Toon posts:

Ervaringen PCI Express naar PCI Adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Ik zoek een?
PCI Express naar PCI Adapter
Bv: uitvoering: Startech.com StarTech PCI Express naar PCI Adapter

Wat is je budget?
Nvt.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Als het werkt is het goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PCIe only systeem uiteraard. De rest van de hardware staat nog niet vast.

De link naar de Startech adapter is ter illustratie en het gaat me in het algemeen om de ervaring met zo'n adapter.

De vraag:
Ik zit kijken naar zo'n oplossing om een "oude" SCSI2 adapter mee te nemen naar een op Linux gebaseerd PCIe only systeem. Momenteel heb ik nog een mainboard met een PCI slot waar die gewoon op werkt.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Is zoiets goed draaiend te krijgen of brengt dit ook problemen met zich mee?

Een andere mogelijkheid is een PCIe SCSI2 adapter. Maar die ben ik nog niet tegengekomen.

[Voor 7% gewijzigd door eheijnen op 27-01-2023 12:58]

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Moederborden met PCI slot worden nog steeds verkocht, al ze zijn een beetje niche. Die PCI-slots zijn ook aangesloten via PCIe lanes en een converter chip, want moderne chipsets hebben al jaren geen PCI meer. Lag je keuze van moederbord al vast of zou je hier iets tussen kunnen vinden?

Zelf geen ervaring mee, maar wat ik vind van die Startech kaart is dat ze werkt maar dat de kwaliteitscontrole niet zo goed is (Startech schreeuwt voor mij nu ook niet kwaliteit), dus kijk na dat de kaart compleet is en alles vast gesoldeerd is. Houd er ook rekening mee dat met zo'n adapter je PCI kaart redelijk hoog kan komen omdat die haaks staat, dus neem geen smalle behuizing.

[Voor 3% gewijzigd door MacPoedel op 27-01-2023 13:40]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:14
offtopic:
Uit interesse; wat is het doel? Ja SCSI apparatuur aansluiten, maar waarvoor/om? :)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

@MacPoedel
Ja, hoogte, compatibiliteit, kwaliteit, etc. dat zijn allemaal "problemen" daarmee.
Ik heb er ook ergens, weet niet meer waar, een gezien met een kabel tussen de PCIe connector en het PCI slot.

Setup zal Ryzen gebaseerd zijn.

@D4NG3R
Wat er aan komt te hangen maakt niet zoveel uit. Maar ik heb hier een HP Scanjet 5P uit, pak'm beet 1997. En dat ding doet het gewoon nog prima. Gebruik hem regelmatig. Op Windows werkt die al sinds 7 niet meer maar op Linux geen probleem.

Als ik dit draaiend kan krijgen met zo'n adapter voor een paar Euro zou dat leuk zijn maar geen noodzaak. Als het te bont wordt zal het een USB scanner worden. Anderzijds kan ik de oude hardware nog blijven gebruiken hiervoor. Of het nou naar de recycler gaat of dat die hier in de hoek staat...

The Internet connected people all around the world. But also the Village Idiots...

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:24
Als het daarvoor is: weet je dat je waarschijnlijk met

uitvoering: Canon Canoscan LiDE 300

betere kwaliteit zult hebben? Ik vind de 50 euro voor de adapter nogal veel geld. Eventueel navragen wat de eigenaar van v&a aangeboden: Epson GT-2500+ nog voor zijn scanner wil?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Als het AM4 is, deze is nog redelijk verkrijgbaar dan: uitvoering: ASUS Pro B550M-C/CSM

Niet flitsend maar ik herinner me nu ook met je vraag over de 5700GE dat je toch iets zuinigs/stil wou, en hoe minder er op een moederbord zit, hoe minder het kan verbruiken :).

Als PCI je voornaamste vereiste is, lijkt me dat beter dan een insteekkaart. Relatief duur bord dan wel, maar een goedkoper B550 bord met PCI adapter kost ongeveer evenveel.
MacPoedel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 18:14:
Als het AM4 is, deze is nog redelijk verkrijgbaar dan: uitvoering: ASUS Pro B550M-C/CSM

Niet flitsend maar ik herinner me nu ook met je vraag over de 5700GE dat je toch iets zuinigs/stil wou, en hoe minder er op een moederbord zit, hoe minder het kan verbruiken :).

Als PCI je voornaamste vereiste is, lijkt me dat beter dan een insteekkaart. Relatief duur bord dan wel, maar een goedkoper B550 bord met PCI adapter kost ongeveer evenveel.
Interessant bord op zich.
PCI is geen vereiste hierbij. Als het kan prima maar wel tegen een acceptabele prijs.
Goed te weten in ieder geval dat er nog zo'n borden zijn. Had ik niet gedacht.

Na de upgrade de oude hardware aanhouden kan ook en dan heb ik een aparte pc voor die scanner zonder extra kosten.

Zo te zien zijn er hier geen "ervaringsdeskundigen" vwb. die adapter...die valt dan ook af.

Beste antwoord is wat moeilijk, daarom wat duimpjes uitgedeeld. :) (y)

[Voor 3% gewijzigd door eheijnen op 28-01-2023 16:39]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee