Vraag

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 16:51
Hallo,

Mijn LG G8s Thinq is zojuist gevallen. Hij trilt wel als er een inkomend whatsappje binnenkomt. Maar ik krijg geen beeld en kan ook niets invoeren. Aan de PC hangen word hij wel herkend maar ik kijg de file transfer modus niet aan want geen scherm.Hoe zou ik dit kunnen oplossen? zat ook al te denken aan een USB OTG Hdmi kabel, maar die heb ik nog niet gevonden,moet hem wel hebben.

Kan hem naar de telefoonwinkel brengen maar lijkt me een kostbare aangelegenheid om het scherm te latne vervangen. Er staat wel 3 jaar aan foto's op wat ik heel graag zou willen backuppen.

Ik heb van alles geprobeerd en normaal zou ik dit zelf proberen te vervangen zo'n scherm maar vanwege een fikse nekblessure lukt momenteel weinig. Is er een simpele manier om de bestanden er af te krijgen / file transfer modus aan te krijgen? Misschien moet ik de mobiel dan maar weg doen als de bestanden er af zijn, maar als ik hem op marktplaats zou verkopen als defect, hoe ben ik er dan zeker van dat alle data er af is mocht ik de file transfer modus aankrijgen op een of andere manier.

Alvast bedankt !

Alle reacties

• Providentia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03:04
Had je heel toevallig USB debugging ingeschakeld op je telefoon? Zo ja, dan kun je ADB op je pc installeren en iets als Android Control gebruiken, zie https://forum.xda-develop...chscreen-support.2786395/

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Zo te zien kost een nieuw scherm op het internet zo'n 180 euro, en is alles flink verlijmd, dus dat wordt inderdaad prijzig.

Een USB-C naar HDMI stekkertje heb je al voor een tientje: https://www.bol.com/nl/nl...pparaten/9300000013320203 (willekeurige link, ze zullen vast elders goedkoper te vinden zijn), maar dan moet het scherm wel nog reageren op aanraken, dus kun je niks meer invoeren omdat je niks ziet of reageert hij helemaal niet meer op aanraken?

• saken
Oon schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 04:22:
Zo te zien kost een nieuw scherm op het internet zo'n 180 euro, en is alles flink verlijmd, dus dat wordt inderdaad prijzig.

Een USB-C naar HDMI stekkertje heb je al voor een tientje: https://www.bol.com/nl/nl...pparaten/9300000013320203 (willekeurige link, ze zullen vast elders goedkoper te vinden zijn), maar dan moet het scherm wel nog reageren op aanraken, dus kun je niks meer invoeren omdat je niks ziet of reageert hij helemaal niet meer op aanraken?
Ik zie heel kort een lichtlits als ik hem aandruk aan de zijkant, maar voor de rest krijg ik ook geen input ofzo. Als ik een appje ontvang gaat hij wel trillen. Zou zo'n USB HDMI verloopje ook werken icm een muis of toetsenbord?

• saken
Repareren zal wel flink prijzig worden. Ik heb wel veel accesoires bij de G8S, hoesjes, gepantserd glas. Zit te overwegen een 2e hands G8S weer te kopen, maar weet niet of er inmiddels al betere toestellen op de markt zijn qua prijs kwaliteit? Ga ik eerst proberen om die bestanden er af te krijgen iig. En ff USB Debugging checken zoals eerder genoemd.

• saken
edit: volgens mij reageert hij nog wel iets op aanraking

• saken
Is een samsung A8 bijv een redelijk gelijkwaardig alternatief? Ik zoek iets wat beetje in de buurt komt van de g8s voor niet al te veel geld. Staat er een voor 65 op VenA. Meer als tijdelijk voor een beetje de standaard dingen ,appen ,youtube, marktplaats, maps , spotify. Aangezien ik de laatste tijd wel vaker dingen laat vallen vanwege die blessure, lijkt het me niet verstandig om de komende tijd een heel dure mobiel rond te lopen :-p

• saken
iig dat verloopje maar gekocht alvast !

• saken
Hij reageert volgens mij nog wel, maar ik heb geen idee waar ik precies moet drukken voor de file trasnfer modus naar de pc :-p

• saken
Ik zie hier replacement schermen voor tussen de 40 euro.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=3P9OAoi17O9A

Misschien ga ik deze bestellen en dan zelf in de toekomst proberen de g8s te repareren. Heb nu momenteel een S9+ gekregen van een kennis. Iemand ervaring met deze chinese schermen? (with of zonder frame?)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 15:29
saken schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:38:
Ik zie hier replacement schermen voor tussen de 40 euro.
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=3P9OAoi17O9A

Misschien ga ik deze bestellen en dan zelf in de toekomst proberen de g8s te repareren. Heb nu momenteel een S9+ gekregen van een kennis. Iemand ervaring met deze chinese schermen? (with of zonder frame?)
De LG G8s Thinq heeft een OLED scherm en dat Chinese scherm is een LCD. Het zal wellicht werken, maar of het de moeite en het geld waard is betwijfel ik. Ik zou gewoon met behulp van dat HDMI verloopje de data redden en dan een nieuw toestel kopen.

• saken

Ik zie hier een oled scherm te koop. Het lijkt me wel een leuk projectje voor over een tijdje om uit te zoeken hoe het vervangen van een scherm werkt. Zie ze in 2 varianten with or without frame. Is me niet helemaal duidelijk wat het nut van een nieuw frame zou zijn.

Ik ga sws eerst de data redden. Hdmi verloop is onderweg :-)

[Voor 17% gewijzigd door saken op 29-01-2023 14:05]

• saken
€ 41,78 5%OFF | Original OLED For LG G8S G8X V50S ThinQ G810 G850 901LG V510N Pantalla lcd Display Touch Panel Screen Digitizer Assembly Repair
https://a.aliexpress.com/_EGB2QKd

• saken
De g8s vind ik zo'n mooi toestel.

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
Projectje voor jezelf? Op AliExpress kosten schermen geen drol, waarbij ze ook nog met tools geleverd worden. Je kunt zelfs een compleet nieuwe behuizing krijgen :+

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
saken schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:04:
[Afbeelding]
Ik zie hier een oled scherm te koop. Het lijkt me wel een leuk projectje voor over een tijdje om uit te zoeken hoe het vervangen van een scherm werkt. Zie ze in 2 varianten with or without frame. Is me niet helemaal duidelijk wat het nut van een nieuw frame zou zijn.

Ik ga sws eerst de data redden. Hdmi verloop is onderweg :-)
Zonder frame is het vervangen nog moeilijker: met frame, hoef je dus minder te demonteren. Dus ik zou niet die paar euro gaan besparen...

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-03 15:29
saken schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:06:
€ 41,78 5%OFF | Original OLED For LG G8S G8X V50S ThinQ G810 G850 901LG V510N Pantalla lcd Display Touch Panel Screen Digitizer Assembly Repair
https://a.aliexpress.com/_EGB2QKd
Er staat inderdaad original OLED bij dat scherm, maar verderop staat toch ook LCD, en de rest van de pagina is ook gevuld met enkel LCD...

En inderdaad met frame is beter. Als je er een zonder frame koopt moet je het nieuwe scherm in het oude frame monteren en plakken.

• saken
Dank voor de info mensen. Oled scherm is besteld voor toekomstig projectje en de data ga ik proberen te redden tussentijds :-)

• saken
Ik heb de kabel binnen. Ps4 uit de hdmi gehaald en aan de kabel aan tv verbonden. Echter er word niets herkend door de tv . Vreemd. Of zou 4k niet ondersteund worden door de g8s?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:08
saken schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:55:
Ik heb de kabel binnen. Ps4 uit de hdmi gehaald en aan de kabel aan tv verbonden. Echter er word niets herkend door de tv . Vreemd. Of zou 4k niet ondersteund worden door de g8s?
Omdat je eerst een menu krijgt op je telefoon om het te inschakelen.

Anders geen beeld (bron: ik zelf heb een LG G8S, en heb in het verleden deze paar keer met een USB-C naar HDMI gebruikt).

• saken
Ik denk dat ik de data voorlopig maar laat. Krijg het niet aan de praat. Heb een schermpje besteld en mooi toekomstig repareerprojectje :-)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee