Toon posts:

Beeldscherm voor een developer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-01 22:54
Mijn oude 1920x1200 (WUXGA) 24" beeldscherm begint kuren te vertonen en daarom ben ik op zoek naar een vervanger. Er zijn echter zoveel ontwikkelingen geweest dat ik wel wat hulp kan gebruiken.

Waar gebuik ik het beeldscherm voor
Ik ben software developer en gebruik het beeldscherm o.a. voor:
  • Programmeren
  • Remote werken
  • Internet
  • Email
  • Foto's bewerken
  • Administratie
  • Presentaties
  • Filmpjes kijken
Wat ik niet belangrijk vind
Ik game niet dus dat is niet belangrijk voor mijn volgende beeldscherm.

Huidig beeldscherm gebruik
Op mijn werk heb ik de beschikking over een dual-monitor opstelling met twee 1920x1080 beeldschermen. Voor software development vind ik de dual-monitor set-up heel handig, omdat ik op het ene beeldscherm bijvoorbeeld mijn IDE kan zetten en op het andere beeldscherm de uitvoer o.i.d.
De 1920x1080 Full-HD resolutie vind ik echter een nadeel op mijn werk. Ik kan op mijn oude 1920x1200 beeldscherm gewoon meer regels code op mijn scherm kwijt.

Wat ik zelf heb bedacht
  • Ik wil geen stap terug doen naar Full HD resolutie
  • Mijn volgende beeldscherm(en) moeten dan verticaal minimaal 1200 pixels krijgen, maar liever meer? (1440 of hoger?)
  • Een IPS paneel lijkt het beste aan te sluiten bij mijn use-case
  • Curved panelen lijkt mij niet fijn
Er zijn Quad HD beeldschermen, zoals deze:
Iiyama-prolite27" • 2560x1440 (Quad HD) • 75Hz • IPS • 4ms.

Er zijn 4K 27" beeldschermen, zoals:
LG 27UP850-W

Er zijn 4K 32" beeldschermen, zoals:
LG Ergo 32UN880

Er zijn ultra-wide beeldschermen, zoals:
Gebogen paneel: Dell UltraSharp U3421WE
Plat paneel: LG 34WN750-B

De keuze is reuze en ik heb totaal geen feeling welke resolutie en beelddiagonaal het best voor mij gaat zijn.

Vragen
  1. Is een 27" 4K beeldscherm een goede combi of kun je dan beter voor 32" gaan? (32" is een flinke groter t.o.v. 24" en misschien een beetje groot voor op een bureau?)
  2. Zijn integrated graphics (IGP) van een Intel i5 krachtig genoeg om een 4K beeldscherm aan te sturen?
  3. Gaan 4K resoluties problemen geven voor remote werken? (denk aan beeldscherm delen, teams sessies of presentaties geven, etc.)
  4. Zijn ultra-wide panelen goede vervangers voor een dual-monitor set-up?

Alle reacties

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:06

Thomg

Aww yiss

1. Dat hangt af hoe dicht je op je scherm zit en hoe goed je ogen zijn. Ik heb een 4k 27' monitor en dat gaat prima. Nu ik een groter bureau heb zou 32' misschien wel wat fijner zijn, maar dat staat weer vreemd naast mijn 27' gaming monitor. Dit zul je dus zelf moeten bepalen.
2. Dat hangt af van welke i5 je hebt.
3. Ja en nee. Als je scherm deelt met collega's en die hebben geen 4k monitor kan het wel lastig leesbaar zijn. Als ik code deel zet ik tijdelijk mijn scherm terug naar 1440p bijv. Voor de rest maakt het niet uit.
4. Ehhhh niet echt. Je wilt graag wel wat meer hebben dan 1440p verticaal en dat is knap lastig (duur!!!) in een ultrawide.

Ik zou deze ook meenemen.
uitvoering: Huawei MateView (53060276) Zilver

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee