Heeyo Tweakers!
Mijn vriendin heeft nog nooit een high end pc gehad, dus ik wil er een voor haar kopen. Ik heb alles al bij elkaar gezocht maar ben benieuwd naar jullie input en of er nog dingen beter kunnen. De case heeft ze zelf uitgezocht, maar ga haar toch nog even een keer laten kijken naar de iets duurdere (ze zocht nu <100).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze speelt voornamelijk veel games. Dit ranged van Valheim, Oxygen Not Included, Witcher 3, Cyberpunk, en veel indie games. Ze doet ook aan cosplay en fotografie dus af en toe bewerkt ze wat foto's. Ze speelt momenteel op 1080p maar dit jaar krijgt ze een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500 is wel de top, veel verder erboven moet het niet uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral advies over de huidige components.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
RTX 4080 na een hoop research. Vind AMD toch nog wat tricky, lopen vaak achter met patches waardoor de performance lager is, en voor RT kun je beter bij nvidea zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil/zuinig mogelijk, mede de reden dat ik voor de 7600x ben gegaan.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag jullie kijk op alles willen hebben. Ik weet dat er betere value voor money gpu's zijn maar ik wil haar toch heel graag dat (bijna) top of the line systeem gunnen. Toch heel benieuwd naar jullie input en of ik nog grote fouten heb gemaakt in de setup / hoe jullie het anders zouden doen. Ik kijk uit naar jullie reacties!
Mijn vriendin heeft nog nooit een high end pc gehad, dus ik wil er een voor haar kopen. Ik heb alles al bij elkaar gezocht maar ben benieuwd naar jullie input en of er nog dingen beter kunnen. De case heeft ze zelf uitgezocht, maar ga haar toch nog even een keer laten kijken naar de iets duurdere (ze zocht nu <100).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ze speelt voornamelijk veel games. Dit ranged van Valheim, Oxygen Not Included, Witcher 3, Cyberpunk, en veel indie games. Ze doet ook aan cosplay en fotografie dus af en toe bewerkt ze wat foto's. Ze speelt momenteel op 1080p maar dit jaar krijgt ze een 1440p monitor.
Wat mag het systeem gaan kosten?
2500 is wel de top, veel verder erboven moet het niet uitkomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vooral advies over de huidige components.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
RTX 4080 na een hoop research. Vind AMD toch nog wat tricky, lopen vaak achter met patches waardoor de performance lager is, en voor RT kun je beter bij nvidea zitten.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo stil/zuinig mogelijk, mede de reden dat ik voor de 7600x ben gegaan.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag jullie kijk op alles willen hebben. Ik weet dat er betere value voor money gpu's zijn maar ik wil haar toch heel graag dat (bijna) top of the line systeem gunnen. Toch heel benieuwd naar jullie input en of ik nog grote fouten heb gemaakt in de setup / hoe jullie het anders zouden doen. Ik kijk uit naar jullie reacties!

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,- | € 249,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 246,85 | € 246,85 |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.339,- | € 1.339,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB511 ARGB | € 78,79 | € 78,79 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 149,99 | € 149,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 167,50 | € 167,50 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2,048TB | € 179,99 | € 179,99 |
Totaal | € 2.495,74 |