Toon posts:

Nieuwe videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• annazandee
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 12-02 12:01
Hallo, ik ontvang graag advies van jullie betreft videokaart. Op dit moment heb ik een AMD RX 5700 XT-videokaart (8GB), gekocht in 2020. Soms heb ik daar problemen mee, zoals opeens geen beeld (crashen) tijdens het gamen. Ik wil graag Hogwarts Legacy spelen en via "Can I Run It?" zie ik dat ik de minimale specs heb en dat mijn videokaart out-of-date is. Probleem is dat ik geen ballen verstand heb van computers of videokaarten. Hieronder is de samenstelling van mijn PC.

CPU: AMD Ryzen 7 3700X 8-Core Processor
RAM: 16GB (Ballistix Gaming - GeheugenDDR4)
Moederbord: MSI B450M Mortar Max
SSD: Crucial P1 1TB
Voeding: Fractal Design ION+ 560W Platinum
CPU Koeler: Scythe Mugen 5 PCGH Edition

Ik zoek een?
Videokaart, om de nieuwste games op te kunnen spelen (Hogwarts Legacy)

Wat is je budget?
Tussen 400-600 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu een AMD, maar ik weet dus niet of andere merken samen met mijn andere onderdelen kan

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie hier boven

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:21
Aanbevolen specs dus waarvan de cpu er iets boven zit. https://www.hogwartslegacy.com/en-us/pc-specs

Waarom denk je dat de videokaart het crashen veroorzaakt?
Is het BIOS van het moederbord up to date?

• SunsetSundae
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:44
Inderdaad, je zit helemaal niet onder de minimale systeemeisen, je zit net iets boven aanbevolen. Het staat letterlijk ook zo op die site: https://www.systemrequire...nts/hogwarts-legacy/20264

Die crashes zijn natuurlijk wel vervelend, maar daar zou ik eerst wat aan proberen te doen voordat je een nog prima bruikbare kaart gaat vervangen.

Probeer om te beginnen eens een volledige de-installatie van alle videodrivers met DDU. Dit verwijdert ook oude restanten die mogelijk voor conflicten zorgen, vooral als er eerder een Nvidia-kaart in heeft gezeten. En daarna AMD Adrenalin weer downloaden/installeren zodat je een recente driver krijgt.

BIOS update is ook altijd een goed begin.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:34
Hogwarts Legacy Recommended Requirements

CPU: Intel Core i7-8700 (3.2Ghz) or AMD Ryzen 5 3600 (3.6 Ghz)
RAM: 16 GB
VIDEO CARD: NVIDIA GeForce 1080 Ti or AMD Radeon RX 5700 XT or INTEL Arc A770
PIXEL SHADER: 5.1
VERTEX SHADER: 5.1
FREE DISK SPACE: 85 GB
DEDICATED VIDEO RAM: 8192 MB
Waar haal jij vandaan dat je kaart out of date is?

Hij is gewoon recommended.

Een RX 470 is minimum, die is de helft zo snel als een RX 5700 XT

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-03 19:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

5700XT is recommended voor 1080p high, dus wat dat betreft zit je bij die resolutie wel goed.

Als je echter een QHD of 4K scherm gebruikt is het misschien inderdaad een iets ander verhaal. Wat voor monitor gebruik je?

Het crashen is natuurlijk ook geen goed teken, gebeurd dat enkel bij intensieve taken (games) of ook als je alleen aan het browsen bent?

[Voor 4% gewijzigd door Wolvganger op 26-01-2023 21:18]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee