sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Keramische tuin tegels moeilijk schoonmaken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-03 20:35
Wij hebben voor een dik jaar onze tuin vernieuwd met allerlei bomen en struiken, gras en ook een terras met Keramisch tegels (Ceraton nordic sand)

https://www.steencentrum....-60x60x4-cm---nordic-sand

Deze tegels zien er mooi uit, maar het schoonmaken is bijna niet te doen. je mag geen zwaar spul gebruiken maar zonder zwaar spul krijg ik ze niet meer mooi. vooral zie je goed dat ze klein laagje zwarte binnen te worden.

HG Keramisch tegel reiger,
Cerasol - Sterk onderhoudsreiniger
Groenzeep /Dreft enzz
Moeller HMK M585

tot heden werkt dit allemaal niet. Enige wat werkt is Commandant voor de auto :) :)

dit heb ik op een tegel eens uitprobeerd en dit werkte perfect.

Iemand Tips!?

Alle reacties

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03 16:50
Als Commandant perfect werkt, waarom gebruik je die dan niet?

• bjornricardo33
aantal mensen zeiden dat dit spul te sterk was voor de tegels.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:09
Hoe poets je die tegels? Met een stevige schuurborstel (die met een ankertje in van bij je grootmoeder)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• bjornricardo33
Hogedrukreiniger of schrobber. Commandant heb ik gebruikt met een schoonmaakdoek

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07:21
Ik heb deze tegels ook, bijna 2 jaar. Maar ik herken niet wat je zegt over het zwarte laagje. Mijn tuin is op noordwest en los van wat groene aanslag tijdens de winter blijven ze mooi van kleur. Het enige wat ik doe is na de winter schrobben met een sopje en naspoelen met tuinslang.
Zou het kunnen dat je met de hogedrukreiniger de natuurstenen bovenlaag wat poreuzer hebt gemaakt? Misschien nu eerst goed reinigen en dan een beschermingslaag erop?
Edit: kijk voor een toplaag voor natuursteen

[Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 26-01-2023 17:35. Reden: Wat beter geformuleerd]

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04:14
Die tegels moeten wel heel erg glad wil er niets op kunnen leven. Als de tegels enigszins poreus zijn en je gebruikt vloeibare schoonmaakmiddelen die (een beetje) biologisch afbreekbaar zijn, geef je de algen in feite te eten. Ik zou zeggen dat je met lage druk stoom betere resultaten zou moeten halen? Heb je soms last van grond die continu de tegels op waait? Dat zijn ook voedingsstoffen.

[Voor 12% gewijzigd door biomass op 26-01-2023 17:45]

• bjornricardo33
Begin heb ik met zwakste hogedruk spuit de tegels gereinigd. Verder heb ik er een coating op gedaan. Coating maakt de tegels wel erg glad bij regen.

Het lijkt erop dat tussen de voegen een laagje alg ontstaat ( anti onkruid voegen werkt helaas niet ) alg krijg je een eenvoudig weg. Zwart laagje zal ik proberen bij beter weer, met commandant te Reinigen plus nogmaals een coating erop. Commandant lijkt alles weg te halen daarom de coating.

Buren hebben dennenboom en nog paar andere bomen die natuurlijk in het najaar flink wat bladeren verliezen.

Snap zelf niet gezien de hoge prijs wat wij hebben betaald dat deze keramische tegels zo snel vuil worden en eigenlijk niet eenvoudig te reinigen zijn.

Stoomreiniger is wel een goede, deze ga ik eens lenen bij een bouwmarkt

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06:58
Betontegels worden poreus van een hogedrukreiniger, maar keramische tegels hebben een dichte keiharde toplaag.
Daar gebeurt echt helemaal niks mee als je een hogedrukreiniger gebruikt.

Ik heb al 7 jaar keramische tegels, spuit ze elk jaar minstens 1x af, en dan zijn ze echt weer als nieuw.

Alleen uitkijken voor de voegen.
Ik gebruik niet de vuilfrees, maar de terras reiniger of brede auto nozzle.

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Wij hebben al jaren keramische tegels. 's Winters worden ze inderdaad wat smoezelig, maar zodra de zon er een keer goed op geschenen heeft - zo rond maart / april - dan zijn ze weer brandschoon. De stukken waar de zon niet echt bij komt kan ik gewoon met een bezem en water wegpoetsen.
Keramiek is keihard, daar gaat niets 'in' zitten. Alles wat je aan vuiligheid ziet ligt er dus echt 'bovenop' en zou je zo moeten kunnen wegvegen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee