Wij zijn een nieuwe woning aan het zoeken en een van de woningen blijkt een mooie, maar grote kluswoning. Onze huidige woning hebben we jaren geleden zelf ook verbouwd. Zelf hebben we ook ervaren dat je soms boven budget uit komt, er ongeplande dingen bij komen en het niet altijd makkelijk is om de juiste mensen te vinden. Toch denk ik dat je met een budget moet beginnen om te bedenken: "kunnen en willen we wel hieraan beginnen?".
Ik zie dat velen hier ook ervaringen hebben hiermee, en ben benieuwd naar eerlijke feedback. Schat ik dingen totaal verkeerd in? Vergeet ik iets? Het idee is om het budget realistischer te maken en dat mee te nemen in de beslissing of we zoiets wel kunnen/willen gaan doen. Het betreft een jaren 30 rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Het sloopwerk gaan we over het algemeen zelf doen.
We hebben dingen als een nieuwe laminaat/tegel/houten vloer nog niet mee genomen. En wellicht kan het dak samen gedaan worden met het dakkapel en zonnepanelen. We kiezen voor nu niet voor een uitbouw, kelder of de tuin. De tuin zou later kunnen.
Is dit een realistische inschatting of ben ik te positief? Wat denken jullie?
Ik zie dat velen hier ook ervaringen hebben hiermee, en ben benieuwd naar eerlijke feedback. Schat ik dingen totaal verkeerd in? Vergeet ik iets? Het idee is om het budget realistischer te maken en dat mee te nemen in de beslissing of we zoiets wel kunnen/willen gaan doen. Het betreft een jaren 30 rijtjeshuis van 3 verdiepingen. Het sloopwerk gaan we over het algemeen zelf doen.
Wat | m2 | Min | Max | Zelf doen? |
Kozijnen triple glas | 24 | 12k | 18k | Uitbesteden |
Vloer vervangen | 55 | 7k | 8k | Uitbesteden |
Nieuwe keuken | * | 15k | 20k | Uitbesteden |
Nieuwe badkamer | 6 | 8k | 10k | Zelf doen |
Toilet 2x | 2 | 3k | 5k | Zelf doen |
Spouwmuuriso | 40 | 1,5k | 3k | Uitbesteden |
Dakrenovatie | 50 | 6k | 10k | Uitbesteden |
Zonnepanelen 10 | * | 4k | 6k | Uitbesteden |
Stucwerk | 270 | 3k | 8k | Uitbesteden |
Nieuwe cv ketel | * | 1,5k | 2k | Uitbesteden |
Hybride waterpomp | * | 4k | 6k | Uitbesteden |
Buitendeuren | 3x | 4,5k | 6k | Uitbesteden |
Dakkapel renovatie | * | 12k | 15k | Uitbesteden |
Meterkast | * | 1k | 2k | Zelf doen |
Totaal | 82,5k | 119k |
We hebben dingen als een nieuwe laminaat/tegel/houten vloer nog niet mee genomen. En wellicht kan het dak samen gedaan worden met het dakkapel en zonnepanelen. We kiezen voor nu niet voor een uitbouw, kelder of de tuin. De tuin zou later kunnen.
Is dit een realistische inschatting of ben ik te positief? Wat denken jullie?