Toon posts:

Muis lag nieuwe build

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• gekkeboel
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-03 16:01
Beste tweakers ik heb vorige week een nieuwe build innelkaar gezet.nu stuit ik echter op een probleem zo dra ik de muis lang zaam beweeg stottert de muis in games . Beweeg ik de muis wat sneller is er niks aan de hand
...

Heb alles up to date .zo dra ik er een controller op doe loopt het goed zonder problemen ben er nu al een een week mee bezig.ma kom er ma niet achter wat het kan wezen
3x ander muis geprobeerd

HertZ in gesteld
3x verschilde schermen 1 monitor 1 oled 1x lcd
Chipset drivers
Bios update
Windows muis instellingen
Ga zo ma door

Link video
YouTube: mouse lag

Build amd ryzen 5600
Msi b550 gaming plus
Ddr 4 3200 2x 8 gb
Crosssair rme 850wattgold
Nvidia 4070ti msi Venus
Ssd 1tb nvm Kingston

Beste antwoord (via gekkeboel op 27-01-2023 12:32)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56
Check ook de ondergrond van je muis.
Er zijn zat muizen die problemen hebben op bepaalde type ondergrond.
Een goede muismat met een relief wat makkelijk te herkennen is door de muis sensor kan ook flink helpen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

Alle reacties

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15:48
Een paar dingen om te checken:

1. Heb je "Enhance pointer precision" uit staan?
2. Heb je de polling rate van je muis aangepast?

Je zegt dat je 3 andere muizen hebt geprobeerd, laten die allemaal hetzelfde probleem zien?

Daarnaast hebben we totaal niets aan de video gezien we dus niet zien dat je de muis aan het bewegen zijn, in de video lijkt het er voor mij op dat je elke keer je muis omhoog tilt en dan weer terug zet.

Heb je ook je nieuwe build de CPU geoverclocked, undervolt of RAM geoverclocked? Dit kan ook effect hebben en zo het systeem instabiel maken.

Als voorstel zou ik de BIOS een keer naar default settings doen om te kijken of dit iets aanpast. Probeer daarnaast ook eerst eens 1 monitor aan te sluiten, dus alle kabels behalve 1 in de PC te doen. Mogelijk dat dit ook effect kan hebben hierop.

Graag hoor ik je bevindingen.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24
Kijk eens of je hier wat aan hebt.
Was voor mij de oplossing

F2 UEFI/BIOS in
F7 voor de advanced features
tab advanced
onder aan AMD CBS
Global c-states : disable !

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | iRacing | PVoutput

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:03
Ook al eens een andere muis geprobeerd?

Ik heb ook zoiets gehad, met een andere muis had ik geen last meer.

Die muis gaf wel problemen op meerdere systemen

[Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 27-01-2023 09:52]

• gekkeboel
Kille ja nummer 1 en 2 gedaan ik heb niks over geclocked om dat ik daar geen verstand van heb ik heb de ram alleen via profile op 3200 gezet heb nooit met het moederbord lopen kloote wel nieuwe bios versie er op gezet dat wat u zegt het is net of ik me muis op til in dit geval is dat niet zo dat is juist waar ik tegen aan stoot

Zal truckje van Ray even proberen

• gekkeboel
Freaky ja 3 stuks sharkoon speedlink en splinter nieuwe dead adder muis

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:56
Check ook de ondergrond van je muis.
Er zijn zat muizen die problemen hebben op bepaalde type ondergrond.
Een goede muismat met een relief wat makkelijk te herkennen is door de muis sensor kan ook flink helpen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-2080 ; 1TB SSD

• gekkeboel
Garba tnx zal die ook even vervangen voor nieuwe
Zal zo eerst gpu swappe om te kijken of probleem niet bij gpu licht

• gekkeboel
Garba u hat gelijk het is inderdaat de onder grond alls muis op de muismat druk is het weg hartelijk dank allemaal
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee