De aanleiding van dit topic is een mooie mail van Budget Energie dat ik geld terug krijg vanwege het aanpassen (lees correct toepassen) van de salderingsregels.
Onderaan de streep krijg ik €11 terug..
Nu zag ik dat BE saldeert over het totaal (dus over DAL en NORMAAL). Wat mij ook de enigste manier lijkt.
Alleen ben ik vorig jaar Juli overgestapt op Shell Energy en die salderen per telwerk. En als meer wordt geleverd voor dat telwerk krijg ik een teruglevering vergoeding voor dat telwerk.
Dat triggerde mij om eens bij de ACM te kijken of dat wel mag..
Op de site van de ACM kom ik onderstaande tekst tegen.
Prima tekst, alleen geen duidelijk antwoord op de vraag die ik heb.
Mijn vraag is dus mag een energie leverancier per telwerk salderen ?. Ben zelf al het zoeken geweest maar kan geen eenduidig antwoord vinden (of ik zoek verkeerd).
TEKST ACM
Onderaan de streep krijg ik €11 terug..

Nu zag ik dat BE saldeert over het totaal (dus over DAL en NORMAAL). Wat mij ook de enigste manier lijkt.
Alleen ben ik vorig jaar Juli overgestapt op Shell Energy en die salderen per telwerk. En als meer wordt geleverd voor dat telwerk krijg ik een teruglevering vergoeding voor dat telwerk.
Dat triggerde mij om eens bij de ACM te kijken of dat wel mag..
Op de site van de ACM kom ik onderstaande tekst tegen.
Prima tekst, alleen geen duidelijk antwoord op de vraag die ik heb.
Mijn vraag is dus mag een energie leverancier per telwerk salderen ?. Ben zelf al het zoeken geweest maar kan geen eenduidig antwoord vinden (of ik zoek verkeerd).
TEKST ACM
Na het salderen blijft er nog een hoeveelheid energie over. Uw energieleverancier betaalt u hiervoor een terugleververgoeding. Uw leverancier bepaalt zelf de hoogte van de vergoeding. Hij moet u hierover informeren en u kunt leveranciers hierop ook vergelijken.
Voorbeeld
Uw energieleverancier levert u 500 kWh. Uw zonnepanelen leveren 2200 kWh op. Daarvan gebruikt u zelf 1000 kWh. U levert dan 1200 kWh terug aan het openbare net.
De salderingsgrens is de geleverde energie van uw energieleverancier. In dit voorbeeld 500 kWh. Van de 500 kWh zou de door u teruggeleverde energie van 1200 kWh afgetrokken moeten worden. Maar omdat er een salderingsgrens is van 500 kWh, wordt er maar tot 500 kWh afgetrokken. Voor de 700kWh die over blijft ontvangt u een terugleververgoeding.