Toon posts:

Hoe zit het met het verhuren aan iemand uit het buitenland?

Pagina: 1
Acties:

• kevkejuh
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 01-02 20:06
Hallo allemaal,

Ik was benieuwd of dat ik met jullie hulp aan iets meer informatie kom m.b.t. Verhuren van een woning aan iemand uit het buitenland.

Een vriend van mij werkt in Nederland woon nu bij familie in maar zou toch graag een “eigen” plekje willen hebben. Ik heb het internet wat afgezocht maar kan relatief weinig informatie vinden over wat die genen nou zou moeten regelen alvorens hij opzoek kan gaan naar een huurwoning.

De particuliere optie lijkt mij het beste maar kan dat zo maar…? Of zal de werkgever het eea moeten regelen?

Ik zal blijven zoeken maar hopelijk heeft iemand in deze community hier ervaring mee! Alvast bedankt :)

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Als je vriend betaald, kan ie gewoon een huis huren. De verhuurder zal een borg vragen van een fors.

Of dat beschikbaar is, dat is deel twee. Oh, en of dat wat beschikbaar is ook betaalbaar is is deel drie.

Een zoekopdracht verder ben ik hier:
https://www.pararius.com/...trecht/baae7456/leidseweg

Ik zou het niet eens willen betalen (laat staan kunnen) - maar als het in het Engrish is, dan is het vast voor Expats, wat denk jij?

ping 127.212.23.124

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:22

Qwerty-273

Meukposter

Iedereen kan hier gewoon een huurcontract aangaan. Zolang de verhuurder akkoord is en vertrouwd op de huurbetalingen van de huurder staat daar niks in de weg. De verhuurder heeft dan ook niet de taak om te controleren of de persoon wel in NL mag verblijven (als het geen EU onderdaan zou zijn) of niet. Dat is aan de overheid om daarop toe te zien.

Loop gewoon een aantal woningverhuurbedrijfjes binnen en maak een praatje. Daarmee heb je de meeste kans om ergens binnen te geraken. Je hebt direct contact en dan weet men vaak wel de juiste eigenaar/verhuurder er bij te passen die akkoord is met de situatie.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee