Hardware router + Casema

Pagina: 1
Acties:

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Hallo,

Ik krijg binnekort internet via casema en was van een plan om een router te kopen om internet te sharen.

Nu is mijn vraag of dat wel mogelijk is met casema aangezien je telkens moet inloggen voordat je op internet wilt.

Zoja, hoe zit dat dan als ik beneden inlog en iemand wil boven ook internetten. Moet diegene die boven internet dan eerst ook inloggen of hoeft dat niet aangezien ik dat beneden al is gedaan. En hoe zit het dan als ik beneden de computer uitzet, kan diegene boven gewoon doorinternetten of moet ie dan opnieuw inloggen?

Bij voorbaat dank

edit:

Heb de search al gebruikt maar kon niets vinden

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Zorg dat je een router koopt die PPPoE ondersteund. Ik weet niet welke dit zijn, want helaas wordt mijn Kingston router niet meer gemaakt, en nergens meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 09:15 schreef Dweil het volgende:
Zorg dat je een router koopt die PPPoE ondersteund. Ik weet niet welke dit zijn, want helaas wordt mijn Kingston router niet meer gemaakt, en nergens meer verkocht.
Is een NAT router ook goed?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Voor zover ik weet werken alle routers met NAT. (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:09 schreef Dweil het volgende:
Voor zover ik weet werken alle routers met NAT. (?)
Wat houdt dat PPPoE precies in? Weet jij ook misschien of je gelijk een intern netwerk hebt met een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Ik heb even voor je gekeken en de populaire Vigor 2200E
router ondersteund PPPoE. PPPoE = Point to Point Protocol over Ethernet. Bij deze optie in mijn router kan ik in elk geval een login naam en paswoord opgeven, dus ik heb een sterk vermoeden dat dit er iets mee te maken zal hebben.

Deze router heeft ook een ingebouwde 4 poort switch zodat je ook een intern netwerk kan aanleggen zonder extra apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Weet iemand ook misschien hoe dat nou precies zit met casema met dat inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:13 schreef Dweil het volgende:
Ik heb even voor je gekeken en de populaire Vigor 2200E
router ondersteund PPPoE. PPPoE = Point to Point Protocol over Ethernet. Bij deze optie in mijn router kan ik in elk geval een login naam en paswoord opgeven, dus ik heb een sterk vermoeden dat dit er iets mee te maken zal hebben.

Deze router heeft ook een ingebouwde 4 poort switch zodat je ook een intern netwerk kan aanleggen zonder extra apparatuur.
Is het niet zo dat je met een switch niet tegelijkertijd op internet kan? Of heb ik het nu mis, want als dat het geval is heb ik er niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Ikzelf heb @Home, dus ik denk niet dat ik je hiermee van dienst kan wezen. Ik was eens een keer bij een Belgische kennis van mij met ADSL en hij moest ik elk geval ook een login naam en paswoord invoeren. Dit werd wel automatisch gedaan bij het opstarten van de computer, maar toch.

Bij deze even een plaatje van mijn routerinstellingen, ik hoop dat dit je enigszins gerust stelt over PPPoE

Afbeeldingslocatie: http://dweil.mine.nu/router.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Op vrijdag 31 augustus 2001 10:19 schreef Perfect_Cell het volgende:

Is het niet zo dat je met een switch niet tegelijkertijd op internet kan? Of heb ik het nu mis, want als dat het geval is heb ik er niets aan.
Ik heb ook een ingebouwde switch in mijn router, plus nog een extra 8 poort switch daaraan, dus het is niet zo dat je met switch niet op internet zou kunnen. Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:26 schreef Dweil het volgende:

[..]

Ik heb ook een ingebouwde switch in mijn router, plus nog een extra 8 poort switch daaraan, dus het is niet zo dat je met switch niet op internet zou kunnen. Onzin.
Ik bedoel met meerdere computers tegelijkertijd op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

4 computers genoeg ? Ik heb op alle computers volledige toegang tot internet. Het plaatje daarboven staat op mijn server computer, terwijl ik dit berichtje nu schrijf vanaf een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:44 schreef Dweil het volgende:
4 computers genoeg ? Ik heb op alle computers volledige toegang tot internet. Het plaatje daarboven staat op mijn server computer, terwijl ik dit berichtje nu schrijf vanaf een andere.
Maar als ik het nu goed begrijp zou dit gewoon moeten werken met casema? En hoe zit dat precies met als ik inlog beneden en ik zet hem vervolgens weer uit en iemand zit boven te internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

je kunt met een router niet beneden inloggen. Je PC beneden zegt gewoon aan de router "Ik wil op internet" en de router opent de verbinding met Casema. Als je een tijdje het internet niet gebruikt kan je de router instellen dat hij de verbinding sluit (Idle timeout). Mocht iemand op de PC boven in die tijd ook internetpagina's willen opvragen, komt deze aanvraag ook gewoon op de router erbij. Het maakt hierbij niet uit of dit tegelijkertijd is, mijn router kan in elk geval tot 254 computers tegelijkertijd van internet voorzien. Je hoeft op geen enkele computer dus in te loggen bij casema, de router verzorgt dit helemaal en je hebt er geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:51 schreef Dweil het volgende:
je kunt met een router niet beneden inloggen. Je PC beneden zegt gewoon aan de router "Ik wil op internet" en de router opent de verbinding met Casema. Als je een tijdje het internet niet gebruikt kan je de router instellen dat hij de verbinding sluit (Idle timeout). Mocht iemand op de PC boven in die tijd ook internetpagina's willen opvragen, komt deze aanvraag ook gewoon op de router erbij. Het maakt hierbij niet uit of dit tegelijkertijd is, mijn router kan in elk geval tot 254 computers tegelijkertijd van internet voorzien. Je hoeft op geen enkele computer dus in te loggen bij casema, de router verzorgt dit helemaal en je hebt er geen omkijken naar.
Ik snap het :) Maar zit er bij die router ook een ingebouwde hub?

edit:

Weet je ook hoe duur die Vigor 2200E is en waar ik hem kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

beter zelfs: die Vigor router heeft een ingebouwde Switch. De Vigor router (zie pricewatch) is te koop voor 449 piekkies, maar iemand in Vraag en aanbod biedt hem ook tweedehands aan. Handelt en overwin :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 10:55 schreef Dweil het volgende:
beter zelfs: die Vigor router heeft een ingebouwde Switch. De Vigor router (zie pricewatch) is te koop voor 449 piekkies, maar iemand in Vraag en aanbod biedt hem ook tweedehands aan. Handelt en overwin :-)
Kun je uitleggen wat zo'n switch nou precies inhoudt? Want ik dacht namelijk dat dat iets was waarbij je een schakelaar moest omhalen om bijv. op een andere computer op internet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10759

Krijg je een COM21 modem of wordt het zo'n brak ding over de seriele kabel ?? als het het laatste is kan je gewoon een netwerkje maken tussen de computers en dan installeer je microsoft internet delen, werkt perfect hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

verschil HUB - Switch: een HUB stuurt netwerkdata door naar alle andere poorten, een Switch stuurt deze door naar de poort waar de ontvanger op zit. De computers aangesloten op een switch ontvangen dus alleen data die ook daadwerkelijk voor hun zijn bestemd. Dit werkt veel sneller. Een switch verdient dus duidelijk de voorkeur boven een HUB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:00 schreef im_me het volgende:
Krijg je een COM21 modem of wordt het zo'n brak ding over de seriele kabel ?? als het het laatste is kan je gewoon een netwerkje maken tussen de computers en dan installeer je microsoft internet delen, werkt perfect hier
Ik krijg een Com21 modem, heb broadband premium besteld. Heb gister ff gekeken bij iemand hoe snel het ging, gaat met zo'n 60+ kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu

Kid Buu

Huh, Pietje?

Topicstarter
Op vrijdag 31 augustus 2001 11:02 schreef Dweil het volgende:
verschil HUB - Switch: een HUB stuurt netwerkdata door naar alle andere poorten, een Switch stuurt deze door naar de poort waar de ontvanger op zit. De computers aangesloten op een switch ontvangen dus alleen data die ook daadwerkelijk voor hun zijn bestemd. Dit werkt veel sneller. Een switch verdient dus duidelijk de voorkeur boven een HUB.
Ok bedankt, ik begrijp het. In de pricewatch staat dat die Vigor 2200E een mxstream router is, maar ik neem aan dat je die gewoon ook voor casema kunt gebruiken.

(sinds wanneer worden er speciaal routers voor alleen mxstream gemaakt :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:00 schreef im_me het volgende:
Ai ik heb het hele verhaal dus uitgelegd aan he hand van het "Com21 of ander modem met Ethernet poort uitgang"-uitgangspunt. Mocht je inderdaad tot een van de minder bedeelde bezitters van een serieel modem behoren, gaat dit verhaal dus niet op. Dan moet je een router hebben met seriële aansluiting. Mijn Kingston router heeft dit in elk geval ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:03 schreef Perfect_Cell het volgende:

Ok bedankt, ik begrijp het. In de pricewatch staat dat die Vigor 2200E een mxstream router is, maar ik neem aan dat je die gewoon ook voor casema kunt gebruiken.

(sinds wanneer worden er speciaal routers voor alleen mxstream gemaakt :?)
De Vigor 2200E is een Kabel/ADSL router die toevallig ook MxStream ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9756

Je kunt ook een Nexland router gebruiken,
bijvoorbeeld de ISB SOHO. Die heb ik ook voor m'n
chello en een collega gebruikt 'm voor ASDL. Hij
ondersteund dus PPPoE. Aanrader !

http://www.nexland.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweil

Dweil

Dual Xeon powered

Ik ben dus niet Vigor fan ofzo, ik zei alleen dat het een populaire router is. Heel veel merken maken Kabel/ADSL routers, variërend in prijs, mogelijkheden en gemak.

Bekende merken zijn bijvoorbeeld Linksys, Netgear, Cisco, Edimax, SMC, Zyxel en dus Draytek met hun Vigor serie.

Ik persoonlijk had nog nooit gehoord dat Kingston routers maakten, totdat ik er zelf een had. Daarmee zijn ze trouwens nu wel mee gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34219

Op vrijdag 31 augustus 2001 11:02 schreef Dweil het volgende:
Ik snap het nog niet helemaal. Wat gebeurt er dan precies anders wanneer je je internetverbinding deelt mbv een switch ipv een hub? En wat is precies het voordeel?

En kan je met enkel een hardwarematige router ook printers en bestanden sharen? Of moet je dan een hub/switch in je router ingebouwd hebben of er apart op aansluiten?

Ik zou namelijk graag 2 pc's verbinden om internet, printer en bestanden te delen. Maar kan ik dan best een hardware router kopen of een P133 gebruiken als softwarematige router en firewall? Gewoon verbinden met een crosscable wil ik namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52021

Hey,

Ik las dat het mogelijk was om dus met een Com21 modem internet verbinding te kunnen maken maar hoe doe je dat dan? Want Wanadoo geeft een Dynamic IP adres! hoe maakt hij dan verbinding met de modem? en hoe moet ik dat instellen? ik heb een UNEX BROADBAND ROUTER. Maar ik kom er zelf niet uit! Wie kan mij helpen?!!?!?

Alvast bedankt!

Greetingz,

Jeff [DRAXS_NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59161

Met een vigor 2200E gaat dit prima wel de nieuwe firmware erin zetten versie 2.31 ik heb een Eurodocsis modem. Ik weet niet of het met COM21 werkt maar als je een nieuwe klant bent dan zal je ook wel eurodocsis krijgen. Een maal ingelogd dan het iedere computer verbinding met internet werkelijk een fluitje van een cent.

Succes
Perfect_Cell schreef op 30 augustus 2001 @ 23:45:
Hallo,

Ik krijg binnekort internet via casema en was van een plan om een router te kopen om internet te sharen.

Nu is mijn vraag of dat wel mogelijk is met casema aangezien je telkens moet inloggen voordat je op internet wilt.

Zoja, hoe zit dat dan als ik beneden inlog en iemand wil boven ook internetten. Moet diegene die boven internet dan eerst ook inloggen of hoeft dat niet aangezien ik dat beneden al is gedaan. En hoe zit het dan als ik beneden de computer uitzet, kan diegene boven gewoon doorinternetten of moet ie dan opnieuw inloggen?

Bij voorbaat dank

edit:

Heb de search al gebruikt maar kon niets vinden
Pagina: 1