Toon posts:

Spam via je eigen emailadres

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lolaaatje
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-01 21:15
Hallo allemaal,

Ik ben niet handig met computers, dus ik hoop dat jullie mijn advies kunnen geven.
Ik krijg de laatste tijd enorm veel spam in mijn mail. Eerst klikte ik altijd op het balkje onder in met unschribe, maar blijkbaar werkt dit alleen maar averechts.

Ik heb een virusscanner geïnstalleerd en het word minder.
Maar nu krijg ik ook spam onder mijn eigen naam(emailadres). Zie foto. Onder de rode streep staat mij mailadres. deze kan ik niet blokkeren. Ik krijg dan als melding dat ik het niet kan blokkeren omdat het van je eigen organisatie komt.

Wat kan ik hier aan doen, en word via mijn mail deze mailtjes ook naar andere personen verstuurd?

Alvast bedankt,

Groeten,
Lolaaatje

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:40
Lolaaatje schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:43:
Ik krijg de laatste tijd enorm veel spam in mijn mail. Eerst klikte ik altijd op het balkje onder in met unschribe, maar blijkbaar werkt dit alleen maar averechts.
Nooit links aanklikken in spam. Ook niet uit eventuele interesse, ze hebben direct door dat het e-mail adres actief in gebruik is en er komt zo alleen maar meer rotzooi binnen. Negeer, blokkeer, als je je er echt mee bezig wil houden; rapporteer.

Die unsubscribe URL's zijn net zo fake als alle andere onzin in het bericht.
Ik heb een virusscanner geïnstalleerd en het word minder.
Maar nu krijg ik ook spam onder mijn eigen naam(emailadres). Zie foto. Onder de rode streep staat mij mailadres. deze kan ik niet blokkeren. Ik krijg dan als melding dat ik het niet kan blokkeren omdat het van je eigen organisatie komt.

Wat kan ik hier aan doen, en word via mijn mail deze mailtjes ook naar andere personen verstuurd?
Begin met het wijzigen van je wachtwoord(en), het zou me niet half verbazen als jouw account inmiddels gebruikt wordt om spam te versturen. ;)

[Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 27-01-2023 13:49]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 17:45
Kijk in de spamberichten naar het afzender e-mailadres. Soms is die verborgen achter een echt uitziende naam. Maar als er boven zweeft, of openklikt, zie je meestal bizarre mailadressen. Dan weet je meteen dat het spam is. In dat geval nooit klikken, of afmelden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee