Toon posts:

RJ45 connector Cat6 krimp probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Crippah
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-03 19:18
Hallo allemaal. Ik heb wat problemen met een nieuwe Cat6 kabel

Ik gebruik de volgende kabel:
https://www.kabelshop.nl/...6GY100-i14382-t26103.html

Deze kabel heb ik getest middels een vlammetje onder de aderen te houden. De kabel is 100% koper.

Op deze Cat6 kabel heb ik de volgende connectoren geprobeerd te krimpen: https://www.bol.com/nl/nl...ks/9300000044114996/?s2a=

Als krimptang gebruik ik, destijds bij de gamma gekocht:
https://www.kabelshop.nl/...013358-i19405-t24758.html

Ik krijg steeds geen connectie op bepaalde aderen. Dit is geheel random. Kabels zaten er allemaal netjes in en recht boven. Dit omdat het doorsteekstekkertjes zijn en niet moeilijk om de kabels er goed recht in te krijgen. Na 4 stekkers erop gezet te hebben had ik eindelijk connectie op alle 8 aderen. Het lijkt wel alsof de mesjes van deze connectoren niet goed door de huls heen komen om connectie te maken. Nou heb ik hier niet eerder last van gehad omdat ik altijd goedkope Cat5e CCA kabels gebruikte en daar kennelijk makkelijk door de huls heen kwam. Dit vanuit pure onwetendheid dat er een verschil was tussen CCA en CU. Mijn vraag is, heb ik met de goedkope connectoren daar duurkoop van gemaakt? Heeft iemand anders dit eens eerder meegemaakt?

Alvast bedankt voor de moeite ;)

Beste antwoord (via Crippah op 26-01-2023 21:14)

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:02
Dat heb je vakker met soepele kabel. (Meerdere kernen) bij universele knijp stekkers.
De kernen buigen weg zonder dat de mesjes kerven in de aders.

Alle reacties

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:06
Volgens mij heb je dit type tang nodig: https://www.netwerkkabel....-en-rj45-connectoren.html

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:02
Dat heb je vakker met soepele kabel. (Meerdere kernen) bij universele knijp stekkers.
De kernen buigen weg zonder dat de mesjes kerven in de aders.

• Crippah
Ah dat maakt het duidelijk. Dankjewel. Heb vandaag nog een paar kabels geknepen die allemaal gelukkig goed gegaan zijn. Volgende keer maar paar goeie stekkers voor de juiste ader soort halen ipv de universele.

• WouterF
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-02 22:32
*knip* linken naar je eigen website is niet toegestaan

[Voor 88% gewijzigd door rens-br op 30-01-2023 09:22]

• Crippah
@EverLast2002 Het verschil in het type tang voor doorsteekmontage en een normale tang is dat de doorsteektang de uitstekende kabels direct afknipt wanneer je de kabel krimpt. De uitstekende kabels kan je ook afsnijden of je normale tang gebruiken. Daar hoef je niet expliciet een speciale tang voor te hebben.

@WouterF De informatie in de link was bij mij grotendeels al duidelijk. Alleen het stukje helemaal onderaan over de kwalitatieve 30µ" tot 50µ" connectoren was bij mij nog onbekend. Bedankt voor het doorlinken van deze link. Zelf had ik ook mijn vraagtekens bij goedkopere connectoren of de mesjes niet van dusdanig slecht materiaal gemaakt zijn waardoor ze niet door de huls heen snijden. Echter lijkt het bij mij nu allemaal prima te gaan en lijkt het incidenteel geweest te zijn.

Even een update over mijn probleem: ik inmiddels 8 nieuwe kabels gemaakt en ze deden het allemaal prima op alle 8 aderen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
als ik een nieuwe tang zou moeten halen zou ik ook een doorsteek exemplaar halen..

nu heb ik een gewone.. doet t ook prima.. en doorsteek connectors willen er ook prima mee.. alleen is het meer werk....

al is het eigenlijk wel weer minder werk dan een niet doorsteek connector knijpen :')

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Crippah
@SMSfreakie helemaal mee eens. In de toekomst zou ik ook een doorsteek tang halen. Voor mij persoonlijk verschilt het heel erg per kabel of een niet-doorsteek makkelijk te knijpen is. De kabel die ik in mijn eerste bericht heb gepost, vind ik makkelijker te knijpen op een doorsteek connector.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee