Ik ben naarstig op zoek naar een aannemer voor een badkamerverbouwing, en orienteer me daarbij op de reviews van bedrijven op Google maps. Ik heb enkele aannemers benaderd die helemaal vol zaten met klussen, en andere die volgende week zouden kunnen starten. Allemaal met goede reviews, maar bij de tweede categorie valt op dat de (positieve) reviewers bijna allemaal maar 1 review in totaal hebben gedaan, op dit bedrijf dus.
Bij de eerste categorie valt op dat er veel meer positieve reviewers staan die ook meerdere andere reviews op hun naam hebben.
Mijn vraag: is dit een "known scam" bij Google Reviews? is het mogelijk dat bedrijven reviews " kopen" die dan bv door bots worden ingevoerd? Of desnoods door echte mensen, want het taalgebruik ziet er wel goed uit.
Bij de eerste categorie valt op dat er veel meer positieve reviewers staan die ook meerdere andere reviews op hun naam hebben.
Mijn vraag: is dit een "known scam" bij Google Reviews? is het mogelijk dat bedrijven reviews " kopen" die dan bv door bots worden ingevoerd? Of desnoods door echte mensen, want het taalgebruik ziet er wel goed uit.