Toon posts:

Quooker koudwaterkraan geeft lauw water

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mattiasvdm
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 20:25
Mijn vraag
Bij het open draaien van de koudwaterkraan geeft de Quooker sinds een aantal maanden eerst een beetje lauw water. Daarna wordt het wel koud. Het voelt alsof iemand recent warm water heeft gebruikt en er nog een beetje in de leiding zit.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik weet niet exact welke Quooker wij hebben. Hij is tussen de 4 en 5 jaar oud. Hij is niet aangesloten op de warmwaterleiding van de cv.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb alleen online gezocht en wel wat dingetjes gevonden over het mengventiel. Ik ben benieuwd of dit een bekend issue is.

Alle reacties

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:57
Dat is toch heel normaal?
Ik heb een normale mengkraan, die warm en koud water kan geven.
Als ik eerst warm water pak en dan de kraan dicht draai.
Vervolgens de kraan op koud zet... dan komt er eerst nog wat warm water uit en wordt het snel kouder.
Andersom, idemdito.
Ik gok dat het stabiliseren van de temperatuur ongeveer 2 seconden duurt.

Waar is het probleem?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:20

MsG

Forumzwerver

GarBaGe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:49:
Vervolgens de kraan op koud zet... dan komt er eerst nog wat warm water uit en wordt het snel kouder.
Andersom, idemdito.

Waar is het probleem?
Als ik TS zo lees lijkt het probleem te zijn dat hij ook lauw water geeft als er niet recent heet water is gepakt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• mattiasvdm
Wellicht was ik niet duidelijk. Het voelt ALSOF iemand net warm water heeft gepakt. Hoewel ik dit in de eerste instantie ook dacht, kwam ik er later achter dat hij het ook deed als ik de kraan de hele dag niet had gebruikt.
GarBaGe schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:49:
Andersom, idemdito.

Waar is het probleem?

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:15
en je wilt alleen maar heel koud water of je vraagt je af waar dat hele kleine beetje warm vandaan komt?

je waterleiding zit ergens tegen de verwarmingsbuizen aan? het is warm achter je keukenkastje dus dat beetje water in de leiding is opgewarmd? is dat mogelijk?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jim423
  • Laatst online: 10:34
Werkt je inlaatcombinatie nog goed? Waar dat water uit druppelt bij het opwarmen.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• mattiasvdm
No Hands schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:57:
en je wilt alleen maar heel koud water of je vraagt je af waar dat hele kleine beetje warm vandaan komt?

je waterleiding zit ergens tegen de verwarmingsbuizen aan? het is warm achter je keukenkastje dus dat beetje water in de leiding is opgewarmd? is dat mogelijk?
Waar ik bang voor ben is dat de Quooker zichzelf onnodig de hele tijd bijvult en opwarmt omdat het warme water langzaam het systeem in loopt.
Geen verwarmingsbuizen oid aanwezig. De Quooker heeft het jaren lang goed gedaan. Dit is echt iets van de laatste maanden.

• mattiasvdm
Jim423 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 22:33:
Werkt je inlaatcombinatie nog goed? Waar dat water uit druppelt bij het opwarmen.
Omdat ik niet zo goed weet wat je bedoelt ben ik even gaan kijken en wellicht heb ik de boosdoener gevonden. Althans dit lijkt me niet helemaal zoals het hoort. 😬

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
mattiasvdm schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:40:
[...]

Omdat ik niet zo goed weet wat je bedoelt ben ik even gaan kijken en wellicht heb ik de boosdoener gevonden. Althans dit lijkt me niet helemaal zoals het hoort. 😬
[Afbeelding]
dat is je overstort (op lekker veilige afstand van je stopcontact ;) )

[Voor 4% gewijzigd door paQ op 28-01-2023 11:46]

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-03 20:14
Tijd voor een waterontharder ;)

edit: het lijken wel zeep-resten :o wat kan het zijn?

[Voor 50% gewijzigd door natural colour op 28-01-2023 17:36]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09:15
mattiasvdm schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 11:36:
[...]

Waar ik bang voor ben is dat de Quooker zichzelf onnodig de hele tijd bijvult en opwarmt omdat het warme water langzaam het systeem in loopt.
Geen verwarmingsbuizen oid aanwezig. De Quooker heeft het jaren lang goed gedaan. Dit is echt iets van de laatste maanden.
Heb je je Quooker wel eens onderhoud gegeven? Daar zijn speciale setjes voor te koop. Wellicht dat het ding tot zijn nek vol met kalk zit.
Ik heb er hier ooit eens ergens foto's van gepost. Na 4 jaar kwam er een diep soepbord vol kalkvlokken uit.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• Jim423
  • Laatst online: 10:34
natural colour schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:30:
Tijd voor een waterontharder ;)

edit: het lijken wel zeep-resten :o wat kan het zijn?
Gewoon kalk en mineralen denk ik.
Maar tap eens flink wat warm water en kijk daarna of de combinatie nog wel druppelt tijdens het bijwarmen. Het gedruppel gaat dan de zwarte slang in.

AMD Ryzen 3800X - 16GB DDR4 Corsair RGB - ASUS ROG STRIX 1080Ti - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• mattiasvdm
No Hands schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Heb je je Quooker wel eens onderhoud gegeven? Daar zijn speciale setjes voor te koop. Wellicht dat het ding tot zijn nek vol met kalk zit.
Ik heb er hier ooit eens ergens foto's van gepost. Na 4 jaar kwam er een diep soepbord vol kalkvlokken uit.
Hij heeft nog nooit onderhoud gehad. Dat besefte ik me vanmiddag ook dus heb gelijk een onderhoudsset besteld.

• mattiasvdm
Jim423 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Gewoon kalk en mineralen denk ik.
Maar tap eens flink wat warm water en kijk daarna of de combinatie nog wel druppelt tijdens het bijwarmen. Het gedruppel gaat dan de zwarte slang in.
Gedaan. Hij druppelt netjes tijdens het bijwarmen.

• mattiasvdm
🤮

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:13
Ik heb het hier ook. Komt het niet gewoon door het opwarmen van het keukenkastje?
Daardoor is de eerste plens water iets warmer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee