Toon posts:

Wanddoos voor UTP LAN + kabelmodem vraagje.

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik ben benieuwd waar ik wandcontactdozen kan kopen voor utp bekabeling want dat is FF wat beter dan een gat in de muur waar een stekkertje doorkomt :) dan zal ik ook gelijk FF kabelgootjes aanleggen. Weet iemand of dit onder de dakpannen doorkan? Vertel dan ook gelijk waar ik een rol CAT 5 kabel kan kopen want bij de local PC boer stonden ze me raar aan te kijken voor de bovengenoemde dingen en op het net kon ik het niet vinden. Verder heb ik na 6 jaar eindelijk kabelinternet maar aangezien bij ons de kabel binnenkomt onder de tv en niet in de meterkast staat er nu midden in de huiskamer een lang zwart ding met allemaal ledjes te knipperen waar de kleintjes erg dol op zijn, kan ik zelf een splitter bij de kabeluitgang plaatsen, nieuwe kabeldoortrekken naar boven en daar de kabelmodem op aansluiten? Tja het is een beetje lang geworden maar hebben jullie wat te lezen he :Y)

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

6 jaar wachten op kabelinternet :?
Volgens mij hadden ze toen geeneens kabelinternet.. :D

Eeuwige n00b

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Die WCD's en UTP kan je bijv. bij de Technische Unie halen. Moet je wel een bedrijf zijn ;) Een andere oplossing is bijv. Dunnet (Rotterdam).

Over je kabelmodem : geen splitters (stamverdelers) gebruiken. Ook niet de aansluitingen voorop splitten. Als je een Com21 modem hebt dan gaat je 2e LED er fijn rood van knipperen wat wil zeggen dat je niet op het netwerk zit. Een betere oplossing is een extra Radio/TV doosje kopen en die aan het eerste doosje (bij de groene kabel) doorlussen. Dit doe je zo :

Kap er af te halen, onderin zitten 2 aansluitingen. Als het de laatste TV-doos in het huis is, zit er in de rechteraansluiting een terminator. Deze verwijder je en daar monteer je de kabel die naar de nieuwe doos gaat. Let op : koop goede dikke afgeschermde TV kabel, niet die dunne rommel. Het uiteinde van de nieuwe kabel steek je in de nieuwe doos (linker aansluiting). Meestal zit er al een terminatortje in de nieuwe doos, anders gebruik je die van de eerste doos (die terminator moet dus weer rechts). Op deze manier verbind je 't Radio/TV signaal optimaal door (veel mensen weten dit niet en gebruiken signaalversterkers op de voor-aansluitingen, met meestal nog slechter beeld als gevolg). Op het nieuwe doosje plug je dan je kabelmodem. Klaar !

Concrete Loop Watercooling

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Wanddozen: bij de gamma kan je van die leuke ISDN wanddozen halen.. werken ook voor PC.

Cat5 kabel.. moah bij de betere computerstores hebben ze die kabels wel.. misschien dat ze bij Ritmo in Barendrecht nog wat leuks hebben.. en die gasten zijn niet erg duur.. daar zullen ze btw ook wel wanddozen hebben

hier hebbie wat kabel

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Torrac
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08-2025

Torrac

The Barbarian Wolverine

Kijk ook effe in de lokale electronica zaak willen deze dingen ook nog wel eens hebben.

I believe what I want to Believe

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 00:02 schreef KNETTER2000 het volgende:
Wanddozen: bij de gamma kan je van die leuke ISDN wanddozen halen.. werken ook voor PC.
|:( die isdn doosjes hebben 9 van de 10 keer alleen de binnenste 4 pinnen aangesloten... en bij ethernet gebruik je pin 1,2,3 en 6 dus een isdn doosje is geen aanrader..
gewoon ff naar de betere elektrozaak die hebben de ethernet doosjes wel..

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt jongens ik zal eens kijken, aangezien ik in de Beemster woon zal ik het toch van de internet postorder moeten hebben. Ik heb trouwens een Future Networks FN 110 kabelmodem.

Verwijderd

Kijk even bij dil elctronics
Jan Ligthartstraat in rotterdam.
ook wel bereikbaar onder www.dil.nl
Als zij het niet hebben kunnen ze het in ieder geval bestellen en binnen 24 uur leveren..
Betere zaak als dat ken ik niet.. in rotterdam.
en elke denkbare kabel die je wilt hebben :D

Verwijderd

btw dil is ook een postorder bedrijf dus online bestellen is mogelijk..
Pagina: 1