Toon posts:

Hoe werkt salderen nu.... (over totaal of per telwerk)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jacko01
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:42
De aanleiding van dit topic is een mooie mail van Budget Energie dat ik geld terug krijg vanwege het aanpassen (lees correct toepassen) van de salderingsregels.
Onderaan de streep krijg ik €11 terug.. :)

Nu zag ik dat BE saldeert over het totaal (dus over DAL en NORMAAL). Wat mij ook de enigste manier lijkt.

Alleen ben ik vorig jaar Juli overgestapt op Shell Energy en die salderen per telwerk. En als meer wordt geleverd voor dat telwerk krijg ik een teruglevering vergoeding voor dat telwerk.

Dat triggerde mij om eens bij de ACM te kijken of dat wel mag..

Op de site van de ACM kom ik onderstaande tekst tegen.

Prima tekst, alleen geen duidelijk antwoord op de vraag die ik heb.

Mijn vraag is dus mag een energie leverancier per telwerk salderen ?. Ben zelf al het zoeken geweest maar kan geen eenduidig antwoord vinden (of ik zoek verkeerd).

TEKST ACM
Na het salderen blijft er nog een hoeveelheid energie over. Uw energieleverancier betaalt u hiervoor een terugleververgoeding. Uw leverancier bepaalt zelf de hoogte van de vergoeding. Hij moet u hierover informeren en u kunt leveranciers hierop ook vergelijken.

Voorbeeld
Uw energieleverancier levert u 500 kWh. Uw zonnepanelen leveren 2200 kWh op. Daarvan gebruikt u zelf 1000 kWh. U levert dan 1200 kWh terug aan het openbare net.

De salderingsgrens is de geleverde energie van uw energieleverancier. In dit voorbeeld 500 kWh. Van de 500 kWh zou de door u teruggeleverde energie van 1200 kWh afgetrokken moeten worden. Maar omdat er een salderingsgrens is van 500 kWh, wordt er maar tot 500 kWh afgetrokken. Voor de 700kWh die over blijft ontvangt u een terugleververgoeding.

Alle reacties

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:41
Hier staat uitgelegd dat ze het leveingstarief per telwerk salderen en de belastingen over het totaal:
https://www.shellenergy.n...en/terugleveren-salderen/

Dit zal wel toegestaan zijn anders zetten ze het niet zo expliciet op de site.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee