Advies budget-NAS voor mediastreaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09-02 14:08
Ik zoek een?
NAS voor het dlna-streamen van films en muziek naar diverse apparaten, zoals WD-mediaplayer, Yamaha musiccast receiver en Samsung tablet en smartphone. De NAS zal niet gebruikt worden voor data-backup.
Ik heb hiervoor jarenlang gebruik gemaakt van een WD My Cloud. Werkte altijd zonder problemen en had een dlna-server ingebouwd. De WD My Cloud wordt echter niet meer ondersteund door WD en afgeraden om nog te gebuiken vanwege veiligheidsproblemen (verouderd SMB-protocol).
Ik kon dan met een mooie korting een WD My Cloud Home (8TB) aanschaffen. Maar wat een ellende is dat, waarschijnlijk het slechtste stuk hardware dat ik ooit heb aangeschaft. Maar lang verhaal kort, ik heb het ding nog net niet het raam uitgegooid, maar wel gesloopt en de HD eruitgehaald. Een 8TB WD Red Plus.
Deze wil ik nu in een ander merk NAS plaatsen om media te streamen. Mag gewoon een NAS zijn met een enkele bay.

Wat is je budget?
Ik wil er niet meer dan € 300 aan besteden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, als het maar geen WD My Cloud Home is.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Enkele PC's/laptops met Windows 10 of 11, WD mediaplayer, Yamaha musiccast receiver, Samsung Tablet, Samsung Smartphone

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@JeeBee7 De uitvoering: Synology DiskStation DS220+ (zonder harde schijven) past binnen jouw budget (zonder schijven)

Installeer Plex Media Sever er op en download de apps op je TV, Tablets etc en je bent klaar.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
Greatsword schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:35:
@JeeBee7 De uitvoering: Synology DiskStation DS220+ (zonder harde schijven) past binnen jouw budget (zonder schijven)

Installeer Plex Media Sever er op en download de apps op je TV, Tablets etc en je bent klaar.
Ik heb geen Smart-tv (Panasonic Plasma van 2009 :))en kan op mijn WD media player geen app installeren. Heeft die Synology dan niet een media-server die je vanaf je apparaten kan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

JeeBee7 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:01:
[...]

Ik heb geen Smart-tv (Panasonic Plasma van 2009 :))en kan op mijn WD media player geen app installeren. Heeft die Synology dan niet een media-server die je vanaf je apparaten kan benaderen?
Dan maak je de tv smart met iets als een chromecast of Apple TV.

Ja, die media server is dan Plex of je kan ook videostation gebruiken maar vind Plex zelf fijner en wordt op meer platformen ondersteund.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
Greatsword schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:07:
[...]

Dan maak je de tv smart met iets als een chromecast of Apple TV.

Ja, die media server is dan Plex of je kan ook videostation gebruiken maar vind Plex zelf fijner en wordt op meer platformen ondersteund.
Ok, bedankt voor je info. Chromecast heb ik, dus dan kan ik denk ik altijd vanaf mijn tablet (met Plex) naar de tv casten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:10
JeeBee7 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:25:
[...]

Ok, bedankt voor je info. Chromecast heb ik, dus dan kan ik denk ik altijd vanaf mijn tablet (met Plex) naar de tv casten.
Koop dan tevens de uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB voor 3 tientjes (of de duurdere 4k versie). Deze heeft Google tv en een afstandsbediening. Installeer je de Plex app en heb je geen tablet / telefoon nodig om iets af te spelen. Werkt heel goed.

Wat betreft NAS. De 220+ is een heel goed model voor docker. Je kunt hem gebruiken als downloadserver. Wil je enkel dlna en plex dan is de uitvoering: Synology DiskStation DS120j (zonder harde schijven) al een goede budget oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeBee7
Djarune schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:05:
[...]

Koop dan tevens de uitvoering: Google Chromecast met Google TV (HD) 8GB voor 3 tientjes (of de duurdere 4k versie). Deze heeft Google tv en een afstandsbediening. Installeer je de Plex app en heb je geen tablet / telefoon nodig om iets af te spelen. Werkt heel goed.

Wat betreft NAS. De 220+ is een heel goed model voor docker. Je kunt hem gebruiken als downloadserver. Wil je enkel dlna en plex dan is de uitvoering: Synology DiskStation DS120j (zonder harde schijven) al een goede budget oplossing.
Bedankt voor je info. Ik denk dat mijn oude Chromecast inderdaad aan vernieuwing toe is.
Pagina: 1