Dag allemaal,
Ik ben van plan de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G in mijn PC vervangen door een Nvidia kaart die de nieuwste games op 1080p 60fps met Ultra settings kan draaien. Op videocardbechmark.net zie ik dat de 3060 Ti hiervoor een goede optie is. Deze is nog een paar jaar future proof (hopelijk zijn de prijzen dan weer wat genormaliseerd) en staat vermeldt als een best value card. Specifiek heb ik momenteel deze kaart op het oog.
Mijn vraag is of de 3060 Ti compatibel is met mijn build:
Andere 3060 Ti's sta ik uiteraard ook voor open. Deze twee scoren toevallig goed in de pricewatch.
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!!
Ik ben van plan de MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G in mijn PC vervangen door een Nvidia kaart die de nieuwste games op 1080p 60fps met Ultra settings kan draaien. Op videocardbechmark.net zie ik dat de 3060 Ti hiervoor een goede optie is. Deze is nog een paar jaar future proof (hopelijk zijn de prijzen dan weer wat genormaliseerd) en staat vermeldt als een best value card. Specifiek heb ik momenteel deze kaart op het oog.
Mijn vraag is of de 3060 Ti compatibel is met mijn build:
- Kast: Fractal Design Meshify C - Dark TG
- Moederbord: Gigabyte X570 AORUS ELITE
- CPU: AMD Ryzen 7 3800X
- Ventilator: Noctua NH-U12S chromax.black
- RAM: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB
- PSU: Corsair RM550x (2018) (EU-model)
- 1x 2TB M.2 SSD
- 1x 250GB SATA SSD
- 1x 500GB SATA SSD
- 1x 4TB SATA HDD
- De 3060 Ti vereist PCI-e 4.0 x16. Dit lijkt mijn moederbord te ondersteunen.
- De 3060 Ti vereist 2x 8 (6+2) pinnen. Dit lijkt mijn PSU te ondersteunen.
- De 3060 Ti is 300mm in lengte. Mijn kast lijkt hiervoor groot genoeg.
- De 3060 Ti die ik hierboven heb gelinkt verbruikt 225W. Dat is 75W meer dan mijn huidige 1070. Ik weet dan ook niet of de RM550x PSU voldoende is. Online wattage calculators lijken elkaar tegen te spreken. De calculator van Newegg zegt dat ik een PSU van 600-700W nodig heb, andere websites zeggen dat 550 meer dan genoeg is.
- Werkt een 3060 Ti in mijn huidige kast?
- Vormt mijn PSU een probleem?
- Heb ik nog iets gemist op het gebied van compatibiliteit?
Andere 3060 Ti's sta ik uiteraard ook voor open. Deze twee scoren toevallig goed in de pricewatch.
Alvast bedankt voor het lezen en eventuele reacties!!