Toon posts:

Gek van alle adviezen | PS5 Monitor

Pagina: 1
Acties:

• Xcelinex
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15-03 07:38
Overal krijg ik een ander advies, gisteren ook weer in de mediamarkt. Dus ik dacht; de beste plek om dan op terug te vallen is Tweakers haha.

Het zit zo;
Ik heb eindelijk een ps5 weten te bemachtigen, heel fijn alleen nu komt het:
Momenteel speel ik met mijn ps4 op een 24'' IPS monitor van Acer, full HD 1920 x 1080, 75hz.
Niet optimaal met gamen maar ik heb het altijd wel prima gevonden.

Uiteraard hebben we ook een mooie grote 4K tv in huis hangen, maar mijn man is niet zo van het gamen dus kijkt daar vaak zijn series op en ik heb mijn eigen game hoek, waar ik dus een monitor heb hangen.

Nu wil ik graag een andere monitor voor de PS5 aanschaffen maar ik zie door het bomen het bos niet meer.
Ga je dan voor een 4K scherm met 60hz? Of ga je voor 165hz en dan een resolutie van 2560x1440?

Ik speel enkel op Maandagavond Call of duty met een groep vriendinnen, verder speel ik eigenlijk allemaal Single player games zoals Horizon, Fallout, Forspoken ben ik mee begonnen enz.
Ik hou spellen met een mooi verhaal en mooie omgeving.

Het liefst wil ik ook een iets groter scherm, dus 27 of 32''.
27 zou perfect passen. Ik zit er ook niet heel ver vanaf.

Vergeleken met het acer scherm wat ik nu heb, ga ik er sowieso op vooruit :+ maar ik twijfel dus tussen de volgende schermen:

Philips 27M1C5500VL/00 - 27'' - 2560x1440 - 165HZ ( en dan hebben ze ook nog een 32'')
https://www.coolblue.nl/p...ilips-27m1c5500vl-00.html

LG 27UL550 - 27'' 4k 60hz
https://www.coolblue.nl/product/833780/lg-27ul550.html

Of een 4k tv van 32'' ?

Wellicht hebben jullie een beter idee.. mijn budget ligt ongeveer bij max 400 euro. Dankjewel alvast

• Warmerfare
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-01 15:40
Ik heb zelf een LG 27" 4k scherm, maar dan de variant met usb-c. Ik vind het een erg prettig scherm en (in mijn geval met een xbox) fijn om op te gamen. 4k voelt voor mij lekker scherp aan, wat ik erg prettig vind. Ik heb ook een laptop met 165 Hz refresh rate en ik vind dat toch een stuk minder spannend (verschilt per persoon, maar ik zie geen verschil). Mijn advies zou zijn om naar de winkel te gaan en even rustig de tijd te nemen om te kijken wat je zelf prettiger vind.

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:52
Als 60fps (Hz) prima is lekker de LG 27UP850 nemen, voor 300,- in de aanbieding momenteel! Naar mijn idee de enige logische keus nu ;)

Als je 120hz (120 fps modus in sommige games) wil moet je naar een HDMI 2.1 scherm maar dat is naar mijn mening te duur naar mijn idee dan beter wat extra nog uitgeven voor een LG OLED 42 inch

Vind alleen 120hz op consoles niet zo boeiend omdat het scherpte kost en lang niet alles games het hebben en zon scherp kost je minimaal 550,-

1440p zou ik niet doen, 4K op 27inch via PS5 is Nice! Bij monitors wel letten op IPS scherm liefst LG zelf goeie ervaringen mee al vond ik de HDMI 2.1 monitor van hun niet zo vanwege een fan die er in zit wat vind ik teveel lawaai maakte.

[Voor 19% gewijzigd door JWFpeters op 26-01-2023 15:53]

• Xcelinex
Warmerfare schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:26:
Ik heb zelf een LG 27" 4k scherm, maar dan de variant met usb-c. Ik vind het een erg prettig scherm en (in mijn geval met een xbox) fijn om op te gamen. 4k voelt voor mij lekker scherp aan, wat ik erg prettig vind. Ik heb ook een laptop met 165 Hz refresh rate en ik vind dat toch een stuk minder spannend (verschilt per persoon, maar ik zie geen verschil). Mijn advies zou zijn om naar de winkel te gaan en even rustig de tijd te nemen om te kijken wat je zelf prettiger vind.
Ah super! Jaa ik was nu dan in de Media markt maar alle monitoren stonden daar zowat uit dus kon ook niet echt iets zien. Super irritant, en er stonden er erg weinig haha

Ik denk zelf dat ik ook weinig verschil ga merken, ik speel nu Call of duty op 75hz haha en nooit echte problemen mee ervaren.

en 27'' vind je ook een mooi formaat?

• Xcelinex
JWFpeters schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:50:
Als 60fps (Hz) prima is lekker de LG 27UP850 nemen, voor 300,- in de aanbieding momenteel! Naar mijn idee de enige logische keus nu ;)

Als je 120hz (120 fps modus in sommige games) wil moet je naar een HDMI 2.1 scherm maar dat is naar mijn mening te duur naar mijn idee dan beter wat extra nog uitgeven voor een LG OLED 42 inch

Vind alleen 120hz op consoles niet zo boeiend omdat het scherpte kost en lang niet alles games het hebben en zon scherp kost je minimaal 550,-

1440p zou ik niet doen, 4K op 27inch via PS5 is Nice! Bij monitors wel letten op IPS scherm liefst LG zelf goeie ervaringen mee al vond ik de HDMI 2.1 monitor van hun niet zo vanwege een fan die er in zit wat vind ik teveel lawaai maakte.
ah bedankt! ik denk dat die 60hz niet zo een groot probleem gaat zijn omdat ik natuurlijk nu al jaren game op een scherm met 75hz ..en call of duty doet het daar persoonlijk voor mij prima op, wellicht omdat ik niet zo fanatiek ben met dat spel haha

is dat deze LG?
https://www.mediamarkt.nl...g-27up850n-w-1737962.html

Of deze
https://www.bol.com/nl/nl...lOOQ_0_12.14.ProductImage

in ieder geval super bedankt voor de hulp so far!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 11:52
Xcelinex schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:18:
[...]

ah bedankt! ik denk dat die 60hz niet zo een groot probleem gaat zijn omdat ik natuurlijk nu al jaren game op een scherm met 75hz ..en call of duty doet het daar persoonlijk voor mij prima op, wellicht omdat ik niet zo fanatiek ben met dat spel haha

is dat deze LG?
https://www.mediamarkt.nl...g-27up850n-w-1737962.html

Of deze
https://www.bol.com/nl/nl...lOOQ_0_12.14.ProductImage

in ieder geval super bedankt voor de hulp so far!
60HZ ben je gewend. Die 75HZ van je monitor werd niet gebruikt omdat de output 60hz is.

Je Playstation 5 doet alleen 60hz tenzei je 120hz toelaat omdat een spel zoals Destiny 2 dat kan maar dan gaat de resolutie terug naar 1080P en persoonlijk wou ik dat niet. Speel daarom nu ook PC ';) Het is wel merkbaar en ik meende dat COD die functie ook heeft maar de 1 zweert erbij en de nader zegt er niks van te merken. Vind het vooral fijn dat het vloeiender is maar ik vond het niet fijn bij de Playstation 5 dat de game minder mooi werd. Ik hou van mooie plaatjes dus console gewoon 60HZ prima. Maar no way dat ik nog games onder de 60fps/hz speel bijvoorbeeld.

27 inch 4k is heel mooi scherp en scherper dan op een grote tv omdat je dichtere ppi hebt vanwege het kleinere scherm. Hoe kleiner de pixel (het scherm) hoe scherper het beeld. Vond het heel fijn op de PS5 toen. Alleen ben nu helemaal van OLED.

Over de LG. In principe doet die van 200,- het ook prima maar zou die van 300,- nemen is gewoon een beter scherm maar ze hebben beide Freesync dus wat dat betreft....... maar heb niet het idee dat je een persoon bent die snel en veel wisselt van Hardware dus dan beter wat extra en wat beter als je er toch langer mee doet. Als je van plan bent de PLaystation 5 uiteindelijk naar de TV te verhuizen ja dan wellicht beter de goedkopere want scheelt geld.

Die van 300,- heb ik zelf gehad en kan ik je 100% garanderen dat het mooi is. Enigste wat kan zijn is IPS glow maar dat is een lotterij bij alle merken en de grootste reden dat ik naar OLED ben gegaan, ook op PC. Vond het bij de LGs altijd wel meevallen.

[Voor 16% gewijzigd door JWFpeters op 26-01-2023 17:39]

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:56

ByteDelight

Retro computing is alive!

Ik heb vorig jaar drie 2560x1440 144Hz schermen aangeschaft, voor mij en de kids.
60/75Hz naar 144Hz is een wereld van verschil bij shooters (hoger dan 144Hz zie je meestal niet meer).

Als de PS5 2560x1440 @120Hz of 144Hz ondersteunt (ik meen gelezen te hebben dat dit in het begin niet het geval was), dan raad ik je aan die resolutie te verkiezen boven 4K @60Hz, als je meer uit shooters wil halen.
4K is dan wel iets mooier, maar niets kan op tegen high-refresh in shooters en andere snelle spellen.

Oh, ik heb op mijn PC (workstation en game-bak):
- AGON 2560x1440 @144Hz
- Lenovo 2560x1440 @60Hz
- Samsung 4K @60Hz
Dus ik kan kiezen ;) Weet niet of dat bij een PS5 kan.

Ik zag net toevallig nog een AOC scherm voor €150 op vraag en aanbod - daar kun je het echt niet voor laten!
v&a aangeboden: AOC Q27G2U/BK Zwart

[Voor 4% gewijzigd door ByteDelight op 26-01-2023 17:44]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:12
Xcelinex schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:51:
Overal krijg ik een ander advies, gisteren ook weer in de mediamarkt. Dus ik dacht; de beste plek om dan op terug te vallen is Tweakers haha.
Hier krijg je natuurlijk ook van iedereen ander advies :+

• Xcelinex
Marco-Peters schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:15:
[...]

Hier krijg je natuurlijk ook van iedereen ander advies :+
Haha ja dat is waar maar wel beter dan in de media markt 😂

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit klinkt meer als aankoopadives en die hoort in de koopadviesfora. Ik verplaats even.

Move VB -> CKA

Soittakaa Paranoid!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee