Toon posts:

5700x -> welke gpu voor 3440x1440

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjonniebwoi
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:35
Een 'snelle' vraag: welke gpu (high end) kan ik best kopen om te matchen met mijn ryzen 5700x?

ik speel op 3440x1440

ik denk dat een 4090 overkill zal zijn.

7900 xtx behoort tot de mogelijkheden, maar is niet meer veraf van een 4080

er is ook de eeuwige twijfel of raytracing de moeite waard is om extra voor de betalen

graag had ik jullie mening/advies gehad.

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:38
Een “snelle vraag” terug.

- Welke games speel je. Iedere aardappel is genoeg voor Patience op 3440x1440.
-Welke kwaliteitssettings wil je halen. Het is nogal een verschil of je op Ultra met Raytracing speler of op low. Ik denk dat dat een factor 5 scheelt.
- Hoeveel fps wil je halen? 60, 120, 144 makt nogal uit.

• Sjonniebwoi
-moderne games: total warhammer 3, hell let loose, wil nieuwe darktide ook proberen..

-zo hoog mogelijke kwaliteit

-voorlopig zit ik nog op een 75hz scherm, in de toekomt upgraden naar 144hz. Is een freesync scherm dus indat opzicht heeft amd wel voordeel.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:22
Hoe ziet de rest van je systeem eruit. Welk merk en type cpu, moederbord, RAM en voeding?

• Sjonniebwoi
ryzen 5700x

tuf b550

32gb ddr4 ram 3600mhz

corsair hx1000i

noctua nhd15s

• dannyh53
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-03 01:54
Dan zou ik zelf voor een 2e hands 6800 gaan. Deze presteren prima op 4k en zijn voor ongeveer 425 een betere prijs/performance verhouding dan de 6800xt/6900xt of een nvidia kaart. Maar als je meer uit wilt geven zou ik zelf de 1k kostende reference 7900xt halen.

En nvidia kan tegenwoordig ook gebruik maken van freesync afaik, en het heet freesync premium oid wanneer het gevalideerd is

mvg, Danny

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-03 16:59
De 7900XTX is een betere kaart dan de 4080. Qua RT in specifieke spellen vooral minder maar in de meeste gewoon hetzelfde of beter en in games zonder RT gewoon een stuk beter.

RT is geen gimmick meer wat mij betreft. Het is duidelijk dat GPU makers en de game industrie die kant op zullen gaan. De huidige kaarten kunnen dit ook met trucjes zoals FSR en DLSS gewoon een betere ervaring maken.

Verder denk ik niet dat je de nieuwe generatie nodig hebt om op deze resolutie volop te kunnen genieten van de spellen.

• Sjonniebwoi
7900xtx lijkt mij ook de max te zijn voor een 5700x, 4090 zal sowieso bottlenecken.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 14:33

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Heb zelf een 5700X met een 7900XT, dat gaat best op 4K (144Hz scherm).

Niet dat ik er beter van ga mikken in BF5, maar dat ligt aan mij, niet aan het system. :D

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• TR01
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-03 21:17
Als je een mooie 7900 XTX zoekt, is dit de beste deal (voor een hele dikke kaart :)):
uitvoering: Powercolor Red Devil AMD Radeon RX 7900 XTX 24GB GDDR6

Misschien voldoet een RTX 4070 Ti ook:
uitvoering: Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G

• TR01
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 27-03 21:17
Welke prestaties je kan verwachten per kaart zie je hier:
review: Nvidia GeForce RTX 4070 Ti - De gedegradeerde 4080

(De 7900 XTX staat ook in de grafieken)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee