Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een gaming pc samenstellen voor mijn kinderen. Hierbij zal ook deze voor school gebruikt worden maar vooralsnog gaat hij aan om te gamen. Daarbij probeer ik toch componenten te selecteren die idle niet teveel lawaai maken en of overbodig energiegebruik. Maar performance staat voorop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Opzich is €3000 het uiterste bedrag wat ik als eerste in mijn hoofd had maar eigenlijk denk ik dan aan top notch hardware waarbij er eigenlijk ook tevredenheid moet zijn met een tikje minder.
Het gaat gelukkig ook alleen maar om de PC omdat er al een prima gaming monitor aanwezig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K monitor LG UltraGear 27GP95R-B
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete computer met 1 of 2 NVME SSD's voor opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa gevoel denk ik toch dat ik wil instappen met de huidige nieuwe CPU en Graphics generaties, vandaar de 13e Intel Core en nVidia 40xx generatie. Kwaliteit op de componenten is zeg maar de ASUS TUF serie (stapje lager dan ROG STRIX zover begrepen).
Shortlist:
* Moederbord: ASUS TUF Gaming Z790-PLUS D4
* Processor: Intel Core i5-13600K
* 32GB aan intern geheugen (DDR4)
* Graphics: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X
Componenten ter overweging:
* Kast: NZXT H7 Flow
* Voeding: Corsair RM850x (2021) Zwart
* CPU Koeling: Noctua NH-D15 chromax.black - Compatible met ASUS TUF Z790 Plus D4
* SSD: 2x Samsung 980 Pro 1TB - Het moederbord beschikt over 4 aansluitingen waarbij 3 al zijn voorzien van een koellichaam.
* Geheugen: als het maar stabiel is en eventueel 'het beste past' bij deze configuratie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de componenten eigenlijk goed bij elkaar passen kwa formaat en werking.
Ik denk bijvoorbeeld aan geheugenmodules en de CPU koeling dat deze niet 'te hoog' zijn en de koeling raken.
Ga je overklokken?
In principe is dit niet nodig, ik probeer de onderdelen eigenlijk te kopen die prestatie/geluid neutraal zijn zegmaar.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen krijgen met betrekking tot bovenstaande componenten:
De basis is opzich goede componenten maar het moet wel op elkaar afgestemd zijn, vandaar als voorbeeld de TUF reeks met moederbord, graphics en cpu. Dit is eigenlijk de basis en hieruit wil ik graag iets moois maken.
Behuizing:
* Door de bomen zie je de juiste kast niet meer, zou alles passen in de NZXT H7 Flow?
* Zijn er nog extra fans die ik zou 'moeten' aanschaffen of is deze kast al compleet genoeg met deze build?
Voeding:
* Is de voeding toereikend of overkill?
CPU koeler:
* Kan ik af met een luchtkoeler of is een AIO toch beter?
* Moet ik koelpasta mee bestellen of is dit bij elke keuze al inbegrepen?
* Kan ik problemen ondervinden door 'te hoog' geheugen met deze CPU koeler?
Intern geheugen:
* Met welke stabiele configuratie kan ik het beste 32GB aan intern geheugen bereiken?
Eventueel nog meer tips die ik kan gebruiken om deze computer samen te stellen, Vergeet ik nog andere onderdelen die noodzakelijk zijn bij een build?
Alvast superbedankt om eventueel mee te denken
Ik wil graag een gaming pc samenstellen voor mijn kinderen. Hierbij zal ook deze voor school gebruikt worden maar vooralsnog gaat hij aan om te gamen. Daarbij probeer ik toch componenten te selecteren die idle niet teveel lawaai maken en of overbodig energiegebruik. Maar performance staat voorop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Opzich is €3000 het uiterste bedrag wat ik als eerste in mijn hoofd had maar eigenlijk denk ik dan aan top notch hardware waarbij er eigenlijk ook tevredenheid moet zijn met een tikje minder.
Het gaat gelukkig ook alleen maar om de PC omdat er al een prima gaming monitor aanwezig is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
4K monitor LG UltraGear 27GP95R-B
Muis en toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete computer met 1 of 2 NVME SSD's voor opslag
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Kwa gevoel denk ik toch dat ik wil instappen met de huidige nieuwe CPU en Graphics generaties, vandaar de 13e Intel Core en nVidia 40xx generatie. Kwaliteit op de componenten is zeg maar de ASUS TUF serie (stapje lager dan ROG STRIX zover begrepen).
Shortlist:
* Moederbord: ASUS TUF Gaming Z790-PLUS D4
* Processor: Intel Core i5-13600K
* 32GB aan intern geheugen (DDR4)
* Graphics: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X
Componenten ter overweging:
* Kast: NZXT H7 Flow
* Voeding: Corsair RM850x (2021) Zwart
* CPU Koeling: Noctua NH-D15 chromax.black - Compatible met ASUS TUF Z790 Plus D4
* SSD: 2x Samsung 980 Pro 1TB - Het moederbord beschikt over 4 aansluitingen waarbij 3 al zijn voorzien van een koellichaam.
* Geheugen: als het maar stabiel is en eventueel 'het beste past' bij deze configuratie.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dat de componenten eigenlijk goed bij elkaar passen kwa formaat en werking.
Ik denk bijvoorbeeld aan geheugenmodules en de CPU koeling dat deze niet 'te hoog' zijn en de koeling raken.
Ga je overklokken?
In principe is dit niet nodig, ik probeer de onderdelen eigenlijk te kopen die prestatie/geluid neutraal zijn zegmaar.
Wat verwacht je van ons?
Graag zou ik advies willen krijgen met betrekking tot bovenstaande componenten:
De basis is opzich goede componenten maar het moet wel op elkaar afgestemd zijn, vandaar als voorbeeld de TUF reeks met moederbord, graphics en cpu. Dit is eigenlijk de basis en hieruit wil ik graag iets moois maken.
Behuizing:
* Door de bomen zie je de juiste kast niet meer, zou alles passen in de NZXT H7 Flow?
* Zijn er nog extra fans die ik zou 'moeten' aanschaffen of is deze kast al compleet genoeg met deze build?
Voeding:
* Is de voeding toereikend of overkill?
CPU koeler:
* Kan ik af met een luchtkoeler of is een AIO toch beter?
* Moet ik koelpasta mee bestellen of is dit bij elke keuze al inbegrepen?
* Kan ik problemen ondervinden door 'te hoog' geheugen met deze CPU koeler?
Intern geheugen:
* Met welke stabiele configuratie kan ik het beste 32GB aan intern geheugen bereiken?
Eventueel nog meer tips die ik kan gebruiken om deze computer samen te stellen, Vergeet ik nog andere onderdelen die noodzakelijk zijn bij een build?
Alvast superbedankt om eventueel mee te denken

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS D4 | € 339,- | € 339,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X | € 1.019,- | € 1.019,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart/Wit | € 139,- | € 139,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 chromax.black | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Renegade KF436C16RB1K2/32 | € 96,16 | € 96,16 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 167,50 | € 167,50 |
2 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 105,- | € 210,- |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 6,71 | € 6,71 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.436,27 |
[Voor 87% gewijzigd door grimson op 27-01-2023 16:57]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk