Oprechte advies budget grote verbouwing

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Wij zijn een nieuwe woning aan het zoeken en een van de woningen blijkt een mooie, maar grote kluswoning. Onze huidige woning hebben we jaren geleden zelf ook verbouwd. Zelf hebben we ook ervaren dat je soms boven budget uit komt, er ongeplande dingen bij komen en het niet altijd makkelijk is om de juiste mensen te vinden. Toch denk ik dat je met een budget moet beginnen om te bedenken: "kunnen en willen we wel hieraan beginnen?".

Ik zie dat velen hier ook ervaringen hebben hiermee, en ben benieuwd naar eerlijke feedback. Schat ik dingen totaal verkeerd in? Vergeet ik iets? Het idee is om het budget realistischer te maken en dat mee te nemen in de beslissing of we zoiets wel kunnen/willen gaan doen. Het betreft een jaren 30 rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Het sloopwerk gaan we over het algemeen zelf doen.

Watm2MinMaxZelf doen?
Kozijnen triple glas2412k18kUitbesteden
Vloer vervangen557k8kUitbesteden
Nieuwe keuken*15k20kUitbesteden
Nieuwe badkamer68k10kZelf doen
Toilet 2x23k5kZelf doen
Spouwmuuriso401,5k3kUitbesteden
Dakrenovatie506k10kUitbesteden
Zonnepanelen 10*4k6kUitbesteden
Stucwerk2703k8kUitbesteden
Nieuwe cv ketel*1,5k2kUitbesteden
Hybride waterpomp*4k6kUitbesteden
Buitendeuren3x4,5k6kUitbesteden
Dakkapel renovatie*12k15kUitbesteden
Meterkast*1k2kZelf doen
Totaal82,5k119k

We hebben dingen als een nieuwe laminaat/tegel/houten vloer nog niet mee genomen. En wellicht kan het dak samen gedaan worden met het dakkapel en zonnepanelen. We kiezen voor nu niet voor een uitbouw, kelder of de tuin. De tuin zou later kunnen.

Is dit een realistische inschatting of ben ik te positief? Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinsterzz92
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:30
Wat meer info zou handig zijn. Wat wil je bv precies renoveren aan het toilet, welke vloer wil je waarmee vervangen, wat is er mis met de meterkast, hoe groot is de dakkapel.
dan kunnen we al meer kijken hoe realistisch je inschatting is. Ook foto's helpen om een beeld te schetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Velvus
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:47
Als het om een totaalverbouwing gaat lijkt mij een bedrag van 120k veels te laag als ik aanneem dat je 3-laags woning zo rond de 150 - 200m2 is (?). Ik denk dat je gemiddeld rekening moet houden met tussen de 1500 - 2000 euro per m2, afhankelijk van hoe hoogwaardig je wilt gaan. Stel dat je een begane grond hebt van zo'n 60m2 dan ben je zo rond jouw totaalbudget kwijt voor een beetje mooie verbouwing met leuke vloer, goede kozijnen, vloerverwarming, leuke keuken en een WC.

Plus bij een woning van bijna 100 jaar oud moet je ook je voorbereiden op 'verassingen'. Is elektra van voldoende kwaliteit? Loodgieterwerk? Dak-constructie? Laat je goed voorlichten door een bouwkundig expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:26
twkr18526 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:28:
Wij zijn een nieuwe woning aan het zoeken en een van de woningen blijkt een mooie, maar grote kluswoning. Onze huidige woning hebben we jaren geleden zelf ook verbouwd. Zelf hebben we ook ervaren dat je soms boven budget uit komt, er ongeplande dingen bij komen en het niet altijd makkelijk is om de juiste mensen te vinden. Toch denk ik dat je met een budget moet beginnen om te bedenken: "kunnen en willen we wel hieraan beginnen?".

Ik zie dat velen hier ook ervaringen hebben hiermee, en ben benieuwd naar eerlijke feedback. Schat ik dingen totaal verkeerd in? Vergeet ik iets? Het idee is om het budget realistischer te maken en dat mee te nemen in de beslissing of we zoiets wel kunnen/willen gaan doen. Het betreft een jaren 30 rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Het sloopwerk gaan we over het algemeen zelf doen.

Watm2MinMaxZelf doen?
Kozijnen triple glas2412k18kUitbesteden
Vloer vervangen557k8kUitbesteden
Nieuwe keuken*15k20kUitbesteden
Nieuwe badkamer68k10kZelf doen
Toilet 2x23k5kZelf doen
Spouwmuuriso401,5k3kUitbesteden
Dakrenovatie506k10kUitbesteden
Zonnepanelen 10*4k6kUitbesteden
Stucwerk2703k8kUitbesteden
Nieuwe cv ketel*1,5k2kUitbesteden
Hybride waterpomp*4k6kUitbesteden
Buitendeuren3x4,5k6kUitbesteden
Dakkapel renovatie*12k15kUitbesteden
Meterkast*1k2kZelf doen
Totaal82,5k119k

We hebben dingen als een nieuwe laminaat/tegel/houten vloer nog niet mee genomen. En wellicht kan het dak samen gedaan worden met het dakkapel en zonnepanelen. We kiezen voor nu niet voor een uitbouw, kelder of de tuin. De tuin zou later kunnen.

Is dit een realistische inschatting of ben ik te positief? Wat denken jullie?
toon volledige bericht
Ik ken niet alle onderdelen. Maar een badkamer alleen al is zeker minimaal 25 a 30K als het niet meer is als je deze laat doen.

Edit: oh hier stond nu net zelf doen bij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte bij de afweging! En hoe dan ook een mooie nieuw woning :)

Net als @Velvus lijkt het totaalbedrag me echt aan de hele krappe kant. Ook die 119k. Zeker omdat je schrijft dat het een grote woning is.

En net als @Dinsterzz92 schrijft: het helpt als je wat specifieker wordt.
Voorbeelden:
"Vloer vervangen", is dat de complete vloer eruit (inclusief draagbalken en de rest van de zut), of alleen nieuw laminaat leggen?
Bij "Dakrenovatie" zie ik voor me hoe jullie het oude dak in zijn geheel verwijderen en een compleet nieuw dak laten construeren. Maar dan zie ik 10k max en dan klopt dat beeld niet.

Verder zijn voor een realistische inschatting de maten van belang en uiteraard het afwerkingsniveau.

Ik mis (ten minste) de post Schilderwerk. Tenzij je kunststof kozijnen neemt, moeten de kozijnen geschilderd worden. Stucwerk ook. En de binnendeuren en -kozijnen ook.
En ik mis de post Onvoorzien. Je krijgt meerkosten, hoe dan ook. Dingen die je vergeten hebt te begroten, tegenvallers (héél veel tegenvallers), maar ook extra wensen die naar voren komen bij de verbouwing. Prijsstijgingen (alhoewel het ergste achter de rug lijkt). Ik zou zelf voor Onvoorzien 20% van het totaalbedrag rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Bedankt voor de vragen. Er is al een bouwkundig rapport die aangeeft dat het dak en dakkapel vernieuwd moet worden, omdat het einde van de levensduur bereikt is. De woning is niet goed onderhouden. En misschien is het goed om gelijk de kozijnen bijv te vervangen en daarmee ook de woning goed te isoleren.

De groepenkast en bedrading is oud, klein en aan vervanging toe. We hebben dat nu zelf gedaan met hulp van een familielid die electricien is.

De toilet is oud en niet mooi. Dus dat willen we vervangen. Er ligt nu een houten vloer op houten balken. Ik vraag me af of het handig is om dat te vervangen met een nieuwe vloer en vloerverwarming. Dat hebben we nu en bevalt prima. Het dakkapel is ongeveer 3 meter breed.

@kaboom1555 25-30k voor een badkamer is wel veel hoor! We hebben onze eigen badkamer helemaal vernieuwd. Granieten vloer eruit, vloerverwarming erin, nieuwe tegels, inbouw douche, massief houten badmeubel. Zelf gedaan voor onder de 10k. Prijzen zullen nu mogelijk anders zijn.

@Velvus : terechte punten. Ik ga er idd vanuit dat we de elektra volledig moeten vervangen, loodgieterswerk doen we zelf. Alleen gasaansluitingen besteden we uit. De woning heeft 130m2, dus dat zou op €195-260k uitkomen? As dat zo is, moeten we ofwel strakker onderhandelen of het niet doen. Dan lijken m’n schattingen te laag te zitten of mis ik dingen. Ik realiseer me ook dat de inrichting van de woning (verven, laminaat oid) niet meegenomen zijn.

De conclusie van het bouwkundig rapport is dat de technische staat van de woning goed is, maar dat er matige onderhoud was. Als we dit aan zouden durven, gaan we ook onze eigen bouwkundige keuring laten doen.

[ Voor 17% gewijzigd door twkr18526 op 27-01-2023 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
@micky_ Ik heb de vierkante meters als maten toegevoegd en obv google de minimale en maximale prijzen opgezocht. Wellicht moet ik een opslag doen op die bedragen?

Wat vloer betreft, er ligt nu een houten vloer op houten balken met een vloerbedekking erop. We dachten misschien aan een betonnen vloer met isolatie en vloerverwarming. Of vloer isoleren en een renovatievloer erboven op (advies bouwkundig rapport).

De dakpannen zijn ook aan het einde van de levensduur en die moeten vervangen worden. Is 10k te laag ingeschat? Ligt het eerder op 15 of 20k?

Voor kozijnen zouden we idd voor kunstof triple glas kozijnen gaan. Minder onderhoud en lagere kosten. Hebben een lange levensduur.

En ik ben het met jullie eens dat dit een hele grote onderneming zal zijn. Ik probeer goed in te schatten wat er op ons af gaat komen. Dat mee te nemen in wat wij vinden dat het huis waard is, en daarmee een bod te doen. Als dat niet geaccepteerd wordt, dan is dit niet het huis en kijken we verder. Op dit moment zijn de jaren 30 woningen vaak wel kluswoningen, dus sowieso goed om deze exercitie te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:30
Je wilt eigenlijk alles waar ook veel geld in gaat zitten en wat je ook zelf kan doen, daadwerkelijk zelf doen!
Dat is al een hele mooie stap in de goede richting voor je budget.

Ik heb samen met mijn partner een casco huis afgebouwd en ik kan je wel wat snips van ons budget delen voor de badkamer/wc en onvoorzien. Ik heb helaas geen ervaring met het renoveren van zulke projecten dus geen advies op de rest van je posten.
Waar ik vermoed dat veel geld in gaat zitten:
1. Dakrenovatie, daar kan je nog wel eens een goede post onvoorzien voor opnemen als de pannen er emaal af zijn.
2. vloer vervangen van hout naar beton gaat ook denk ik duurder zijn dan je denkt. De kosten van beton zijn giga opgelopen.

Ik zie nergens dat je het dak gaat isoleren? hoort dt ook bij je dakrenovatie? Anders weet ik bijna wel zeker dat die post hoger gaat oplopen. Overweeg het zelf te doen van binnenuit dan zal het goedkoper zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GLOkRxL7YzQMSwxwPN0kWW4HWOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cKEj2CPjH2xfiaEgdPzoonY3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FXktcECXvUCrVbMrh0BdkdDislg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y9TUITdprUNQp4gZTG9pEOYr.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JCgdnxS5nEooS0pIpVCAv6grCE8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyqau6JVMNO9wQf5DOw6ENdE.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 21:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
waar ik te weinig van zie:
isolatie: doe dingen goed, ga niet alleen een paar cm spouw vulling, denk ook aan voorzet wanden.

wat ik helemaal niet zie:
ventilatie: , dit is het moment om type D of C+ te instaleren
afgifte: regel dit goed krijg je geen spijt van.

wat ik niet begrijp:

CV ketel, waarom zou je dat bij een dergelijk grote verbouwing nog willen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:01
Triple glas + nieuwe vloer + spouw isolatie + dakrenovatie... Wat doet die nieuwe cv-ketel op je 'boodschappenlijstje'? Die hoort daar niet thuis. Neem een all-electric warmtepomp.

Wat betreft je triple glas + buitendeuren: daar zit je waarschijnlijk heel dicht op je max, of er overheen. Ik baseer mij daarbij op het bedrag wat wij binnenkort mogen afrekenen voor een deel van ons huis (10m2 glas van 8 kozijnen + 1 buitendeur).

De meeste andere bedragen zal je 'max' ook wel eerder het minimum zijn. Het kan voor die bedragen. Maar dan moet je zelf veel regelen en goed shoppen. Wat veel tijd kost.

Daarnaast mis ik een kostenpost voor zaken als nieuwe leidingen voor verwarming, water, riolering en elektra. En ook kosten voor verleggen en vernieuwen van stopcontacten, schakelaars, aansluitpunten in keuken en badkamer. Misschien doe je dat ook wel zelf, maar dan nog gaat daar voor duizenden euro's aan materialen en gereedschapshuur/aanschaf in zitten.

Denk ook aan zalen als gronden van het nieuwe stucwerk. En sauzen of behangen. Plintjes, binnendeuren, hang- en sluitwerk, raamdecoratie, zonwering, horren, schroefjes, kit, lijm, hulpstukken en nog 1001 andere kleine kostenposten die bij elkaar flink optellen.

En het belangrijkste: een potje van 15-20% "onvoorzien". Er zijn ongetwijfeld zaken die je vooraf niet bedacht hebt en/of die een stuk duurder uitvallen dan je vooraf bedacht hebt.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 20:33
Ik zie nog niet op je lijst:
Vensterbanken, loopt vaak toch gauw in de papieren bij bijvoorbeeld natuursteen of iets dergelijks
Vitrage, ook reteduur..
Verf, saus, etc.
Elektra en verlichting, ga je nergens stopcontacten toevoegen?
Afvoer puin, hout, afval
Ventilatie / wtw

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
@twain4me : het is de bedoeling dat de isolatie meegenomen wordt bij de dakrenovatie, nieuwe vloer, buiten deuren en de nieuwe triple glas kozijnen. Zijn er andere isolatie mogelijkheden?

Ventilatie wordt meegenomen met de keuze voor nieuwe kozijnen (incl ramen). Dat is dus type C? Een WTW oplossing is denk ik duurder? Wat is een betere (en betaalbare) oplossing dan een CV + hybride pomp? All electric warmtepomp? Hoe maak ik de berekening of dat voordeliger zal zijn? (Ik zal eens wat meer googlen daarop).

@Ivow85 : ik las dat en heb me laten vertellen dat het vervangen van alle kozijnen en ramen in een gemiddeld rijtjeshuis rond de 15k is. Kom jij op veel meer uit?

Gezien de feedback, heb ik nu onterecht de posten als leidingwerk, riolering etc niet meegenomen. Bij de vorige verbouwing kan ik me herinneren dat dat soort materiaal bij elkaar idd wel een paar duizend was. Niet in de tienduizend, maar ook niet weinig.

De huur van containers was ook een paar honderd. Bij de vorige verbouwing zaten we ongeveer 10k boven budget. We hebben toen muren uitgebroken en verplaatst. Vloerverwarming ingefreesd, granito vloer id badkamer eruit en volledig vernieuwd (kosten kwamen overeen met @Aurum - dank trouwens!), huis van 90 m2 volledig laten stuccen, zelf geverfd, nieuwe groepenkast, elektra, waterleidingen weggewerkt, stopcontacten verplaatst, coax en kpn punten veranderd. Ik vrees dat een jaren 30 kluswoning misschien een veel grotere project gaat worden. En misschien langer ook qua tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 21:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
twkr18526 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:56:
@twain4me : het is de bedoeling dat de isolatie meegenomen wordt bij de dakrenovatie, nieuwe vloer, buiten deuren en de nieuwe triple glas kozijnen. Zijn er andere isolatie mogelijkheden?

Ventilatie wordt meegenomen met de keuze voor nieuwe kozijnen (incl ramen). Dat is dus type C? Een WTW oplossing is denk ik duurder? Wat is een betere (en betaalbare) oplossing dan een CV + hybride pomp? All electric warmtepomp? Hoe maak ik de berekening of dat voordeliger zal zijn? (Ik zal eens wat meer googlen daarop).
zonder afzuiging is dat type A ;)

wtw (type D)is duurder maar meer comfort en minder stoken. type C+ Dus mechanische afzuiging en natuurlijke toevoer maar dan vraaggestuurd, persoonlijk zou ik iets anders dan D of C+ nu niet meer doen. De tijd dat je ging verbouwen met een buismotortje voor de ventilatie is wel een beetje voorbij een goede oplossing kost gewoon geld. type C is best wel zonde voor je HR+++ glas HR+++ heeft namelijk een comfortverhogend effect (geen koude val) met een rooster er boven ga je alsnog koude lucht hebben bij het raam.

wat betreft de FE wp. je kan alles kloppend of helemaal stuk rekenen, het is maar net welke uitkomst je wenst. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:45
Wat de vloer betreft: wat voor vloer heb je nu begroot? Schuimbeton ofzo? En is dat in of exclusief slopen van de houten balklaag? Want zelfs die 8000k lijkt me nogal krap als ook de vloerverwarming er nog bij moet.

Je hebt het over een bouwkundig rapport wat spreekt over een renovatievloer. Moet ik dan denken aan broodjes liggertjes of iets gelijkwaardigs? Dat is ook een goede oplossing maar dan is het materiaal al ruim meer dan 10k.

We zijn zelf ook aan het inventariseren wat te doen met de houten vloer en je schrikt van de prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:22

Osxy

Holy crap on a cracker

D-e-n schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:49:
Wat de vloer betreft: wat voor vloer heb je nu begroot? Schuimbeton ofzo? En is dat in of exclusief slopen van de houten balklaag? Want zelfs die 8000k lijkt me nogal krap als ook de vloerverwarming er nog bij moet.

Je hebt het over een bouwkundig rapport wat spreekt over een renovatievloer. Moet ik dan denken aan broodjes liggertjes of iets gelijkwaardigs? Dat is ook een goede oplossing maar dan is het materiaal al ruim meer dan 10k.

We zijn zelf ook aan het inventariseren wat te doen met de houten vloer en je schrikt van de prijzen.
Schuimbeton voor zo een oppervlakte lag ruim jaar geleden rond 10k incl vloerverwarming (maar dat was wel onderdeel van grotere klus dus loodgieter liep al rond). Alle schattingen zien er inderdaad aan de lage kant uit en voor mijn gevoel is de max het minimum.
Dit is wel op basis van informatie van een jaar geleden en met een hoop aannames want zoals anderen ook al op merkten kan je meerdere punten nogal breed interpreteren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:38

Exigence

dnkroz

Denk dat je voor de meeste posten je gestelde maximum eerder als absoluut minimum aan kunt houden, en zelfs dan zal het nog niet genoeg zijn bij een aantal posten. Bijvoorbeeld 3 stuks buitendeuren vervangen zit je snel aan 2,5-3k per deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
Ik vind je budget voor kozijnen wel extreem laag eerlijk gezegd. Als je een gemiddelde rijtjeswoning van 3 verdiepingen volledig van nieuwe kozijnen en glas voorziet ben je toch snel een halve ton kwijt.

Bij zo'n verbouwing zou ik ook altijd de kans grijpen om van binnenuit te isoleren, en als je handig bent dat ook zelf doen want dat is erg eenvoudig. Als je plafonds en vloeren er uit zijn zou ik ook meteen zelf een WTW systeem installeren.

En 3 verdiepingen vloeren in een jaren 30 huis laten leggen voor dat bedrag? Je legt toch geen laminaat in je jaren 30 huis he :+

Eigenlijk is alles nogal laag ingeschat :)

[ Voor 53% gewijzigd door Makkelijk op 28-01-2023 07:16 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twkr18526
Ik denk dat ik m’n overzicht nog eens ga bijwerken, wat meer toelichting erbij en bronnen van de inschattingen. Sommige bedragen komen van milieucentraal of van websites van bedrijven. En misschien kan ik alvast bedrijven benaderen. Sommige schattingen verschillen enorm, zoals nieuwe triple glas kozijnen (incl. automatische ventilatie roosters): mijn schatting 18k en 50k door @Makkelijk . Of bijvoorbeeld een badkamer slopen en vernieuwen 25-30k volgens kaboom1555 en onder de 10k volgens Aurum en onze eigen verbouwing een paar jaar geleden.

Sowieso bedankt voor de feedback!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:47
Mijn offertes voor kozijnen, 23m2 tripelglas en 2 deuren gingen meer richting de 30k dan 20k. Ik denk dat 25-30 realistischer is.

Verder is het ook afhankelijk van hoe sterk je in je schoenen staat qua budget. Vaak is het mooiere greepje op de keuken 400 euro extra, die siemens apparatuur is toch ook wel mooi etc. Als je dat hebt op alle onderdelen dan heb je kans dat je uit de pas gaat lopen als je krap gebudgetteerd hebt. Heb je zoiets van 20K is 20K en geen cent meer en je kunt consessies doen dan is het natuurlijk makkelijker om je aan een budget te houden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 09:23
twkr18526 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:07:
Ik denk dat ik m’n overzicht nog eens ga bijwerken, wat meer toelichting erbij en bronnen van de inschattingen. Sommige bedragen komen van milieucentraal of van websites van bedrijven. En misschien kan ik alvast bedrijven benaderen. Sommige schattingen verschillen enorm, zoals nieuwe triple glas kozijnen (incl. automatische ventilatie roosters): mijn schatting 18k en 50k door @Makkelijk . Of bijvoorbeeld een badkamer slopen en vernieuwen 25-30k volgens kaboom1555 en onder de 10k volgens Aurum en onze eigen verbouwing een paar jaar geleden.

Misschien ben ik gewoon heel slecht in offertes regelen, maar mijn ervaring met websites waarop kosten van verbouwingen staan is dat ik nooit in de buurt kom van die prijzen.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:26
twkr18526 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:07:

De badkamer prijs die ik schreef is als je het laat doen, uitgaande van alles redelijk basic. Ik zag later pas dat je het zelf wilde gaan doen, daar heb ik geen ervaring mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21
twkr18526 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:24:
Bedankt voor de vragen. Er is al een bouwkundig rapport die aangeeft dat het dak en dakkapel vernieuwd moet worden, omdat het einde van de levensduur bereikt is. De woning is niet goed onderhouden.
Schuin dak laten vervangen, wat wel niet om alleen de pannen zal gaan, gaat niet voor 10k lukken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Kunstof kozijnen met triple glas en 2x deur was bij mij in 2020 goedkoopste offerte 23K en duurste 32k in gelijkwaardige opbouw.
Door concessies te doen bij de duurste kwam ik uit op z'n 28.5k, reden voor de duurste is o.a. vkg keurmerk en had al ervaring met de leverancier.
Offerte bestond uit: (ex.btw prijzen) in totaal z'n 22M2 glas.
3x raam van +/- 98x98cm = 3x 1230
2x raampartij in 3 vertikale vakken (237x148) met alleen in het midden een raam (scheelt nog al in de prijs door bijvoorbeeld buitenste glasdelen als raam uit te voeren) = 2x 2650
2x raam 286x200 waarvan 1 met extra stijl uitgevoerd (nodig voor omgevingsvergunning) 1x 3110 & 1x 2540
1x achterdeur Melkmeid (dus met zijlicht op halve hoogte) = 4790
1x voordeur met zij en bovenlicht, geen design paneel = 4870

Vloervervangen is laag ingeschat, ik heb destijds op de goedkoopste manier de vloer vervangen (zelf gesloopt, alle leidingen qua afvoeren voorbereid) en daarbij ook gelijk vw laten aanleggen.
Kosten 6K ex btw (prijspeil 2020)
Badkamer is installatie kosten waarschijnlijk al rond de 6 a 7k en dan moet je nog je kranen, afvoer, tegels en meubel daarbij nog optellen.
Maar als je dat allemaal zelf kan bespaar je natuurlijk de installatie kosten. Ik was o.a. door feelgood shower en inbouw kranen aan materiaal al bijna 7k kwijt

Stucadoor kan in verschillende gradatie, behang klaar, schilder klaar, spagteputs / helemaal afgewerkt in een bepaalde look. De goedkoopste optie is behang klaar en reken dan maar minimaal op 13euro per M2 voor een heel huis.
Alleen een toilet is duurder.

Ik was met de hele verbouwing waar ik zeer veel zelf heb gedaan, geen dak vervangen maar van binnen uit geïsoleerd. Al z'n 90 a 95k kwijt en wat ook al eerder is aangegeven. Het aankleden van de woning (raambekleding en verf) gaat ook heel snel veel geld in zitten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1