Ik zou graag jullie mening horen over een bepaald situatie:
Een koppel kenissen verwarmen hun woning van 330m² volledig elektrisch, elektrische vloerverwarming over de gehele gelijkvloers (behalve garage), + elektrische boilers. (hout haard in de living word zelden gebruikt)
Ze hebben hiervoor gekozen in de jaren 90 omdat de man bij Electrabel werkt en daarom een goedkoop tarief konden krijgen.
Nu... ze hebben vorig jaar een jaarverbruik van +-23 000 kWh...
Een tijdje geleden, in 2013 was dat zelfs +-29 000 kWh.
Mijn grootste vraag is:
Is een PV-installatie voor hun niet een heel voor de hand liggende keuze?
Al dan niet met batterij.
Ze hebben een schuin-dak oppervlak van +-11x20m, onder een hoek van 35° dat naar ZW is gericht.
Of denken jullie nog aan andere installaties of aanpassingen dat jullie zouden doen?
Alvast bedankt
Een koppel kenissen verwarmen hun woning van 330m² volledig elektrisch, elektrische vloerverwarming over de gehele gelijkvloers (behalve garage), + elektrische boilers. (hout haard in de living word zelden gebruikt)
Ze hebben hiervoor gekozen in de jaren 90 omdat de man bij Electrabel werkt en daarom een goedkoop tarief konden krijgen.
Nu... ze hebben vorig jaar een jaarverbruik van +-23 000 kWh...
Een tijdje geleden, in 2013 was dat zelfs +-29 000 kWh.
Mijn grootste vraag is:
Is een PV-installatie voor hun niet een heel voor de hand liggende keuze?
Al dan niet met batterij.
Ze hebben een schuin-dak oppervlak van +-11x20m, onder een hoek van 35° dat naar ZW is gericht.
Of denken jullie nog aan andere installaties of aanpassingen dat jullie zouden doen?
Alvast bedankt