Toon posts:

Home Assistent op een thin client PC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrbert
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-03 17:31
Hoelijk is dit het juiste pleform?

Ik loop weer helemaal vast:S
Ik heb een i3 micro pc en daar wil ik HA op draaien.
Ik heb een usb net Debian life gemaakt en kan daarvan booten.
Alleen dan zou ik balena etcher moeten downloaden en starten.
Download lukt maar dan krijg ik een appimage die niet wil starten. IK weet geen andere maniet om de image naar mijn SSD te krijgen

IK heb deze gevolgd:

ik ben niet echt thuis in linix en kom na uren geen stap verder. Ik ben al van debian live 16 naar 14 gegaan omdat iemand dat in een topin in een forum suggereerde maar dat help niet.
IK heb dus al heel wat gegoodled maar kom niet verder
Ik dacht even een makkelijk stappenplan te volgen maar helaas.

Heeft er Iemand een idee hoe ik hiermee verder kom?

mrbert

Alle reacties

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:26

Glewellyn

is er ook weer.

Op Ubuntu moet je voordat je Balena Etcher start moet je nog wat extra packages installeren, misschien helpt dat ook op Debian.

code:
1
2
3
sudo add-apt-repository universe
sudo apt update
sudo apt install libfuse2

*zucht*

• mrbert
Dat had k al eens geprobeerd,:S
de eerste regel werkt al niet:S

mrbert

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:26
Ik haal altijd SSD eruit, via USB koppelen aan Windows PC. Direct home assistant OS op de SSD 'branden'.
SSD terug; klaar.

• jimmybram
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-03 15:23
Ik heb het gedaan via een externe SSD behuizing voor mijn HA installatie op een Intel NUC
Home assisant heeft hier documentatie over hoe dit precies gedaan kan worden met belenaEtcher. Zie: https://www.home-assistan...-image-to-your-boot-media

Nadat de flashing proces klaar was de SSD in de NUC gedaan en gewacht totdat HA was opgestart. Hierna zou je met homeassistant.local:8123 of het IP-adress bij de HA instance moeten komen.

• mrbert
denuz schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:44:
Ik haal altijd SSD eruit, via USB koppelen aan Windows PC. Direct home assistant OS op de SSD 'branden'.
SSD terug; klaar.
het is een M2 SSD daar heb ik geen adapter voor:S Dus zou het dus wel op deze manier moeten doen.
Ik heb al een advies gekregen om het eens met een Mint live te proberen

mrbert

• denuz
  • Laatst online: 23:26
mrbert schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:06:
[...]

het is een M2 SSD daar heb ik geen adapter voor:S Dus zou het dus wel op deze manier moeten doen.
Ik heb al een advies gekregen om het eens met een Mint live te proberen
Ik heb er wel 1, als je in de buurt van Gouda woont.

• mrbert
denuz schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Ik heb er wel 1, als je in de buurt van Gouda woont.
Dat is wel heel aardig, ik probeer het nog even zo met de mint ik woon in capelle dat is redelijk in de buurt

mrbert

• royheidotting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 15:54
Je kunt het ook over een andere boeg gooien.
Installeer Debian of Ubuntu.

En draai Home Assistant in een docker container.

• mrbert
royheidotting schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:15:
Je kunt het ook over een andere boeg gooien.
Installeer Debian of Ubuntu.

En draai Home Assistant in een docker container.
Dat had ik in eerste instantie ook overwogen, maar lees op diverse plekken dat het beter zou zijn om met het eigen OS te draaien ivm updates

mrbert

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:36
Je kan proberen te booten van een USB stick met Ubuntu ipv Debian.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:39
Ik heb het vorige maand op een i3 mini pc geinstalleerd i.c.m. Proxmox. Was best goed te doen.

• septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:02

septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het onder Docker draaien zou ik niet zomaar doen. Dan heb je geen Addons en ben je echt volledig zelf verantwoordelijk voor configuratie, updates etc. Dan zou ik eerdere de tussenweg kiezen en er Proxmox op zetten en daarin HA OS. Met extra voordeel dat je later er eventueel nog een extra VM op kunt draaien voor andere zaken.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:26
Ik heb zelf Ubuntu Server gebruikt en via KVM een virtuele machine gemaakt waar hassos in draait. Daar ben ik op zich best tevreden over. Eerder heb ik dat via VirtualBox i.p.v. KVM gedaan, maar ik had last van performanceproblemen en ik vond het lastig te managen. Mijn Zigbee Conbee II stick heb als seriele poort doorverwezen naar de VM. Dat heb ik voorheen via een USB-passthrough gedaan maar bleek niet stabiel en stopte uiteindelijk volledig met werken.

Achteraf had ik denk ik wel Home Assissant direct geinstalleerd als bare-bone.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:14

lasharor

7 december 2004

Via proxmox is het inderdaad best makkelijk:

*Installeer Proxmox met images die hier te vinden zijn: https://www.proxmox.com/en/downloads/category/iso-images-pve

Als je alle stappen van de installer hebt doorlopen kan je vervolgens het script op deze pagina gebruiken om een Home assistant VM te maken:

https://tteck.github.io/Proxmox/ (Home assistant > Home assistant VM)

Als je het op deze manier gaat doen kan je het beste ook nog voor installatie van Home assistant het Proxmox post install script gebruiken wat ook op die pagina beschikbaar is.

• royheidotting
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-03 15:54
mrbert schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 09:16:
[...]

Dat had ik in eerste instantie ook overwogen, maar lees op diverse plekken dat het beter zou zijn om met het eigen OS te draaien ivm updates
Ja dat is misschien wel zo.
Het enige wat ik af en toe moet doen, is via de command line de docker container stoppen, nieuwe image binnenhalen en de nieuwe container starten.

Ik heb hier een shell script voor gemaakt. Dus het is voor mij af en toe even inloggen, shell script een schop geven en de rest gaat vanzelf.

• mrbert
ik heb het zojuis met de mint live versie gedaan en de SSD kunnen flashen.
Systeem is nu aan het rebooten en dat ziet er goed uit;)
Dan aan alles voor de hulp en suggesties

mrbert

• k_kroket
  • Laatst online: 21-03 11:20
volgens mij kan t nog makkelijker, ik had een debian live via usb stick geladen op een HP T620, daar netjes t generic x64 home assistant gedownload de image aangeklikt vraagt ie zelf waar je hem wil uitpakken, kon ik netjes de SSD aanwijzen.

Daarna booten en je hebt home assistant draaien

Dit was overigens generic-x86-64 9.5
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee