[Car] Subwoofer valt weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XDarkrazorX
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 02-02-2023
Mijn vraag
goedendag, ik heb al van het begin problemen met mijn subwoofer. hij valt op een bepaald volume weg tot als ik hem terug zachter zet. ik heb alles nagekeken en ik denk dat ik qua waardes en aansluitingen goed zit. soms valt mijn versterker helemaal uit en moet ik langs de weg stoppen om even met de kabel te prullen aan de batterij
hetgeen wat ik gebruik: Sub= JBL stage 1200D 500w RMS 1000w 2ohm
Amp= JBL Club A1000 600w RMS op 4ohm en 1000w RMS op 2ohm
Kabels: 4awg kabels + 100ampere zekering
Batterij: 44ampere

MVG

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:53
* knip *

Als je niets zinnigs bij te dragen hebt, post dan niet en bespaar anderen deze onzin.

[ Voor 66% gewijzigd door S1NN3D op 26-01-2023 15:37 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04 15:37
Corrosie op je connectoren? Als je aangeeft dat je even moet "prullen" aan de kabel om hem weer aan de gang te krijgen, dan klinkt het alsof de integriteit van de aansluiting instabiel is. Je zou alle connectoren eens kunnen bekijken en dan opschuren/reinigen.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:11
Dat klinkt als een versterker die in 'protect' springt.
Dan kun je inderdaad met de kabel prullen om de spanning eraf te halen er weer er op te zetten.. maar eigenlijk gaat er gewoon iets fout in het systeem en door met de kabel te 'pielen' negeer je het oorspronkelijke probleem en reset je de boel en ga je vrolijk verder.
De versterker springt niet voor niets in protect (of in jouw woorden: valt helemaal uit)
Zonder verdere foto's is het lastig raden wat het daadwerkelijke probleem veroorzaakt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-05 20:46
Ik weet niet wat jij verstaat onder even prullen met de kabel, maar als dat betekent dat je aan de kabel morrelt, die kabel even op en neer beweegt, dan klinkt het alsof die kabel niet goed vast zit.

Dan kan je beter een brandblusser bij de hand houden.
(En je auto uit de buurt van andermans auto parkeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:43
Inderdaad, ook mijn eerste gedachte. Perfect recept voor een autobrand.

Alle verbindingen goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-04 20:12
Ik had iets soortgelijks in mijn auto, maar ipv een subwoofer heb ik een compo set versterkt. Als volume omhoog ging vielen mijn speakers uit. Ik heb toen dikkere kabels gelegd naar de deuren toe, dus mijn audio gaat niet meer via de normale oem kabels van de fabrikant (erg dunne). Sinds ik mijn speaker kabels verdikt heb, heb ik nergens last van. Waren wel deurspeakers van 300Watt ipv de 25 Watt oem.

Als je de gain lager zet en dan hetzelfde volume probeer waar hij van uitvalt. heb je dan nog steeds het probleem? Lijkt als er een vermogen beveiliging aangaat waardoor de audio wegvalt.
Pagina: 1