sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Samsung tv en geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-03 09:04
Ik vind het eigenlijk lastig om deze vraag te stellen, omdat het eigenlijk een meer luxe probleem is.

Ik had een lg tv (4k) die opzich zelf geen goed geluid produceerde. Ik heb toen een lg 3.1 surround set gekocht (blu ray). Het verschil was duidelijk aanwezig. Veel beter en ook harder geluid.

Die tv is inmiddels kapot en ben sinds kort in bezit van een Samsung qn93b TV 65 inch. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar die tv produceert voor mijn gevoel echt goed geluid, ook echt luid.

Dus ik probeerde toch de LG 3.1 surround set aan te sluiten, maar ik hoor geen verschil soms zelf iets slechter dan de tv zelf. Heb allerlei mogelijkheden geprobeerd: optische en via hdmi. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had aangesloten, maar kan het zijn dat de tv gewoon goed geluid uit zichzelf produceert?

En heb en jullie enig idee welk set of soundbar echt een hele goede upgrade is voor de tv ondanks dat het geluid goed is?

Het gaat om deze set uitvoering: LG HB600

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Mvg

Sam

[Voor 6% gewijzigd door pannalicour op 27-01-2023 00:01]

Alle reacties

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-03 21:28
tja, wat moet ik er van zeggen... als jij tevreden bent dan is het toch goed? Voor mij produceert elke flatscreen een belabberd geluid. Die speakers van de LG set zijn ook geen hoogvliegers (melkpakjes) en het kan zijn dat de hedendaagse TV's die LG speakers evenaren.

Persoonlijk zou ik niet voor een soundbar gaan. Verschil is m.i. niet groot genoeg.

In principe is elke receiver met boekenkast speakers een upgrade van het geluid. Neem dan wel respectabele merken.

[Voor 27% gewijzigd door 107mb op 27-01-2023 00:07]

• pannalicour
Bedankt voor de reactie. Ja dat is het punt. Waar kan ik verder opletten. Wil een 5.1 set. Het moet gewoon een duidelijke upgrade zijn anders zie ik het nut daar niet van in.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:45
Je moet je afvragen wat je wilt.
Er zijn best goede soundbars te verkrijgen maar daar betaal je ook voor.
Dan is het de vraag of je alles bedraad wilt of niet.

Je zou verder voor een goede receiver (Marantz, Denon, Yamaha, Onkyo, Rotel etc) met HDMI en dergelijke kunnen gaan en daar speakers aan kunnen koppelen.
Koop er een stel Dali / B&W / Focal/ ander merk speakers bij en je hebt al een stuk beter geluid.

Nadeel hiervan is dat je de speakers bedraad moet aansluiten.
Er is leuk spul te verkrijgen maar het is maar net wat je budget en wensen zijn.

Er zijn ook merken die een alles in 1 draadloze oplossing hebben.
Denk aan Dali met de Sound hub.
Overigens heb ik geen idee hoe goed dit werkt.

Misschien een mogelijkheid om naar een goede audiozaak te gaan en je te laten voorlichten wat er allemaal te koop is?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:08

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

pannalicour schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:57:
...mijn gevoel echt goed geluid, ook echt luid.
Luid is iets wat het menselijk oor al snel "aanziet" als goed. Goed geluid uit een platte TV heb ik nog nooit horen komen, acceptabel is de max. Er is in een platte TV simpelweg geen ruimte om fatsoenlijke speakers in te bouwen die ook nog eens laag in prijs zijn om de gehele TV niet te duur te maken. Maar als jij het goed vindt, wie ben ik om te zeggen dat je dat niet moet vinden.
Heb allerlei mogelijkheden geprobeerd: optische en via hdmi.
De genoemde set is een 2.1 setje. De set kan wel diverse surround formaten aan maar dat zal er nooit uit komen. De vraag is wel of de set door de Samsung hetzeflde gevoed wordt als door de LG. Je moet wel appels met appels vergelijken. Al is dat volgens mij niet de essentie van dit topic.
Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had aangesloten, maar kan het zijn dat de tv gewoon goed geluid uit zichzelf produceert?
Geluid is veelal een mening/beleving. Puur afgaande op wat in dit topic staat neig ik dan eerder dat de LG 2.1 set nog slechter is als ik zou denken.
En heb en jullie enig idee welk set of soundbar echt een hele goede upgrade is voor de tv ondanks dat het geluid goed is?
pannalicour schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 00:14:
Wil een 5.1 set. Het moet gewoon een duidelijke upgrade zijn anders zie ik het nut daar niet van in.
Ik zou vooral eerst een budget bepalen en weten wat je wilt. Afgaande op de tekst in dit topic mis ik samenhang. Wil je een sound bar of wil je 5.1? Of wil je een 5.1 met een sound bar als basis? Of wil je vooral investeren in goed geluid? Dan kan je het budget beter in een 2.0 set steken. Liever een goede (en goed geplaatste) 2.0 dan een 5.1 set. Eventueel zet je een surround receiver neer en begin je met een 2.0 setup om deze langzaam uit te bouwen naar surround. Sky is the limit.

In deze opzet is de vraag te ruim. Geen budget en geen andere eisen (bijvoorbeeld randapparatuur) genoemd welke in de setup mee moet worden genomen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• pannalicour
Bedankt voor de reacties. Ik denk inderdaad dat het beter is om eerst goed te informeren en te testen in bepaalde winkels.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee