voor het geval dat...

• tommy234
swhnld schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 18:37:
iPhone houd eea tijdelijk vast bij verwijderen.
is dit niet te omzeilen/deleten/... ?
Denk dat op dit moment je helaas door de zure appel heen moet bijten en doorgaan op wat je wel hebt. En eventueel missende media opnieuw laat opsturen door de vorige afzender/ontvanger.
punt is dus dat dit nu op een ander device staat, dus dat is eigenlijk geen optie. Plus het gaat om honderden contacten, dus even media opnieuw laten opsturen is ook geen optie
Voor de toekomst maak een aparte backup van de media naar je computer voor je gaat rommelen, voor het geval dat...
uh ja... klopt het dat je vanaf een iphone dit alleen 'extra' kunt doen naar een andere mac?
en via icloud maar 1 reservekopie

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
OneDrive foto upload doet ook je Whatsapp media meenemen.

Caching mechanisme is niet eenvoudig te omzeilen, iPhone heeft die toegang niet tot het bestandssysteem. Dat is een bewuste keuze van Apple in het ontwerp, en het internet staat bol van de discussies hierover. Wil je dat niet kun je in de toekomst naar een ander merk telefoon kijken.

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Met alle respect, dat verhaal van caching/“iPhone houdt vast bij verwijderen” gaat helemaal nergens over; althans zeker niet in deze context.

Met die geannuleerde import vrees ik dat WhatsApp je key gevoid heeft. Daar wordt voor gewaarschuwd. Als je echter een verse back-up van je andere device in iCloud kan krijgen vanaf die 2e device, dan zou ie op je main telefoon vervolgens **als het goed is** in principe gewoon netjes alle berichten weer kunnen herstellen na herinstallatie en authenticatie. (Ervanuitgaande dat ze op dezelfde AppleID zitten en zelfde telefoonnummer.) Maarja, gezien je daar die bestanden die je wil niet hebt, zullen die niet in de backup zitten en niet meekomen en moet je die elders vandaan halen/back-uppen.

Wat je ook kan doen is ff een volledige backup maken van je 2e device voordat je iets doet. Mocht je dan iets kwijtraken door gekloot aan WhatsApp’s kant, dan kan je die volledige backup nog herstellen. Als je het doet met een tool als iMazing kan je desnoods je hele WhatsApp geschiedenis naar PDF’jes exporteren.

[Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 29-01-2023 18:19]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• tommy234
WhatsappHack schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:18:
Met alle respect, dat verhaal van caching/“iPhone houdt vast bij verwijderen” gaat helemaal nergens over; althans zeker niet in deze context.

Met die geannuleerde import vrees ik dat WhatsApp je key gevoid heeft. Daar wordt voor gewaarschuwd. Als je echter een verse back-up van je andere device in iCloud kan krijgen vanaf die 2e device, dan zou ie op je main telefoon vervolgens **als het goed is** in principe gewoon netjes alle berichten weer kunnen herstellen na herinstallatie en authenticatie. (Ervanuitgaande dat ze op dezelfde AppleID zitten en zelfde telefoonnummer.) Maarja, gezien je daar die bestanden die je wil niet hebt, zullen die niet in de backup zitten en niet meekomen en moet je die elders vandaan halen/back-uppen.
zelfde appleId en nummer inderdaad. Het punt is dat de main phone nooit de verificatie/authenticatie start na verwijderen en reinstall. Dat die berichten daar niet in zitten, wil lijkt mij niet zeggen dat het niet in de backup zit aangezien hij nooit prompt voor authenticatie of uberhaupt terugzetten van een backup. PLUS, die 2e telefoon heeft dus dit berichten juist door het terugzetten van die backup.
Wat je ook kan doen is ff een volledige backup maken van je 2e device voordat je iets doet. Mocht je dan iets kwijtraken door gekloot aan WhatsApp’s kant, dan kan je die volledige backup nog herstellen. Als je het doet met een tool als iMazing kan je desnoods je hele WhatsApp geschiedenis naar PDF’jes exporteren.
ja das een goeie, was wat huiverig voor overschrijven van backups enzo, maar een reservekopie is puur voor een device toch? dus dat zou moeten kunnen inderdaad.
Exporteren van de geschiedenis is ook een goeie. Aangezien het om honderden chats gaat moet dit wel geautomatiseerd. Er zijn veel scam tooltjes out there als ik zo zoek, dus was even gestopt met 3rd party tools zoeken. is iMazing verder betrouwbaar en ok tool?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee