• MarcScheffer
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-02 16:22
Ha tweakers,

Ik heb twee (dure) pinautomaten waar ik vanaf wil. Een pasbetaling kan technisch al op je telefoon (handig als mensen geen bankapp hebben waar je natuurlijk een QR code voor zou kunnen gebruiken). Ik las dat met 'Tap to Pay' je pasbetalingen ontvangen vanaf IPhone 11.
Voor ik mijn IPhone 10 afschrijf evenals de pinautomaten en een IPhone 14 aanschaf wil ik eerst weten of dit hier in Nederland inderdaad werkt. Of moet ik dan toch een provider in de arm nemen die weer provisie gaat nemen? Het was toch de bedoeling dat dat gratis zou kunnen zoals overal elders in de wereld?
Ben benieuwd of je iemand kent die dit doet en of dit werkt.

Hartelijke groet, Marc

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:31

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Stripe.com biedt dat volgens mij aan om maar een voorbeeld te noemen, maar je begrijpt dat voor niets de zon op gaat en ook dat niet gratis is. De vraag is dus even of dat voor jou de beste oplossing is.

Sowieso denk ik dat het handig is om even aan te geven waar je dit voor gebruikt. Als je een foodtruck hebt en bij de lokale bingoclub gaat staan is tap to pay misschien niet de oplossing want die willen gewoon hun pinpas ergens in stoppen en een PIN in typen.

De context kan helpen met het meedenken naar oplossingen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:17
Hann1BaL schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:14:
Als je een foodtruck hebt en bij de lokale bingoclub gaat staan is tap to pay misschien niet de oplossing want die willen gewoon hun pinpas ergens in stoppen en een PIN in typen.
Mee eens hiermee, zelf zou ik het niet fijn vinden als ik mijn pas ineens tegen iemand z'n telefoon moet aantikken, dan is zo'n pin apparaat die eraan gekoppeld is wat fijner.

plus het komt ook vrij vaak voor dat zo'n pas ineens om een code vraagt, zelfs als je de limiet voor contactloos betalen op een dag nog niet hebt behaald

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:49
Ik dacht dat Tap to Pay alleen nog maar in de US beschikbaar was, maar wellicht dat het via Stripe dan ook voor andere landen beschikbaar is gekomen. Ik zou daar nog niet zomaar instappen voordat het ook echt via Nederlandse banken beschikbaar is. De vraag is of het nu überhaupt dan voor Nederlands pinpassen compleet werkt.
https://support.apple.com...security/sec72cb155f4/web

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Ik weet niet bij welke bank je zit, anders is wellicht Rabobank SmartPin iets,
een pinapparaat aan je mobiel gekoppeld.

https://www.rabobank.nl/b...o-smart-pay/rabo-smartpin

Ja natuurlijk zitten daar kosten aan maar weet niet of dat in verhouding staat met je huidige oplossing.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Aansluitend op @Andre_J zijn er natuurlijk tal van PIN methodes en abonnementen met verschillende prijzen. Dus misschien valt er inderdaad wat te vergelijken en een betere oplossing toe te passen.

Maar ga dan vooral eerst analyseren:
Hoeveel betalingen dit gaat
Demografie van de betalingen - gaat een nieuwe oplossing voor alle klaten werken

Zonder die context is er verder weinig zinnigs te vermelden,

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:05

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Is SumUp niet iets voor je? https://www.sumup.com/nl-nl

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 11:40
mijn lokale loempiaboerin heeft ook Sumup, dan kan het nooit duur zijn! die doet 100+ transacties van €2 per dag ofzo..

gang is alles

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
Mijn vriendin werkt nu een jaar probleemloos met Zettle een vergelijkbare dienst als Sumup maar dan van Paypal. Je koop dan een apparaatje van ~15 euro die met bluetooth is gekoppeld op je telefoon. Op je telefoon maak je de transactie aan en er kan gepind worden. Je draagt een bepaald percentage per transactie over naar Zettle. Dit zijn verder imo niet afschrikwekkend al helemaal niet vergeleken met de traditionele pin boeren.

Wij hebben toen de keuze gemaakt voor Zettle omdat zij diverse koppelingen bieden die direct samenwerken met online boekhoudpakketten. Sumup was iets goedkoper maar bij die partij moest ik wel elke transactie handmatig verwerken in m'n boekhouding. Tijd technisch was de volledig geautomatiseerde boekhouding via Zettle voor mij goedkoper.

• Patrick22221
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Nou hoe dat werkt, heel simpel. NIET.

Je moet bij je dure automaten blijven, wat ze hierboven zeggen, sumup of zettle. Sumup word het meest gebruikt.

Een kleine research vanuit de topic starter was mooi geweest.

Tenzij je in US woond, ben je dus aan het bovenstaande gecluisterd
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee