Toon posts:

2.0 speakers voor gaming en multimedia

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 28-03 15:11
Ik zoek een?
2.0 speaker set voor een gaming/Youtube/Twitch/Netflix PC op een slaapkamer. Mijn huidige set is een Creative A60 set die ondertussen al meer dan 12 jaar oud is en ik merkte gisteren dat het geluid niet echt meer een vast volume kan aanhouden, dus ik vermoed dat hij op de laatste benen loopt.

Wat is je budget?
Liefst onder de 50 EUR, maar ik ben bereid om tot 80-90 EUR te gaan voor uitzonderlijk goede toestellen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet van merk, maar ik verkies een iets compacter model. Mijn bureau heeft niet al te veel plaats om grote speakers te plaatsen. Ik denk dat ik maximaal iets van een 10*10cm heb aan beide kanten van de voet van mijn primair scherm. Ik heb een voorkeur aan een bekabeld toestel omdat ik al een aantal Bluetooth hoofdtelefoons heb gekoppeld aan mijn PC en andere toestellen en ik wil daar liever geen extra toestellen aan toevoegen omdat dat het allemaal nogal complex maakt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem is een gaming PC die ik ongeveer een jaar geleden heb laten bouwen bij Alternate na uitvoerig advies van medeTweakers. De omgeving is een glazen bureau in de hoek van een slaapkamer van ongeveer 20 m². Ik speel voornamelijk World of Warcraft, maar heb ook een bed (uiteraard) van waaruit ik geregeld naar YouTube of Netflix kijk op mijn PC met speakers. De slaapkamer is ook vlak boven de leefkamer waar mijn ouders elke avond naar TV kijken. Gezien ik niet teveel overlast wil veroorzaken, ben ik dus op zoek naar een model met goede geluidskwaliteit op laag volume en beperkte bass.

Er zijn mij in de Tweakers discord al een aantal toestellen aangeraden tijdens een informele discussie, maar ik sta eerlijk gezegd open voor alle merken en alle bekabelde modellen die binnen mijn prijsbudget vallen:
  • B&W 801 D4;
  • B&W Nautilus;
  • Creative Pebble V2;
  • Logitech Z150;
  • Edifier R1280T;

Alle reacties

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:38
nzall schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:18:
  • B&W Nautilus;
  • Creative Pebble V2;
  • Logitech Z150;
  • Edifier R1280T;
De B&W Nautilus is €34.000 en de 804 is €38.000. Ze zitten je te trollen. :)

Je zou eens kunnen kijken naar een 2e hands Fostex PM0.3 Een 2e hands Audioengine A2 is ook leuk.

Uit jouw lijstje is de R1280T de enige die ik zou overwegen in dat budget, als tweedehands geen optie is. De Edifier MR4 is een andere optie, die meteen een klein stapje omhoog is van de R1280T.

[Voor 130% gewijzigd door Negakinu op 27-01-2023 14:30]

too old, too cold

• Zwollenaar88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-03 23:29
Misschien is de Bose companion 2 serie III iets voor je?
Heb deze zelf al jaren en bevallen nog steeds zeer goed. Voor zowel gamen films en muziek.
Ze vragen er nu iets meer voor dan jou budget maar destijds kocht ik ze voor 89 euro.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-03 10:42
Ik heb de edifier 1280 een paar jaar geleden gekocht ter vervanging van mijn z5500, en het was voor mij echt een zeer positieve ervaring: voor het geld echt een hele zuivere en mooie geluid. Ik zou die zeker aanraden!

• nzall
Negakinu schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:19:
[...]
Uit jouw lijstje is de R1280T de enige die ik zou overwegen in dat budget, als tweedehands geen optie is. De Edifier MR4 is een andere optie, die meteen een klein stapje omhoog is van de R1280T.
Bedankt voor de uitleg. Is de R1380T, de opvolger van de R1280T ook het overwegen waard? Is iets duurder, maar gezien die recenter is heeft die misschien iets beter geluid, maar ik weet het ook niet echt.

• Negakinu
nzall schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:27:
[...]

Bedankt voor de uitleg. Is de R1380T, de opvolger van de R1280T ook het overwegen waard? Is iets duurder, maar gezien die recenter is heeft die misschien iets beter geluid, maar ik weet het ook niet echt.
De dimensies zijn iets anders van de R1380T, maar de specificaties zijn verder redelijk gelijk. Ze noemen de R1380T een upgrade van de 1280, maar ik zie nog weinig echte reviews van dat model op de sites die ik normaliter vertrouw, dus een echte consensus is er nog niet. Ik kan me echter niet voorstellen dat het een downgrade is van de 1280.

too old, too cold

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-03 10:38
Zo nu en dan komt er wel eens een leuke Edifier aanbieding voorbij op een dagaanbiedingen site. Zelf op ibood een keer een setje R1700bt's gekocht en die bevallen ook nog altijd zeer goed

• Negakinu
Als je er echt zo min mogelijk geld aan wilt uitgeven, maar toch nog iets redelijks wilt, zou je ook kunnen kijken naar een 2e hands Creative Gigaworks T40. Die zie ik op Marktplaats staan voor weggeef prijzen onder de €50.

[Voor 11% gewijzigd door Negakinu op 31-01-2023 13:35]

too old, too cold

• nzall
Negakinu schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 13:34:
Als je er echt zo min mogelijk geld aan wilt uitgeven, maar toch nog iets redelijks wilt, zou je ook kunnen kijken naar een 2e hands Creative Gigaworks T40. Die zie ik op Marktplaats staan voor weggeef prijzen onder de €50.
Ik koop liever geen tweedehands spullen omdat je nooit echt weet wat de kwaliteit uiteindelijk is. gebeurt wel vaker dat zo'n spullen verborgen issues hebben die je pas weken later merkt. Bij nieuwkoop kun je in dat geval nog altijd gebruik maken van garantie, maar bij tweedehands niet.

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij mij begint een Creative T40 versie 1 uit te vallen. Zit nu te denken aan iets als een setje
Pioneer DJ DM-40D 4 inch desktop monitorsysteem.
Nog geen knoop doorgehakt en misschien boven je budget, maar ik kom telkens op deze terecht na vele reviews. Is trouwens ook een Bluetooth versie van, en een grotere '50' versie.

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 16:05
@_XipHiaS_ Ik heb toevallig die set, met een aparte sub bij gekocht.
Klikt redelijk goed! zowel muziek als serie. niet bonkerig, prima hoge tonen bass is oke.
(wel aparte sub bij gekocht voor een echte ervaring)
Maar voor dat geld niets te klagen.

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-03 15:31
Het gaat wel echt uit van het uiterste van je budget maar ik ben al jaren tevreden over mijn Presonus Eris E3.5 setje. Nieuwprijs rond de 95 euro. Productpagina: https://www.presonus.com/products/Eris-E35. Misschien is een marktplaats een optie?

• vrmeulen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 19:10
Ik heb de Edifier R1280T (paar jaar geleden gekocht voor €99) en ben er zéér tevreden over: bescheiden afmeting en styling, zeer goed betaalbaar en het geluid in hoog en laag is top. Ik heb daarvoor duurdere speakers gehad en weer verkocht (ivm brom), de Edifiers hebben mij nooit teleurgesteld en altijd positief verrast.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee