Toon posts:

Experiabox 10A problemen met paswoorden en NordVPN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
Ik gebruik al jaren NordVPN naar volle tevredenheid.
Een vrij simpele opzet met een PC die via mijn experiabox het net op gaat.

Tot voor kort had ik een versie 10. Die legde het loodje en ik kreeg een nieuwe opgestuurd, maar dat is een 10A. Zucht, alles opnieuw opzetten dus.
Tot mijn verbazing wist mijn de nieuwe 10A de namen van mijn wifi netwerk en ook de paswoorden. Bijzonder dus. Hoe wist die box dat?

En wat ik niet aan de praat krijg is het benaderen van de experiabox als NordVPN is ingeschakeld. Dat was geen enkel probleem met de vorige. Ik benaderde hem met 192.168.2.254 en ik kon inloggen.
Dat lukt nu alleen als ik eerst NordVPN uitschakel.

Geen flauw idee waar dat plotseling vandaan komt.

Heeft iemand een idee?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Beste antwoord (via Ortep op 27-01-2023 10:32)

• 1superheld
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:36
De volgende DNS rule moet in de dns server/host file staan.

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

Alle reacties

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-03 23:41
het systeem waar de boxen mee koppelen om diensten op te halen enz.
staat ook de aangepaste wifi gegevens op voordeel daarvan is krijg je nieuwe box worden die instellingen weer ingeladen en je hoeft niks aan te passen.

v10 had andere manier van login.
v10a werk met een https als inlog al is deels cert er tussen uit gehaald.
probeer is incognito mode in edge firefox chrome

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• 1superheld
De volgende DNS rule moet in de dns server/host file staan.

192.168.2.254 mijnmodem.kpn

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Topicstarter
@jopoh
Handig dat ze dat doen met die opslag. Jammer dat mijn port forwarding er niet in staat. Maar dat is opgelost.
De incognito mode heeft geen effect.

@1superheld Bedankt dat deed het hem.
Ik begrijp alleen niet waarom dat zo is. Je moet toch alles op basis van het ip adres kunnen benaderen. En dat is wat ik deed. En mijn PC snapt het wel, wat als NordVPN niet aan staat dan lukt het. Blijkbaar doet de VPN iets wat ik niet snap

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• 1superheld
Ortep schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:35:
@jopoh
Handig dat ze dat doen met die opslag. Jammer dat mijn port forwarding er niet in staat. Maar dat is opgelost.
De incognito mode heeft geen effect.

@1superheld Bedankt dat deed het hem.
Ik begrijp alleen niet waarom dat zo is. Je moet toch alles op basis van het ip adres kunnen benaderen. En dat is wat ik deed. En mijn PC snapt het wel, wat als NordVPN niet aan staat dan lukt het. Blijkbaar doet de VPN iets wat ik niet snap
De router wil op HTTPS benaderd worden, hiervoor heeft KPN een redirect aangemaakt van http://192.168.2.254 naar https://mijnmodem,kpn, waar een valide HTTPS certificaat op zit.
Zo is de verbinding tussen router / computer secure. Na de redirect vraag je aan NordVPN 'welk ip hoort bij mijnmodem.kpn, maar dat snapt NordVPN niet.

NordVPN kent mijnmodem.kpn niet, want dat is een specifieke DNS entry binnen de DNS van KPN.
Ook als je een andere DNS provider dan KPN instelt, zal er een fout optreden.

[Voor 4% gewijzigd door 1superheld op 27-01-2023 11:52]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee